۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۵۱۹۴۸
یک کارشناس منابع طبیعی:

اطمینان از خاموش شدن آتش در طبیعت، یک جنگل را از نابودی نجات می‌دهد

یک کارشناس منابع طبیعی گفت: طبیعت‌گردان، کوه‌نوردان و گردشگران باید این نکته را مدنظر داشته باشند که از برافروختن آتش در فصل خشک در طبیعت خودداری کنند و درصورت اقدام به این کار از خاموش شدن آن مطمئن شوند.
اطمینان از خاموش شدن آتش در طبیعت، یک جنگل را از نابودی نجات می‌دهد
لطفعلی چراغ‌پور کارشناس منابع طبیعی درگفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: طبیعت‌گردان، کوه‌نوردان و گردشگرانی که دوست دارند از آرامش رویایی طبیعت در فصل پاییز بهره ببرند باید به این نکته توجه داشته باشند که حتی‌الامکان از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند.
 
وی تصریح کرد: اما اگر فردی مجبور به روشن کردن آتش شد باید جانب احتیاط را نگه دارد و بعد از استفاده از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.
 
چراغ‌‌پور افزود: گردشگران و طبیعت‌گردان برای خاموش شدن آتش می‌توانند روی آتش را با خاک بپوشانند و به هیچ‌عنوان بطری‌های نوشیدنی‌ها و هرگونه زباله پلاستیکی که اشتعال‌پذیر هستند را در طبیعت رها نکنند، چون علاوه‌بر آلودگی‌های زیست‌محیطی باعث وقوع آتش‌سوزی هم می‌شوند.
 
این کارشناس منابع طبیعی تاکید کرد: همه هم‌استانی‌ها باید توجه داشته باشند که در فصول خشک حتما هوای طبیعت، مراتع و جنگل‌ها را داشته باشند و اگر به طبیعت‌گردی می‌روند مسائل ایمنی را رعایت کنند و اجازه ندهند یک غفلت آن‌ها یک جنگل یا یک مرتع را که سرمایه ان‌ها است بسوزاند و نابود کند.
 
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۱۲:۳۰

29 Oct 2022