۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۵۱۷۵۴
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

ثبت نام بیش از 81 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس ثبت نام صورت گرفته در سامانه وزارت راه و شهرسازی، در مجموع 43 شهر این استان، 81 هزار و 631 نفر متقاضی مسکن در 6 فاز ثبت نام کردند.
ثبت نام بیش از 81 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری در طرح نهضت ملی مسکن
حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: براساس ثبت نام صورت گرفته در سامانه وزارت راه و شهرسازی، در مجموع 43 شهر این استان 81 هزار و 631 نفر متقاضی مسکن در 6 فاز ثبت نام کردند.
 
وی افزود: متقاضیان تایید نهایی تجمعی در بحث مسکن در قالب طرح ملی نهضت مسکن، حدود 23 هزار و 967 نفر بودند که از این تعداد برای 18 هزار و 773 نفر افتتاح حساب انجام شده است و همچنین از این مجموع 14 هزار و 370 نفر بالای 40 میلیون تومان آورده داشتند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین از مجموع 81 هزار و 631 نفر، بیش از 79 هزار و 266 نفر در سامانه تعیین تکلیف شدند (تایید یا رد درخواست شدند) و در نهایت 2 هزار و 343 نفر تعیین تکلیف نشده هستند که روند تایید آن‌ها در حال انجام است.
 
مقصودی عنوان کرد: عمده متقاضیان مسکن در شهرهای اردل، بروجن، بن، چلگرد، شلمزار، فرادنبه، گندمان، گهرو، هفشجان، سورشجان، سامان، فرخشهر، سفیددشت، طاقانک، وردنجان و نافچ هستند، در مابقی شهرها متقاضیان کمتر  هستند.
 
وی با اشاره به اینکه در چند شهر هنوز تامین زمین محقق نشده است، گفت: در فارسان 50 درصد زمین مورد نیاز تامین شده است، در لردگان هنوز نتیجه نهایی حاصل نشده است، در بلداجی، سودجان و کیان زمین ملی در اختیار دولت نبود و بحث الحاق زمین از حریم به محدوده شهری نیز در این سه شهر ممکن نبود، به دنبال مشارکت با مردم بوده، بخشی از کار انجام شده و پیگیر مابقی کار هستیم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بیشترین متقاضیان مسکن در شهر لردگان هستند و حدود یک هزار و 800 نفر از متقاضیان در این شهر تایید نهایی شدند.
 
مقصودی اضافه کرد: در اکثر شهرها به‌جز شهرکرد، بروجن و فرخشهر، کار به صورت گروه ساخت برنامه‌ریزی شده است، ساخت و ساز به صورت انبوه‌ساز در ساختمان‌های چند طبقه است.
 
وی بیان کرد: در شهرکرد از کل 36 هزار و 164 متقاضیانی که ثبت نام کردند، تا امروز حدود 12 هزار و 592 نفر تایید نهایی انجام شده است، معادل همین عدد 12 هزار و 459 نفر افتتاح حساب انجام دادند، حدود 9 هزار و 798 نفر از متقاضیان در شهرکرد آورده بالای 40 میلیون تومان دارند، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته تا عملیات اجرایی واحدهای مسکونی حدود 6 هزار و 700 نفر از متقاضیان آغاز شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از 6 هزار و 700 نفر متقاضی مسکن، حدود 3 هزار واحد مسکونی در محله 40 شهرکرد واقع است که آماده‌سازی آن در حال انجام است، خاکبرداری و خاکریزی در این محل انجام شده و در حال تحویل بلوک‌ها به پیمانکاران هستیم.
مقصودی افزود: در محله 33 کارهای طراحی و تفکیک در حال انجام است، ظرفیت این محله بیش از یک هزار واحد است و دو محله الحاقی در کنار محله 40 پیش‌بینی شده است.
 
وی ادامه داد: در شهرستان بروجن حدود یک هزار و 750 نفر متقاضی وجود دارد که بالای 40 میلیون تومان آورده دارند، عملیات اجرایی ساختمان‌های حدود 600 نفر از این متقاضیان انجام شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در فرخشهر 493 نفر متقاضی هستند که بالای 40 میلیون تومان ودیعه را واریز کردند، الحاق و تفکیک انجام شده و در حال تحویل است.
 
مقصودی خاطرنشان کرد: در شهرهایی که ساخت و ساز به گروه‌های ساخت واگذار شده است با تعلل متقاضیان مواجه هستیم، یکی از عمده‌ترین تقاضای مردم در این بحث، آب است که انتظار دارند آب اجرا در محل در اختیار متقاضیان قرار گیرد که این امکان فراهم نیست.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۰۴:۴۶

1 Oct 2022