۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۵۱۶۷۶
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای 50 عنوان برنامه محوری در هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته دفاع مقدس 50 عنوان برنامه با محوریت سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) در نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت برگزار می‌شود و پیش‌زمینه اجرای این برنامه‌ها جلسات متعدد بوده است.
اجرای 50 عنوان برنامه محوری در هفته دفاع مقدس
به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه روزهای هفته دفاع مقدس برای تبیین آنچه که بر مردم گذشت می‌باشد.
 
وی با بیان اینکه ما در سایه ولایت هرچه داریم مدیون شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت و سلامت هستیم تصریح کرد: دشمنان به خیال خام خود که ایران در ضعف کامل است و با بهانه‌های مختلف ازجمله اختلافات مرزی و تحریک ابرقدرت‌های شرق و غرب در 31 شهریور سال 59 حمله به ایران سراسری شد.
 
سردار اکبری یادآور شد: قبل از سال 59 و از اواخر سال 58 این تحرکات مرزی آغاز شده و تا قبل از اعلام رسمی جنگ بیش از 31 هزار شهید تقدیم شد.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حضور همه‌جانبه مردم در دفاع مقدس رمز پیروزی ما بود خاطرنشان کرد: دشمنان با تحلیل خود ایران را نظامی نوپا می‌دانستند و از همین رو به خیال خام خود بهترین زمان را برای تجاوز به ایران دیدند غافل از قدرت ایمانی که ایران را پیروز میدان کرد.
 
وی یادآور شد: در آن دوران نیروهای مسلح ما به دلیل عدم همراهی برخی فرماندهان ارتش و فرار برخی از آن‌ها از کشور آمادگی کافی را نداشت، این درحالی بود که در راس کشور بنی صدر به‌عنوان رئیس جمهور قرار و نقاط ضعف بسیاری وجود داشت و همین ضعف‌ها و عدم پشتیبانی نیروها سبب شده بود، انسجام کافی در بین نیروهای مردمی وجود نداشته باشد.
 
سردار اکبری ادامه داد: بعد از عزل بنی‌صدر، وحدت میان نیروهای مسلح سپاه و ارتش ایجاد شد و بسیاری از مناطق کشور از دست عراق خارج شد و در همین دوران بود که پیروزی‌های بسیاری بدست آمد.
 
وی با اشاره به اینکه جمله معروف بنی‌صدر درخصوص "زمین را بدهیم و زمان را بگیریم" خیانتی بود که باعث شد دفاع مقدس هشت سال به طول بیانجامد، افزود: دفاع مقدس آزمونی بود برای مردم و نسل اول انقلاب که با سرافرازی و پیروزی از آن خارج شدند.

سردار اکبری بیان داشت: اگر سری به تاریخ ایران بزنیم خواهیم دید در طول تاریخ بدون حمله و یا با حمله بخش‌های بسیاری از کشور جدا شده است اما افتخاری که در هشت سال دفاع مقدس کسب شد، این بود که ملت ایران در مقابل غرب و شرق ایستادند و اجازه ندادند وجبی از خاک کشور از دست برود.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری معجزه دفاع مقدس را لشکرهای امام حسین (ع) در مسیر اربعین دانست و تاکید کرد: روزی کمتر کسی فکر می‌کرد مسیرهایی که روزی رزمندگان باز کردند محلی برای برپایی موکب و راهی برای رسیدن به کربلا باشد.
 
سردار اکبری اضافه کرد: امروز دیگر ابرقدرتی به نام شرق و غرب وجود ندارد چراکه مردم یران با هشت ایستادگی خود در دوران دفاع مقدس الگویی برای مردم سراسر دنیا شدند تا زیر بار زود نروند و حتی در خود آمریکا نیز مردم در مقابل ظلم این کشور می‌ایستند و اجازه زورگویی به آن‌ها نمی‌دهند.
 
وی با اشاره به قرارگیری در آستانه هفته دفاع مقدس گفت: در این هفته 50 عنوان برنامه با محوریت سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) در نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت برگزار می‌شود و پیش‌زمینه اجرای این برنامه‌ها جلسات متعدد بوده است.
 
سردار اکبری یادآور شد: فضاسازی در نواحی، حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌های مقاومت و مساجد، تجلیل ز پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور 10 هزار نفری رزمندگان و به‌صورت ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری، رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور، غباروبی گلزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در مراکز شهرستان‌ها، برگزاری یادواره‌های شهدا و شهدای آبروی محله، تشریح عملیات‌های آفندی و پدافندی دوران دفاع مقدس، تجلیل از خانواده فرماندهان شهید، حضور بسیجیان و سپاهیان در مصلی‌ها نماز جمعه، دیدار با ائمه جمعه، پخش برنامه‌های زنده از صدا و سیمای استان در هشت قسمت را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس هستند.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اهل قلم در راستای تحقق جهاد تبیین که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است حقایقی را که در هشت سال دفاع مقدس بر این نظام و ملت گذشت، رشادت‌های رزمندگان، ایثارگران و شهدا را بیان کنند، 44 سال ایران در مقابل استکبار جهانی در جنگ‌های سخت، نرم، فرهنگی، اقتصادی و... ایستادگی کرد و پیروز میدان شد، اما دشمنان از هر بهانه‌ای برای ضربه زدن به کشور بهره می‌برند.
 
وی تاکید کرد: استکبار جهانی بداند مردم پای نظام و انقلاب ایستاده و خواهند ایستاد و ما امروز از نظر نظامی به جایی رسیدیم که ابرقدرت‌ها نیازمند تجهیزات ما هستند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۰۳:۱۶

20 Sep 2022