۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۵۱۶۸۴
رئیس شورای اسلامی شهرکرد؛

تمهیدات مدیریت شهری برای بازگشایی مدارس/خط‌کشی معابر روبروی مدرسه‌ها باید انجام شود

مصطفی حیدری رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس هستیم باید خط‌کشی معابر روبروی مدرسه‌ها انجام شود.
تمهیدات مدیریت شهری برای بازگشایی مدارس/خط‌کشی معابر روبروی مدرسه‌ها باید انجام شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ مصطفی حیدری رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به ترافیک شهری افزود: با توجه به اینکه اکثر مدارس در خیابان‌های اصلی شهر هستند در زمان تعطیلی مدارس موجی از ترافیک ایجاد می‌شود بنابراین می‌طلبد آموزش و پرورش نسبت به عقب‌نشینی مدارس اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه مدارس ناحیه غرب نیازمند توجه بیشتر هستند، خاطر نشان کرد: مدارس ناحیه غرب نیازمند بازسازی و نوسازی هستند و باید تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شود.

حیدری ادامه داد: می‌طلبد آموزش و پرورش املاک با کاربری آموزشی را تعیین تکلیف کند.

وی با اشاره به نصب دوربین ثبت تخلفات گفت: نصب دوربین در کمربندی ۱۵ خرداد ضروری است و اقدامات لازم جهت نصب دوربین از سوی مدیریت ترافیک و حمل و نقل شهرداری انجام شود.

محمدرضا بیاتی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه با اشاره به ترافیک سنگین در روز بازگشایی مدارس بیان کرد: حضور دانش‌آموزان در هر سطح باید مقطعی و تا حد امکان استفاده از خودروی شخصی توسط پلیس محدود شود.

وی گفت: مدارس ناحیه غرب و جنوب شهر کیفیت خوبی ندارند و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

بیاتی با اشاره به نصب دوربین ثبت تخلفات شهری افزود: اولویت نصب دوربین باید به کمربندی ۱۵ خرداد، بلوار آزادی، بلوار رهبر و بلوار آیت‌الله کاشانی داده شود چرا که بیشتر تصادفات در کمربندی جنوب رخ می‌دهد.

ماشاالله ایزدی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه برخی مدارس سطح شهر بافت فرسوده دارند، گفت: با توجه به اینکه استان ما یک استان حادثه‌خیز است بنابراین نوسازی، بهسازی و استحکام بنای مدارس باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شاهد تراکم جمعیت در منظریه هستیم، افزود: با توجه به افزایش ساخت و سازها در منظریه نیازمند یک نقشه راه برای توسعه مسائل آموزشی و فرهنگی در این محله هستیم بنابراین باید مشکلات آموزشی در منظریه را اولویت قرار داده و یک چشم انداز تعریف شود.

ایزدی تصریح کرد: با توجه به اینکه دوران کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم قطعا تلاش مضاعف نیاز است تا دانش‌آموزان پیشرفت کنند و مجتمع‌های مشاوره‌ای آموزش و پرورش راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه مراکز غیر انتفاعی زیاد هستند، گفت: شاید این ساختمان‌ها فاقد استانداردهای لازم باشند بنابراین فضاهای آموزشی برابر استاندارد تعریف شوند چراکه مناسب‌سازی مدارس یک اصل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فاطمه بیگی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه بیان کرد: نیاز است مباحث ترافیکی با عقب‌نشینی مدارس کنترل و اقدامات لازم از سوی آموزش و پرورش و پلیس برای روز اول بازگشایی مدارس صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش‌آموزان براساس قولنامه منازل باید حذف شود، گفت: این موضوع مشکلات بسیاری را برای والدین ایجاد کرده است.

بیگی با بیان اینکه نمره‌دهی به دانش آموزان به صورت کیفی مشکلاتی در بر داشته است، خاطرنشان کرد: اگر نمرده‌دهی به دانش آموزان همانند گذشته به صورت کمی انجام شود والدین خلاءهای فرزند خود را متوجه می‌شود و دانش‌آموز تلاش بیشتری برای یادگیری انجام می‌دهد.

وی با اشاره به ضرورت توزیع عادلانه امکانات در مدارس گفت: دانش‌آموزان مدارس در جنوب شهر هم حقشان است که از امکانات خوب برخوردار باشند بنابراین ضروری است  امکانات به صورت عادلانه توزیع شود.

عضو شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه سرعت‌کاه‌ها در برخی از نقاط شهری ضروری است، بیان کرد: در معابر نزدیک به پایانه مسافربری آزادی نیاز است تعدادی سرعتکاه نصب تا از سرعت ماشین‌ها کاسته شود.

فرشاد چراغپور عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: همزمان با آغاز پاییز و مهرماه دانش آموزان راهی مدرسه می‌شوند و با توجه به اینکه امسال مراکز آموزش عالی و مدارس به صورت حضوری برگزار و به آمار مسافران حمل و نقل عمومی افزوده می‌شود باید سرویس‌دهی حمل و نقل شهری با شتاب بیشتری انجام شود.

وی افزود: مدارس حدودا بعد از دو سال تعطیلی به دلیل شیوع کرونا بازگشایی می‌شوند که در این راستا نباید شاهد اتفاقات تلخی در حوزه ترافیکی سطح شهر و کمبود حمل و نقل عمومی اتوبوس باشیم.

داوود نجفی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات مربوط به توسعه خدمات حمل و نقل عمومی، موضوع ایمن سازی محیط اطراف مراکز آموزشی به ویژه مدارس باید مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: بنابراین مدیریت ترافیک و حمل و نقل شهرداری در روزهای باقی مانده نسبت به تکمیل و بهسازی علائم و تجهیزات ایمنی اطراف مراکز آموزشی به ویژه مدارس اقدام کند.

در پایان جلسه پیشنهاد شهرداری مبنی‌بر نصب دوربین ثبت تخلفات در بلوار کاشانی با ۳ میلیارد تومان اعتبار با اکثریت آرا تصویب شد.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۴۹:۴۰

21 Sep 2022