۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۵۱۵۹۶
یک کارشناس طب سنتی تاکید کرد

نقش اساسی تغذیه در رفع ورم معده

تجویز طب سنتی برای رفع نفخ معده
یک کارشناس طب سنتی با اشاره به اهمیت تغذیه صحیح در برطرف کردن نفخ معده گفت: در بین افراد بالغ بالاتر از 30 سال حدود 30 درصد عارضه نفخ معده مشاهده می‌شود.
نقش اساسی تغذیه در رفع ورم معده
قاسمی کارشناس طب سنتی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اهمیت تغذیه صحیح در برطرف کردن نفخ معده اظهار کرد: در بین افراد بالغ بالاتر از 30 سال حدود 30 درصد عارضه نفخ معده مشاهده می‌شود.
 
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل نفخ معده مصرف توام و هم‌زمان غذاهای خام و پخته است که اگر رعایت شود تعداد بسیاری از افراد از این مشکل رهایی می‌یابند.
 
قاسمی غذا خوردن تند، نجویدن غذا، ریزه‌خواری، مصرف غذا درحالت سیری، تداخل غذایی و مصرف مواد نفاخ و خصوصا مصرف آب در بین غذا و بلافاصله بعد از غذا را از دیگر علل نفخ و ورم معده عنوان و خاطرنشان کرد: اگر این موارد رعایت شود در درمان این بیماری مفید و سودمند است.
 
این کارشناس طب سنتی تاکید کرد: علاوه‌براین راه‌های درمانی بسیاری در این زمینه وجود دارد که مهم‌ترین آن مصرف دم‌نوش یا عرق هل به همراه عرق نعناع فلفلی یکی از بهترین راه‌های درمانی است و باید قبل یا یک ساعت بعد از غذا باید میل شود.
 
وی ادامه داد: ترکیب پودر گلپر و سماق به میزان سه به یک یعنی سه پیمانه گلپر و یک پیمانه سماق از دیگر ترکیبات برای درمان عارضه نفخ معده است و ترجیحا بهتر از قبل از غذا یک قاشق مرباخوری به همراه کمی آب مصرف شود.
 
قاسمی گفت: افرادی که مدت زیادی است دارای نفخ معده هستند اگر دو هفته به‌صورت پی در پی از ترکیب سماق و گلپر استفاده کنند قطعا مقدار زیادی از مشکلشان رفع میشود.
 
این کارشناس طب سنتی جوشانده ترکیبی زنجبیل و دارچین با چند پر گل محمدی را از دیگر مواد موثر برای درمان نفخ معده دانست و عنوان داشت: مصرف یک قاشق مرباخوری روغن بادام شیرین یک ساعت بعد از ناهار در این زمینه بسیار مهم است، اما اگر افراد یبوست دارند می‌تواند این روغن را صبح‌ها قبل از صرف صبحانه میل نمایند به‌طوری که با زمان میل صبحانه یک ساعت فاصله داشته باشد.
 
وی بیان داشت: عرق یا دمنوش بومادران به همراه عسل ترکیب دیگری است که در راستای درمان این بیماری بسیار تاثیرگذار است اگر افراد بتوانند از ترکیب عرق بومادران و عرق هل و کمی گلاب به همراه مقداری بارهنگ به‌صورت جوشانده در عصرها استفاده کنند تاثیر بسیاری دارد.
 
قاسمی با اشاره به اینکه ترکیب عرق هل و عرق نعناع هم هنگام خواب مفید و موثر است.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۰۶:۳۸

10 Sep 2022