۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۵۱۶۳۷
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری؛

تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری‌های احتمالی زوار اربعین اندیشیده شده است

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: حدود 20 هزار نفر زائر اربعین از چهارمحال و بختیاری در سامانه سماح ثبت نام کردند، لیست این افراد را دریافت کردیم و اقداماتی قبل، حین و بعد از سفر برای آن‌ها انجام شده و این زوار بعد از اینکه بازگشتند رصد می‌شوند تا از سلامتی آن‌ها اطمینان حاصل شود.
تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری‌های احتمالی زوار اربعین اندیشیده شده است
علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با توجه به مناسبت‌هایی که پیش رو مثل بازگشایی مدارس، بازگشایی دانشگاه‌ها، فصل سرما و پاییز، احتمال شیوع بیماری آنفولانزا، کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قابل پیش‌بینی نبودن سویه‌های جدید بیماری کرونا و همچنین بازگشت زائران اربعین سید الشهدا، خطر بیماری کرونا وجود دارد.
 
 وی با اشاره به اینکه به لحاظ رنگ‌‍بندی کرونایی همه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در وضعیت زرد هستند، افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و 806 هزار و 734 دوز واکسن در استان تزریق شده است.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شهرستان‌های سامان، کیار، فارسان، شهرکرد و بروجن به لحاظ پوشش واکسیناسیون کرونا از متوسط استانی پایین تر هستند و شهرستان‌های بن، خانمیرزا، لردگان، اردل و کوهرنگ از متوسط استانی بالاتر هستند.
 
احمدی عنوان کرد: طرح شهید سلیمانی از ابتدا در دستور کار قرار داشت، در مرحله اول این طرح بیماریابی و غربالگری انجام گرفت، مرحله دوم غربالگری آزمایشگاهی و مرحله سوم ارائه خدمات جامانده به افراد تحت پوشش مراکز و مرحله چهارم مشارکت بسیج، هلال احمر و رهگیری موارد حمایت محله محور، مرحله پنجم واکسیناسیون، مرحله ششم مشارکت حداکثری مردم در برنامه‌های مقابله با کرونا صورت گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به صورت متوسط 50 درصد است و این دستورالعمل‌ها در شهرستان‌های کیار، کوهرنگ، بن، بروجن و اردل کمتر از متوسط استانی رعایت می‌شود.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طی این مدت اقداماتی نیز برای سلامت زائران اربعین انجام شده است.
 
احمدی بیان کرد: در زمان قطعی و کمبود آب در شهرکرد، هیچگونه طغیان بیماری ناشی از آب نداشتیم.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 30 بیمار مبتلا به کرونا در همه بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: که حدود 1.5 درصد از کل موارد مبتلا در این استان جان خود را از دست دادند.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شهریورماه سال 1400 حدود 30 درصد تست‌های مربوط به کرونا مثبت اعلام می‌شد که هم‌اینک به 18 درصد کاهش یافته است، این در حالی است که از ابتدای امسال موج عظیم سفرهای نوروزی و بازگشایی مدارس را نیز شاهد بودیم.
 
احمدی افزود: هم‌اکنون به وضعیت پایدار در خصوص بیماری کرونا رسیدیم اما با توجه به مناسبت‌های پیش رو همچنان باید مراقب باشیم تا آسیبی به سلامت مردم استان وارد نشود.
 
وی ادامه داد: حدود 20 هزار نفر زائر اربعین از چهارمحال و بختیاری در سامانه سماح ثبت نام کردند، لیست این افراد را دریافت کردیم و اقداماتی قبل، حین و بعد از سفر برای آن‌ها انجام شده و این زوار بعد از اینکه بازگشتند رصد می‌شوند تا از سلامتی آن‌ها اطمینان حاصل شود.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۳۸:۴۰

14 Sep 2022