۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۵۱۶۳۳
همزمان با اربعین حسینی برگزار می شود؛

پیاده‌روی حرم تا حرم و قرائت زیارت اربعین در شهرکرد

همزمان با اربعین حسینی مراسم با شکوه پیاده‌روی حرم تا حرم و قرائت زیارت اربعین در شهرکرد برگزار می شود.
پیاده‌روی حرم تا حرم و قرائت زیارت اربعین در شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ جلسه هماهنگی برگزاری پیاده‌روی "حرم تا حرم" از حرم مطهر امامزاده سید محمد سلطان سبزپوش علیه السلام غرب شهرکرد تا امامزادگان حلیمه و حکیمه (س) مرکز استان در سالن جلسات فرمانداری شهرکرد برگزار شد.

مراسم پیاده روی حرم تا حرم امسال هم مانند سنوات گذشته همزمان با اربعین حسینی و در آستانه ی فرا رسیدن هفته دفاع مقدس روز شنبه 26 شهریور 1401 ساعت 8 صبح از حرم مطهر امامزاده سید محمد سلطان سبزپوش (ع) غرب شهرکرد  آغاز  می‌شود.

در اربعین حسینی جمعی از عزاداران مرکز استان، همراه با زایرین حضرت سیدالشهدا (ع) در مسیر نجف تا کربلا، مسیر امامزاده سید محمد سطان سبز پوش (ع) غرب شهرکرد تا امامزادگان حلیمه و حکیمه (س) شهرکرد را با در دست داشتن پرچم های سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نوحه خوانی و سینه زنی پیاده پیموده و در مقابل آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه (س) شهرکرد به اجتماع هیئات مذهبی و مردم سوگوار پیوسته و با چشمانی گریان، زیارت اربعین را زمزمه و در ماتم جانسوز حضرت سید الشهدا (ع) سینه می زنند.

عزاداری نوحه خوانی، سینه و زنجیر زنی هیئات مذهبی شهرکرد، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، سخنرانی، ذکر مصیبت، نوحه خوانی،سینه زنی قرائت زیارت اربعین از دیگر برنامه های مراسم با شکوه اربعین حسینی در شهرکرد می باشد، همچنین نماز جماعت ظهر و عصر آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه (س) شهرکرد برگزار می شود.

در این جلسه که به ریاست معاون فرماندار برگزار شد مسئولان ادارات نهادهای فرهنگی، خدمات رسان، مسئولان هیئات مذهبی و هیأت رزمندگان اسلام حضور داشتند.

 در آغاز جلسه معاون فرماندار با تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور، ضمن خیرمقدم گویی به مسئولان شرکت کننده برای برنامه ریزی پیاده روی اربعین در شهرکرد، دستور جلسه را عنوان کرد، در ادامه مدیر هیأت رزمندگان اسلام استان با تسلیت ایام اسارت آل الله، به تشریح برنامه های مراسم پیاده روی حرم تا حرم در مرکز استان پرداخت،  مسئولان نیز نقطه نظرات خود را در هرچه با شکوهتر برگزارشدن این مراسم معنوی بیان کردند.

انتهای پیام/1030ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۵۶:۳۳

14 Sep 2022