۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۵۱۶۲۲
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد

وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در انتظار چهارمحال و بختیاری/ کاهش دما در پایان هفته و تهدید محصولات کشاورزی

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ا پایان هفته و اوایل هفته آینده در بعد‌ازظهرها وزش نسبتا شدید باد را شاهدیم تصریح کرد: این وضعیت در برخی از مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به‌همراه دارد.
وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در انتظار چهارمحال و بختیاری/ کاهش دما در پایان هفته و تهدید محصولات کشاورزی
مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تا پایان هفته و اوایل هفته آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری، در بعدازظهر همراه با رشد ابر و وزش باد خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه در این مدت در بعد‌ازظهرها وزش نسبتا شدید باد را شاهدیم تصریح کرد: این وضعیت در برخی از مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به‌همراه دارد.
 
چراغ‌پور با اشاره به اینکه غبار رقیق صبحگاهی در این مدت در آسمان استان قابل مشاهده است یادآور شد: وزش باد می‌تواند به گلخانه‌ها و مراکزی که احتمال سقوط اجسام مثل ساختمان‌های نیمه‌کاره در آن وجود دارد، خسارت وارد کند و توصیه می‌شود تمهیدات لازم در این راستا صورت گیرد.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: احتمال ریزش محصولات رسیده باغی مانند سیب و هلو دور از انتظار نیست از همین‌رو توصیه می‌شود باغداران نسبت به برداشت این محصولات اقدام کنند.
 
وی ادامه داد: آبیاری گیاهان زراعی ازجمله ذرت احتمال پوسیدگی را در آن افزایش می‌دهد و توصیه می‌شود فعلا از آبیاری آن خودداری شود.
 
چراغ‌پور گفت: از نظری دمایی از فردا و خصوصا روزهای پایانی هفته کاهش دما را داریم که نسبت به امروز که شهرکرد با هفت درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان در کشور و بلداجی با پنج درجه سانتیگرادی خنک‌ترین ایستگاه استان بود دما به کم‌تر از این مقدار می‌رسد.
 
مدیرکل هواشناسی چهرمحال و بختیاری اذعان داشت: کاهش دما در پایان هفته می‌تواند به محصولات کشاورزی آسیب برساند و توصیه می‌شود تمهیدات لازم به‌عمل آید.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۰۱:۲۳

13 Sep 2022