۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۵۱۶۰۹
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری:

مطالعات طرح آب‌رسانی شیخ‌علیخان به شهرکرد، انجام شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: برای خط انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد طرح شیخ‌علیخان از حوزه کارون مطالعه شده است و برای انتقال هیچ ممنوعیتی ندارد.
مطالعات طرح آب‌رسانی شیخ‌علیخان به شهرکرد، انجام شده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ فردوس کریمی در یکصد و بیست و یکمین جلسه‌ علنی شورای اسلامی شهرکرد گفت: زیرساخت‌ها در استان از ابتدا ضعیف اجرا شده‌اند و طرح‌‌ها، منابع مطالعاتی دقیقی نداشتند اما تا نتوانیم از حوزه داخل استان آب برداشت کنیم قطعا دیگران از منابع آبی ما استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری افزود:  دو کیلومتر خط لوله انتقال، برای تامین آب شرب شهرکرد را در ۵۰ ساعت انجام داد و این نشان‌دهنده این است که ما منابع آب پایدار در دسترس داریم اما درست و به موقع مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه آب پایدار مرکز استان باید از سرشاخه‌های کارون و زاینده رود تامین می‌شد، ادامه داد: در بحران‌ آبی اخیر شهرکرد کشاورزان واقعاً همکاری و همراهی خوبی برای تامین آب شرب مردم شهرکرد داشتند و تاکنون تونل بهشت‌آباد منتفی شده است و امیدواریم دیگر چنین اتفاقاتی در استان رخ ندهد.

کریمی افزود: از دو سال گذشته طرح بن_بروجن تعطیل بود، اما امروز به ۸۰ درصد پیشرفت رسیده‌ایم که اگر تأمین اعتبار شود تصفیه‌خانه به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار داشت: مساحت کل خط انتقال ۱۱۷ کیلومتر است که امروز این خط تا انتها تکمیل شده و ۶۲ کیلومتر از ۱۳۰ کیلومتر خطوط فرعی نیز اجرا شده است.

وی با بیان اینکه آب مورد نیاز برای شرب و صنعت در شهرکرد حدود ۵۰۷ لیتر در ثانیه است، افزود: ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی بن-بروجن یک کیلومتر با فدک فاصله دارد و تا سه راه سامان در خط انتقال بن-بروجن ظرفیت ۴۰۰ لیتر در ثانیه را تامین می‌کند که از ماه دیگر قابل استفاده برای تامین آب شرب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بیان کرد: اگر آب پایدار بن_بروجن به بهره‌برداری برسد برای تغذیه آب‌های زیرزمینی دیگر از چاه‌های آب و فاضلاب در شهرکرد استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای خط انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد طرح شیخ‌علیخان از حوزه کارون مطالعه شده است و برای انتقال هیچ ممنوعیتی ندارد.

کریمی در پایان گفت: بحران اخیر مرکز استان آخرین بحرانمان نخواهد بود و باید زیرساخت‌ها و مخازن آب را در شهرها داشته باشیم تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۸:۲۸:۴۶

11 Sep 2022