۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۵۱۶۵۶
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

آمادگی مدارس چهارمحال و بختیاری برای استقبال از دانش‌آموزان/ مانور بازشگایی مدارس برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه مهر، گفت: مقدمات بازگشایی مدارس در قالب این پروژه انجام می‌شود و دستورالعمل این پروژه ابلاغ شده است.
آمادگی مدارس چهارمحال و بختیاری برای استقبال از دانش‌آموزان/ مانور بازشگایی مدارس برگزار می‌شود
حسین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش به دلیل حجم بالای دانش‌آموز دارای گستره وسیعی از وظایف است.
 
وی با اشاره به پروژه مهر، افزود: مقدمات بازگشایی مدارس در قالب این پروژه انجام می‌شود و دستورالعمل این پروژه ابلاغ شده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 28 شهریورماه مانور آمادگی با هدف شبه بازگشایی مدارس برگزار می‌شود، همچنین اکیپ‌های بازرسی آماده هستند تا در سراسر استان در مدارس حضور پیدا کنند و محیط آموزشگاه‌ها را به لحاظ نظافت و گندزدایی، آماده‌سازی نیمکت‌ها، تزیین مدارس و... بررسی کنند.
 
امیریان عنوان کرد: بخش بسیار مهمی از پروژه مهر، نیروی انسانی است که موضوع نقل و انتقالات، استخدام‌های ماده 28 و قانون تعیین تکلیف انجام شد، در حال حاضر در حال انجام مصاحبه با کنکوری‌ها هستیم.
 
وی به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره و خاطرنشان کرد: در هر خانه‌ای یک یا چند دانش‌آموز وجود دارد، بالغ بر 220 هزار دانش‌آموز زیرمجموعه آموزش و پرورش هستند و متقاعد کردن این تعداد محصل برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار سخت است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در طی 26 ماه گذشته که با شیوع کرونا مواجه بودیم و مدارس تعطیل بود آمادگی ذهنی و عملی مواجه با بیماری کرونا در بین دانش‌آموزان ایجاد شده است.
 
امیریان تصریح کرد: حدود 145 بسته بهداشتی آماده شده است، همچنین پیگیری‌های لازم برای سیستم صابون در سرویس‌های بهداشتی مدارس در مناطق مختلف به‌ویژه مناطق دورافتاده در حال انجام است.
 
وی اظهار داشت: نزدیک 40 اتاق بهداشت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال پیش‌بینی شده است، همچنین امسال 36 نیروی بهداشتی به عنوان مراقب سلامت به مدارس استان اضافه شدند که به بحث رعایت مسائل بهداشتی بسیار کمک کننده خواهد بود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در تهویه مدارس دچار مشکل هستیم، حتی نمی‌توانیم بگوییم 40 درصد مدارس استان تهویه مناسب دارند، حدود 50 درصد مدارس در مناطق روستایی هستند و این خود نکته مثبتی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است چراکه در این مناطق کلاس‌ها مناسب و تعداد دانش‌آموزان کم است.
 
امیریان ادامه داد: مشکل اصلی در تهویه کلاس‌های درس مربوط به شهرهای بزرگ بوده که نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است.
 
وی در زمینه واکسیناسیون دانش‌آموزان عنوان کرد: با شروع مدارس و حضور دانش‌آموزان در آموزشگاه‌ها این اقدام راحت‌تر انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/1031ج
 
 
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۳۶:۳۵

18 Sep 2022