۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۵۱۶۲۹
سرپرست شهرداری شهرکرد:

آمادگی شهرداری شهرکرد جهت تکمیل و آماده‌سازی منظریه

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: شهرداری براساس توافق انجام شده با راه و شهرسازی در جهت رفع کمبودها و نواقص منظریه آماده اجرای عملیات عمرانی است که به محض تخصیص اعتبارات مورد نظر عملیات اجرایی شروع می‌شود.
آمادگی شهرداری شهرکرد جهت تکمیل و آماده‌سازی منظریه
عبدالصادق نجفی سرپرست شهرداری شهرکرد در گفت‌وگو باجهانبین نیوز؛ اظهار کرد: طبق قانون، در اراضی که دولت به نمایندگی راه و شهرسازی برای مسکن واگذار می‌کند کلیه زیرساخت‌ها، امور زیربنایی و امور روبنایی باید تکمیل و بعد از آن به شهرداری برای نگهداری تحویل شود.

 وی تصریح کرد: برای آماده‌سازی بحث‌های روبنایی مانند مراکز بهداشت و درمان، مراکز آموزشی، مراکز ورزشی و دیگر کاربری‌های متنوع دستگاه‌های متولی با اعتباری که در اختیارشان قرار گرفته برای تامین این مراکز اقدام می‌کنند.

نجفی بیان داشت: زیرساخت‌ها مانند شبکه‌های آب‌رسانی، شبکه گاز، شبکه برق و... نیز با اعتبارات درنظر گرفته شده، اجرا می‌شود.

 سرپرست شهرداری شهرکرد اضافه کرد: اعتبار لازم برای اقداماتی مانند آسفالت، جوی و جدول، فضای سبز و... از محل فروش اراضی تجاری که در اختیار راه و شهرسازی قرار دارد آماده‌سازی و تکمیل سپس تحویل شهرداری می‌شود و وظیفه شهرداری فقط نگهداری است.

نجفی خاطرنشان کرد: از آنجایی که منظریه جزء محدوده شهرکرد است ما خدماتی مانند حمل و نقل، تنظیف و جمع‌آوری زباله، نصب ایستگاه و سایر خدماتی که برای شهرداری مقدور بود را انجام دادیم.

وی با اشاره به بحث زیرساخت‌ها در منظریه گفت: شهرداری براساس توافق انجام شده با راه و شهرسازی در جهت رفع کمبودها و نواقص منظریه آماده اجرای عملیات عمرانی می‌باشد که به محض تخصیص اعتبارات مورد نظر عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: در سفر هیئت دولت به استان تفاهم‌نامه‌ای با راه و شهرسازی منعقد شد و مصوبه هیئت وزیران و دولت را گرفت و به راه و شهرسازی ابلاغ شد و کمبودها در حد 200 میلیارد تومان برآورد شده است، درحال حاضر بحث رد و بدل تفاهم‌نامه یا قرارداد اجرایی مطرح است و با دریافت موافقت‌نامه توسط راه و شهرسازی از وزارت‌خانه شهرداری قرارداد را منعقد کرده و باقی‌مانده پیاده‌روسازی‌ها، آسفالت معابر و ساخت جداول در دستور کار قرار می‌گیرد.

 نجفی یادآور شد: باید از موقعیت پیش آمده نهایت بهره‌برداری شود و به‌نوعی از این تامین اعتبار برای رفع مشکلات مردم منظریه بهره برد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۰۸:۵۶:۰۶

14 Sep 2022