۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۵۱۶۹۶

پرچم ایران با خون شهدا بیمه شده است/هویت و اصالتی که با آتش از بین نمی‌رود

از آنجایی که مردم ایران پرچم سه رنگ خود را به آسانی به دست نیاورده‌اند و برای داشتن آن شهدای بسیاری تقدیم کرده و سختی‌های بسیاری را تحمل کردند، عِرق خاصی به آن دارند.
پرچم ایران با خون شهدا بیمه شده است/هویت و اصالتی که با آتش از بین نمی‌رود
به گزارش جهانبین نیوز؛ پرچم کشور همانند نام آن اهمیت بالایی دارد و درواقع پرچم در کنار نام کشور قرار داشته و معرف هویت مذهبی و سیاسی یک کشور است.
 
پرچم‌ها نشان‌دهنده آرمان‌ها، نگرش‌ها و عقاید یک ملت هستند و به‌نوعی بیانگر حوادث سرنوشت‌ساز در تاریخ کشور، رنگ‌ها و علائمی که در هر پرچمی به کار می‌رود حاوی پیام‌های بسیاری است.
 
پرچم از گذشته تا به امروز در بین مردم استفاده می‌شده و در آن زمان بیشتر در جنگ‌ها کاربرد داشت، اما امروز استفاده از پرچم معنا و مفهوم گسترده‌تری پیدا کرده است و علاوه‌بر کشورها، شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز اقدام به تهیه پرچم برای خود می‌نمایند.
 
پرچم ایران نیز مستثنی از این امر نیست و سه رنگ بکار رفته در آن حاوی پیامی است که سرخی خون شهدا، سفیدی صلح و سبزی و خرمی آینده پیش رو را به تصویر می‌کشد.
 
کلمه الله حک شده در میانه رنگ سفید پرچم ایران بیانگر اسلامی بودن ایران است، کلمه الله اکبر 11 با در قسمت قرمز و 11 بار در قسمت سبز آروده شده است که اشاره به 22 بهمن دارد.
 
از آنجایی که مردم ایران پرچم سه رنگ خود را به آسانی به دست نیاورده‌اند و برای داشتن آن شهدای بسیاری تقدیم کرده و سختی‌های بسیاری را تحمل کردند، عِرق خاصی به آن دارند و می‌دانند قرمزی پرچم را شهدا با خون خود اینگونه رنگین ساخته، با فدای جان خود در دفاع از کشور به دنبال رقم خوردن آینده‌ای سرسبز برای کشور بودند و از همین‌رو است که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در واکنش به این اهانت در گذشته گفتند "ای کاش بجای پرچم من را آتش می‌زدند".
 
به همین دلیل است که ورزشکاری که برای کسب مقام در مقابل سخت‌ترین حریف‌ها می‌جنگد و روزهای سختی را برای بدست آوردن بهترین رتبه تحمل می‌کند با دیدن پرچم ایران بالاتر از هر کشوری بر خود می‌بالد و سختی‌ها را از یاد می‌برد.





 

به گزارش جهانبین نیوز؛ قابل قبول نیست که فردی به دلیل عصبانیت بتواند پرچم کشورش را به آتش بکشد و این به معنای خیانت محض است، چراکه انسانی که اقدام به این کار می‌کند درواقع هویت خود و کشورش را مورد اهانت قرار داده و قطعا این فرد هیچ تعهدی نسبت به وطن یعنی ارزشمندترین دارایی یک فرد ندارد.

متاسفانه اخیرا در جریان ناآرامی‌ها در کشور عده‌ای معلوم‌الحال با اقدام به آتش زدن پرچم ایران افکار عمومی را خدشه دار کرده‌اند و بسیاری از این اقدام این افراد رنجیده خاطر شدند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۴۴:۵۶

21 Sep 2022