۰
plusresetminus
رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام بازآفرینی ناحیه غرب شهرکرد را باید راه و شهرسازی تکمیل و به بهره‌برداری برساند.
راه و شهرسازی پروژه‌های نیمه‌تمام بازآفرینی ناحیه غرب را تکمیل کند/ لزوم انتقال خط لوله فرآورده‌های نفتی مارون به خارج از محدوده شهری چالشتر
به گزارش جهانبین نیوز؛ یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی، شهردار منطقه یک، مسئول ناحیه چهار و ۶ نفر از معتمدین و نمایندگان محلات چالشتر، اشکفتک و مهدیه برای بیان دغدغه‌ها، بررسی و پیگیری مشکلات شهروندان در شهرداری ناحیه غرب شهرکرد در چالشتر برگزار شد.
 
مصطفی حیدری در این جلسه با بیان اینکه برخی جلسات علنی با موافقت اعضای شورای شهر برای بررسی و پیگیری مشکلات در مناطق و محلات تشکیل می‌شود، تصریح کرد: ما امروز در ناحیه غرب حاضر شدیم برای پیگیری مشکلات شهروندان که واقعا به حق هستند.
 
رئیس شورای اسلامی شهرکرد تأکید کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام بازآفرینی ناحیه غرب شهرکرد را باید راه و شهرسازی تکمیل و به بهره‌برداری برساند.
 
وی با بیان اینکه برخی مردم در ناحیه غرب احشام را در منازل خود نگهداری می‌کنند، اظهار کرد: فرمانداری شهرستان شهرکرد و دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید اقدامات لازم جهت تامین زمین مورد نیاز برای دامپروری و تامین آب در این ناحیه را انجام دهند.
 
حیدری افزود: سرویس‌های بهداشتی توسط شهرداری منطقه یک و مسئول ناحیه چهار در طرح جامع ناحیه غرب جانمایی و برای تخصیص اعتبار در بودجه ۱۴۰۲ اجرایی شود.
 
رییس شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: به‌منظور پیشگیری از حوادث، خط لوله فرآورده‌های نفتی مارون در چالشتر باید به خارج از محدوده شهر جا به جا شود، زیرا درصورت بروز حادثه می‌تواند تهدیدات جانی و مالی و زیست محیطی جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.
 
وی افزود: همچنین وجود این خطوط در مناطق شهری مغایر با اصول اولیه پدافند غیرعامل است که باید در انتقال آن توسط دستگاه‌های متولی اهتمام بیشتری ورزیده شود.
 
حیدری تصريح کرد: با توجه به گسترش شهرها، باید همه ضوابط و دستور العمل‌ها در رابطه با تعیین وجانمایی خط انتقال لوله نفت مارون در نظر گرفته شود که در زمان خطر و تهدیدات احتمالی، آسیب‌پذیری کمتری رخ دهد.
 
لزوم اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در ناحیه غرب و آرامستان سولدره با چشم‌اندازه ۵۰ تا۱۰۰ ساله
 
ماشاالله ایزدی نیز در ادامه جلسه خواستار لزوم نگاه بلندمدت در اجرای پروژه‌های شهری شهرکرد و متناسب با ویژگی‌های فرهنگی شهرکرد شد و تأکید کرد: پروژه‌های توسعه‌ای بویژه در ناحیه غرب و آرامستان سولدره با چشم‌اندازه ۵۰ تا۱۰۰ ساله اجرایی شود.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد از نمایندگان محلات ناحیه غرب دعوت کرد تا برای بیان دغدغه‌ها در مباحث فرهنگی، اجتماعی در کمیسیون تخصصی فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و...حضور پیدا کنند.
 
پیگیری و بررسی درخواست‌های ناحیه غرب شهرکرد با راهکارهای قانونی
 
یوسف صادقی نیز در بخشی دیگر از این جلسه با بیان اینکه تشکیل جلسه علنی شورای شهر در ناحیه غرب باعث می‌شود، از نزدیک مشکلات مردم را بررسی و برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی کنیم، بیان داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ناحیه غرب با توجه به بودجه و تخصیص اعتبارات در اولویت مدیریت‌شهری قرار گیرد.
 
رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و بهداشت عمومی شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه در راستای رفع مشکلات تأمین آب برای زمین‌های دامپروری ناحیه غرب خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات دامپروری و انتقال احشام به خارج از بافت شهری باید آب منطقه‌ای ورود پیدا کند و اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام دهد.
 
شهروندان قبل از مراجعه برای تفکیک منازل قدیمی اقدام به دریافت سند کنند
 
محمدرضا بیاتی در این جلسه با بیان اینکه طرح آرامستان ناحیه غرب در سال گذشته به تصویب شورای شهر رسیده است، تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای احداث آرامستان ناحیه غرب یک ضرورت است و مسئولان شهرداری منطقه یک، ناحیه چهار و سازمان آرامستان‌‌های شهرداری شهرکرد مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
 
رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد افزود: آرامستان‌های ناحیه غرب در بافت شهری بهداشت روانی برای ساکنین محلات ایجاد کرده و توسط مدیران شهری باید احداث آرامستان سولدره به‌صورت جدی و صادقانه پیگیری شود.
 
وی ادامه داد: بازآفرینی ناحیه غرب با مشاوران و طرح‌های توسعه‌ای اعتبارات دولتی جذب شود و تعدادی بوستان در محلات ناحیه غرب اجرایی شود.
 
رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به مشکلات سرویس‌دهی تاکسی‌های خطوط ویژه و تردد و رفت و آمد شهروندان در ناحیه غرب اظهار داشت: تاکسی‌های خط ویژه به صورت تفکیک شده در مهدیه، چالشتر و اشکفتک نسبت با افزایش تعرفه در بافت شهری ناحیه غرب به مردم خدمات ارائه دهند.
 
بیاتی با بیان اینکه مسافت مسیر کمربندی شمالی شهرکرد به چالشتر طولانی است و برای دور زدن برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است، تأکید کرد: می‌طلبد راه و شهرسازی استان با تخصیص اعتبار برای عملیاتی کردن پروژه پل تقاطع غیرهمسطح کمربندی شمالی شهرکرد-سامان و اجرای طرح‌ کنارگذر ناحیه غرب به سه‌راهی هفشجان به فوریت در دستور کار خود قرار دهند. 
 
وی افزود: در شورای ترافیک استان برای اجرا و نصب دوربین‌های مدار در مسیرهای ناحیه غرب تصویب شده است و باید اجرایی شوند.
 
رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به مصوبات اخیر سفر ریاست جمهوری اگر قیر به شهرداری شهرکرد تخصیص داده شود تمام شهر لکه گیری و ترمیم می‌شود.
 
بیاتی با پیشنهاد اینکه سرویس‌های بهداشتی عمومی در سطح شهر برای نگهداری و ارائه خدمات بهتر به شهروندان به برخی افراد بصورت قانونی واگذار شود یادآور شد: ایجاد فضای سبز روبه‌روی پل بینگاه از اولویت‌های ناحیه غرب است.
 
رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد بیان داشت: شهروندان قبل از تخریب منازل و حصار قدیمی زمین‌های فاقد سند رسمی از طریق اداره ثبت اسناد و املاک سند رسمی دریافت کنند که برای صدور پروانه، ساخت و ساز و... تا به مشکل نخورند چون برای اجرای قانون بر روی زمین اداره ثبت اسناد و املاک، سند صادر نمی‌کند.
 
ناحیه غرب با سایر نواحی شهری شهرکرد فرقی ندارد
 
فاطمه بیگی در ادامه گفت: همانند گذشته مسئول ناحیه چهار بومی این منطقه است و به دلیل آگاهی به نیازها، مشکلات و چالش‌ها در ناحيه غرب موفق‌تر عمل کرده است، گفت: برنامه‌محور بودن و تحول‌گرا بودن از ویژگی‌های مسئول ناحیه چهار بوده و اکثر مطالباتشان پیگیری، انجام و به سرانجام رسیده است.
 
