۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۵۱۹۳۵
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری:

بیش از 21هزار متر مکعب سد خاکی در بارده باید لایروبی شود/ آبرسانی در 40 روستا انجام می شود

علی محمد اکبری گفت: ظرفیت بسیار خوبی در بسیج سازندگی وجود دارد که اقدامات ارزشمندی هم در زمینه مسکن مددجویان داشته و تاکنون بیش از 450 مسکن مددجویی را آماده و تحویل داده ایم و آبرسانی به مناطق روستایی و بیش از 40 روستای استان هم در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) شروع شده که پیشرفت خوبی دارد.
بیش از 21هزار متر مکعب سد خاکی در بارده باید لایروبی شود/ آبرسانی در 40 روستا انجام می شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز با حضور در شهرستان بن و روستای بارده از روند خدمت رسانی بسیج سازندگی در این منطقه بازدید کرد و افزود:از همان ابتدا نیروهای جهادی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)  به کمک مردم شتافتند و گروه های متعدد جهادی در منطقه حضور پیدا کردند و هم در راستی لایروبی معابر عمومی و کانال های آبرسانی و همچنین الان در لایروبی سد خاکی بارده که دچار گل گرفتگی بسیار زیادی شده و عملا غیرقابل استفاده است، مجموعه بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی و استانداری در منطقه حضور پیداکرده اند تا ضمن لایروبی و رسوب زدایی، مخزن ذخیره آب کشاورزان را آماده کنند.
 
سردار اکبری افزود: ظرفیت بسیار خوبی در بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) وجود دارد که اقدامات ارزشمندی هم در زمینه مسکن مددجویان داشته و تاکنون بیش از 450 مسکن مددجویی را آماده و تحویل داده ایم و آبرسانی به مناطق روستایی و بیش از 40 روستای استان هم در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) شروع شده که پیشرفت خوبی دارد و آماده ایم که در راستای مردم یاری و مردم داری و محرومیت زدایی در هر نقطه ای از استان که مردم نیاز دارند، خدمت کنیم.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) خدمت در روستای بارده و لایروبی سد خاکی این روستا به علت باطلاقی بودن را یک کار جهادی دانست که کمتر پیمانکاری حاضر به انجام کار می باشد.
 
وی گفت: مرحله اول تفاهم نامه قرار است بیش از 21هزار متر مکعب سد خاکی بارده لایروبی شود و به مرور زمان برای مراحل بعدی در صورت نیاز تفاهم نامه جدیدی منعقد خواهد شد، که طبق این بازدید پیش بینی می شود کار بیشتری نیاز است تا کشاورزان بتوانند از این منبع ذخیره آب استفاده کنند.

 هوشنگ فولادی، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)  هم در حاشیه این بازدید گفت: در راستای محرومیت زدایی زدایی، سازمان بسیج سازندگی به حول و قوه الهی ماشین آلات مهندسی کاملی دارد و آماده ایم در هرجای استان نیاز به خدمات باشد، هم از گروه های جهادی و هم از امکانات مهندسی خود استفاده کنیم و به مردم خدمت رسانی نماییم.
 
فولادی افزود: تمام ماشین آلات مهندسی خودمان را به شهرستان بن و روستای بارده آورده ایم و بسیجیان به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند، تا ان شاءالله قبل از بارندگی بتوانیم سد را خالی و خاکبرداری را به طور کامل انجام دهیم.
 
وی، گفت: عمق خاکبرداری در سد خاکی بارده تقریبا 8متر مربع است که تمام آن گل و لای می باشد و با لایروبی این سد، حجم نگهداری آب برای بخش کشاورزی زیادتر می شود و از خاک درون سد برای کشاورزی و گلخانه های نیز می توان بهره برداری کرد.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۶:۴۶:۳۸

27 Oct 2022