۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۵۱۶۱۶
استاندار چهارمحال و بختیاری:

صادرکنندگان از کُندی صدور مجوزات صادرات و واردات گلایه دارند/ لزوم حذف دلالان و واسطه‌ها از حوزه صادرات

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تجهيزات و زيرساخت‌های گمرک استان بايد در راستای افزايش صادرات تقويت شود، بسياری از صادرکنندگان از کندی صدور مجوزات مربوط به صادرات و واردات گلايه‌مند هستند.
صادرکنندگان از کُندی صدور مجوزات صادرات و واردات گلایه دارند/ لزوم حذف دلالان و واسطه‌ها از حوزه صادرات
به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامعلی حيدری استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تجهيزات و زيرساخت‌های گمرک استان بايد در راستای افزايش صادرات تقويت شود، بسياری از صادرکنندگان از کندی صدور مجوزات مربوط به صادرات و واردات گلايه‌مند هستند، اين فرآيندها بايد تسهيل شود.

وی افزود: کالاهای توليدی در چهارمحال و بختیاری از ساير استان‌ها صادر می‌شود و بايد مقدماتی فراهم شود تا کالا از گمرک خود استان صادر شود، صادرات محصول برای استان ارزش افزوده به‌همراه دارد.

حیدری با تاکيد بر اينکه بايد از صادرات محصولات خام جلوگيری شود، گفت: بايد برنامه‌ريزی شود تا محصولات پس از فرآوری صادر شود و توليدکنندگان تشويق شوند محصولات خود را از گمرک استان صادر کنند، اين کار مستلمزم تقويت زيرساخت‌ها ازجمله ريل، فرودگاه و... است.

حيدري بيان کرد: لازم است خدمات گمرکی در تمامی شهرستان‌ها به صادرکنندگان ارائه شود، همچنين بايد توجه ويژه به بازارهای صادراتی در کشورهای همسايه صورت بگيرد تا بتوان محصولات توليدی در حوزه کشاورزی و دامپروری را صادر کرد.

استاندار چهارمحال و بختياری با اشاره به اينکه بايد واسطه‌ها و دلالان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی حذف شود، عنوان کرد: برای رشد صادرات در اين حوزه نيازمند تعامل با کشاورزان هستيم، بسياری از توليدکنندگان به‌علت ضعف بازاريابی با مشکل در فروش محصول خود مواجه شده‌اند.

وی بیان کرد: لازم است گزارش اقدامات گمرک به صادرکنندگان و توليدکنندگان ارائه شود، تعامل در حوزه‌های اقتصادی موجب بهبود عملکرد در حوزه صادرات و واردات می‌شود.

حيدری ادامه داد: بسياری از استان‌های غيرمرزی صادرات بالايی دارند، بايد با اين استان‌ها تبادل تجربه داشته باشيم، همچنين بايد در اين حوزه از رانت و فساد جلوگيری کرد.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۰۸:۳۸:۱۶

13 Sep 2022