رییس کميسيون املاک و امور اداری شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به تملک‌های شهرداری در ناحیه غرب که به نفع مردم بوده است، اظهارداشت: ناحیه غرب با سایر نواحی شهری هیچ فرقی ندارد و ما نمایندگان چهار ناحیه شهرکرد هستیم.
 
نوسازی مدارس ناحیه غرب شهرکرد در دستور کار قرار گیرد
 
بیگی با بیان اینکه اداره‌کل نوسازی و توسعه و تجهیزات مدارس استان باید برای بازسازی مدارس ناحیه غرب اقدام کنند یادآور شد: سرانه آموزشی در این ناحیه رعایت نشده است، باید نوسازی و تجهیز مدارس ازجمله دبستان سمیه، دبیرستان رقیه و دبیرستان فارابی در دستورکار قرار گیرد.
 
ضرورت احداث پارک بانوان در ناحيه غرب شهرکرد 
 
داود نجفی در این برنامه به مطالبه به‌حق بانوان و نیاز جدی این قشر و ضرورت ایجاد پارک بانوان در راستای آرامش و امنیت بانوان در ناحیه غرب اشاره و خاطرنشان کرد: احداث چنین فضاهایی موجب افزایش نشاط اجتماعی بین بانوان می‌شود.
 
رئیس کمیسیون بودجه، مالی و برنامه ریزی شورای اسلامی شهرکرد ضمن اشاره به اینکه احداث پارک بانوان یکی از مهمترین مطالبات بانوان ناحیه غرب است، افزود: احداث پارک بانوان باید به‌صورت جدی پیگیری تا هرچه سریعتر شاهد به ثمر نشستن مطالبات به حق بانوان این ناحیه باشیم.
 
وی اظهار داشت: حفظ و ارتقاء نشاط و شادابی در بین بانوان و تأثیرات مثبت آن در استحکام بنیان خانواده نیازمند توجه همه‌جانبه از سوی دستگاه‌های اجرایی شهر است که شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد نیز در همین راستا باید ساخت پارک ویژه بانوان را در دستور کار خود قرار دهد.
 
نجفی خاطرنشان کرد: امیدواریم شهرداری شهرکرد در آینده نه‌چندان دور لایحه احداث پارک بانوان ناحیه غرب را تقدیم شورا کرده و در شورای شهر نیز به تصویب برسد.
 
در ادامه جلسه شش نفر از شهروندان و نمایندگان محلات چالشتر، اشکفتک و مهدیه که در یکصد و بیست‌و‌دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد حضور داشتند، دغدغه و خواسته‌هایشان را عنوان کردند که پیگیری و رفع مشکلات میراثی اطراف قلعه چالشتر، احداث آرامستان و فضای سبز سولدره، پیگیری محلات اسلامی، رفع مشکلات مربوط به نگهداری احشام در منازل ناحیه غرب، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت، زیباسازی و آذین‌بندی، برگزاری مراسمات و جشن‌ها، توزیع عادلانه اعتبارات و پروژه‌های عمرانی در شهر، رفع مشکلات سند زمین‌های مسکونی شمال اشکفتک، عدم بهره‌برداری از مرکز جامع سلامت، عدم مقاوم‌سازی مدارس ناحیه غرب، رفع مشکل مسیر ورودی اشکفتک و تقاطع‌های ناحیه غرب، سرویس‌دهی تاکسی و اتوبوس‌ها، احداث فرهنگسرا و کمربندی و سرویس بهداشتی عمومی، اضافه و احداث ایستگاه اتوبوس، ساماندهی بازار میوه و تره بار از مهترین مطالبه‌گری نمایندگان محلات ناحیه غرب شهرکرد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۴۴:۰۹

15 Sep 2022