۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۵۱۶۰۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

رشد قابل توجه اعتبارات فصل فرهنگ و هنر در چهارمحال و بختیاری/ 312 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در توزیع اعتباراتی که به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است دو فصل از اهمیت و اولویت ویژه برخوردار بود، فصل دین و مذهب و فصل فرهنگ و هنر، اعتبارات فصل فرهنگ و هنر از 42 میلیارد تومان در سال 99 به 77 میلیارد تومان در سال 1400 و 312 میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرد.
رشد قابل توجه اعتبارات فصل فرهنگ و هنر در چهارمحال و بختیاری/ 312 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافت
علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان از یک هزار و 500 میلیارد تومان در سال 99 به 2 هزار و 600 میلیارد تومان در سال 1400 و 3 هزار و 100 میلیارد تومان بدون مصوبات سفر ریاست جمهور به استان در سال جاری رسید.
 
وی افزود: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای چهارمحال و بختیاری با احتساب مصوبات سفر ریاست جمهور 15 هزار و 600 میلیارد تومان افزایش داشت که رشد بی‌سابقه دارد و می‌تواند بسیاری از مسائل، مشکلات و تنگناهای مربوط به پروژه‌ها را حل کند.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر حدود 700 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که منابع مالی مورد نیاز آن‌ها بالای 12 هزار میلیارد تومان است و قطعا طرح‌های مربوط به فرهنگ و مذهب نیز از این مقوله مستثنی نیست.
 
شهریارپور عنوان کرد: در توزیع اعتباراتی که به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است دو فصل از اهمیت و اولویت ویژه برخوردار بود، فصل دین و مذهب و فصل فرهنگ و هنر، اعتبارات فصل فرهنگ و هنر از 42 میلیارد تومان در سال 99 به 77 میلیارد تومان در سال 1400 و 312 میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در فصل دین و مذهب که مربوط به مباحث مختلف ساخت مساجد، بقاع امام‌زادگان، تعمیر و تجهیز دفاتر ائمه جمعه، کمک به ساخت، تعمیر و تجعیز مدارس و حوزه‌های علمیه و... است، اعتبارات بسیار خوبی منظور شده است و اعتبارات این استان از 9 میلیارد و 300 میلیون تومان در سال 99 به 26 میلیارد تومان در سال گذشته و 98 میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در کنار افزایش اعتبارات، تخصیص اعتبارات مطرح می‌شود، این تخصیص برای فصل دین و مذهب به بالای 60 درصد در سال جاری افزایش پیدا کرده است، امسال هم امید می‌رود که تخصیص بسیار بالایی را در اعتبارات استان داشته باشیم.
 
شهریارپور بیان کرد: 10 پروژه نیمه تمام در بحث حوزه‌های علمیه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، این موارد شامل پنج طرح مربوط به حوزه‌های علمیه خواهران، چهار پروژه مربوط به برادران و یک مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هستند که برای تکمیل آن‌ها منابع مورد نیاز قابل توجهی لازم است.
 
وی تاکید کرد: اعتبارات خوبی در سال‌های اخیر به حوزه‌های علمیه اختصاص پیدا کرده است و این اعتبارات از 5 میلیارد و 500 میلیون تومان در سال 99 به حدود 12 هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسیده و امسال نیز به 56 میلیارد تومان از منابع مختلف افزایش پیدا کرده است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حدود 89 میلیارد تومان برای تکمیل 10 پروژه نیمه تمام در بحث حوزه‌های علمیه مورد نیاز است و کل اعتباری که برای این بخش منظور شده است 98 میلیارد تومان است.
 
شهریارپور افزود: غیر از ردیف‌های استانی سه ردیف ملی نیز برای تامین اعتبارات حوزه‌های علمیه وجود دارد که شامل ردیف مربوط به حوزه علمیه خواهران، برادران و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هستند، اعتبارات خوبی برای این ردیف‌ها درنظر گرفته شده است که در اختیار حوزه‌های علمیه قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام/1031ج
  
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۰۴:۳۸

11 Sep 2022