۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۵۱۶۵۹
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

آیین تجلیل از ۱۰ هزار پیشکسوت جنگ تحمیلی همزمان با هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری گفت: آیین سراسری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سطح کشور و 10 هزار پیشکسوت در استان که با سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سالن شهید باکری دانشگاه دولتی شهرکرد در روز 30 شهریور به صورت وبینار انجام خواهد شد، برگزار می شود.
آیین تجلیل از ۱۰ هزار پیشکسوت جنگ تحمیلی همزمان با هفته دفاع مقدس
به گزارش جهانبین نیوز؛ منوچهر ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری در نشست خبری ویژه سالروز آغاز جنگ تحمیلی و تبیین برنامه های هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در آستانه ورود به چهل و دومین هفته دفاع مقدس هستیم دفاعی که ملت ایران با ایستادگی، مقاومت و فداکاری جنگ هشت ساله را به دفاع مقدس تبدیل کردند.

وی بیان کرد: دشمنان ایران در آن زمان با هدف ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی این جنگ را آغاز کردند و امسال این ایام مصادف شده است با ایام سوگواری اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که فرصت بسیار خوبی است برای بیان مفاهیم بلند فرهنگ عاشورا و تاثیر آن بر فرهنگ دفاع مقدس به فرمایش حضرت آقا دفاع مقدس ما برگرفته از فرهنگ عاشورا است.

ذوالفقاری علت پیروز ملت ایران را الگو گیری از فرهنگ عاشورا دانست و بیان کرد: جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس با الگو گرفتن از حضرت علی اکبر (ع) پا به عرصه دفاع از کشور گذاشتند و دفاع مقدسی را که یکی از پر افتخار ترین ها در تاریخ کشور است، رقم زدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ما هرچه داریم مدیون دفاع مقدس و  ایثار و جهاد این جوانان است، دفاع مقدس ما یکی از پر افتخار ترین دوران های تاریخ کشور ما و در حقیقت نقطه عطفی برای نظام جمهوری اسلامی است.

سرهنگ ذوالفقاری گفت: وقتی تاریخ ایران را مرور می کنیم می بینیم که در گذشته جنگ های ایران با کشور های همسایه منجر به عقد قرارداد نگین و واگذاری بخشی از کشور ایران به دست دیگر کشور ها شده است، تنها دورانی که دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک ایران را تسخیر کند همین دوران دفاع مقدس بود.

وی در ادامه گفت: دشمن تا دندان مسلح توسط کشور های غربی مانند اروپا، آمریکا و شوروی به مدرن ترین سلاح ها و حتی اطلاعات ماهواره ای، سلاح های شیمیایی،  و... مجهز می شد.

ذوالفقاری عنوان کرد: در دوران جنگ تحمیلی امکانات حداقلی و محدودیت هایی زیادی برا ملت ایران وجود داشت ولی در عین حال ملت ما به فرمان رهبر کبیر انقلاب از پیر و جوان و زن و مرد حضور پیدا کرده و در مقابل دشمن ایستادگی کرده و دشمن را وادار به شکست کردند.

وی ضمن بیان اینکه جبهه مقاومت شکل گرفته در منطقه الگو گرفته از کشور ما است افزود: جبهه مقاومت امروزه در مقابل صهیونیست ها و استکبار ایستادگی می کند و خواب را از آنها ربوده است.

ذوالفقاری راهپیمایی میلیونی اربعین حضرت اباعبدالله (ع) را با عظمت ترین و اثر گذارترین راه برای رسیدن و تشکیل تمدن نوین جهانی است را برگزفته از انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز برنامه های بسیار اثر گذار جاماندگان در سراسر کشور و راهپیمایی با عظمت اربعین حسینی(ع) به برکت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما بود که وحدت بین همه مسلمانان و آزادگان جهان را ایجاد نموده است.

وی از برنامه ریزی برای هفته دفاع مقدس و ایام شهادت امام حسن محتبی (ع) و رحلت پیامبر (ص) با شعار جهادی «ما مقاوم هستیم» خبر داد و گفت: ایام پیش رو بهترین فرصت برای گرامیداشت و تکریم شهدا و ایثارگران خانواده گرانقدر آن ها می باشد که امسال نیز در سطح استان برنامه ریزی لازم صورت گرفته و ستادهای گرامیداشت استانی و شهرستانی تشکیل شده است.

ذوالفقاری از ثبت 1440 برنامه در سامانه مناسبت های ملی دفاع مقدس گفت و بیان کرد: برنامه این هفته توسط 193 کاربر در استان ثبت و گزارش شده است که در 6 بخش این برنامه ها دسته بندی شده اند.

وی افزود: یک بخش این برنامه ها در حوزه کتاب دفاع مقدس است که شامل رونمایی از کتاب های تولید شده و منتشر شده دفاع مقدس، برگزاری نشست های تخصصی و نقد کتاب دفاع مقدس، تجهیز کتابخانه های دفاع مقدس، اهدای کتاب دفاع مقدس به مخاطبین و جامعه هدف، برگزاری پویش و مسابقه کتابخوانی در حوزه دفاع مقدس، تولید و انشار کتب صوتی دفاع مقدس، تهیه و انتشار گزیده کتب دفاع مقدس در فضای مجازی، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس و بسیاری برنامه های دیگر در حوزه کتاب می باشد.

ذوالفقاری تصریح کرد: در حوزه شعر نیز برگزاری شب شعر دفاع مقدس در سطح استان، برگزاری نشست تخصصی ادبی شعرای دفاع مقدس و برگزاری مراسم شب خاطره و روایتگری دفاع مقدس از برنامه های دیگر این هفته می باشد.

وی همچنین ابراز کرد: در حوزه نشست های تخصصی پیش بینی شده نشست تخصصی تبیین عملیات های دفاع مقدس و نشست تخصصی نقد آثار ادبی و هنری دفاع مقدس، برگزاری حلقه صالحین و تبیین آثار و دستاورد های دفاع مقدس در این جلسه انجام خواهد شد.

ذوالفقاری از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری کارگاه عکاسی، برگزاری مراسم یادواره شهدای اقشار، همایش تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران، برگزاری یادواره شهدای آبروی محله، برگزاری همایش پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری اردوهای جهادی تبلیغی، نثار گل و عطر افشانی مزار شهدا با نام مهمانی لاله ها و رژه نیرو های مسلح در روز پنجشنبه 31 شهریورماه برنامه هایی است که در این هفته می باشد.

وی در آخر به محوری ترین برنامه این هفته اشاره کرد و گفت: آیین سراسری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سطح کشور و 10 هزار پیشکسوت در استان که با سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سالن شهید باکری دانشگاه دولتی شهرکرد در روز 30 شهریور به صورت وبینار انجام خواهد شد، برگزار می شود.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۷:۲۴:۰۰

18 Sep 2022