۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۵۱۵۸۷
خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

همایش عظیم اربعین ظرفیتی استکبارستیز، طاغوت‌زدا و نقش‌آفرین در حاکمیت ولایت است

خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: مراسم معنوی اربعین آثاری دارد که ما از آن‌ها غافل هستیم، این همایش، یک ظرفیت استکبارستیز، استکباربرانداز و طاغوت‌زدا و نقش‌آفرین در حاکمیت ولایت است.
همایش عظیم اربعین ظرفیتی استکبارستیز، طاغوت‌زدا و نقش‌آفرین در حاکمیت ولایت است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت السلام و المسلمین نکونام خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به برکات اربعین حسینی در جوامع اسلامی و تشیع، گفت: مراسم معنوی اربعین آثاری دارد که ما از آن‌ها غافل هستیم، و به عنوان استکبار ستیز و استکبار برانداز نقش آفرینی میکند.

وی ادامه داد: آنچه امروز به فضل الهی و به برکت اربعین شاهد هستیم ، همایش عظیم و معنوی عالم تشیع و حتی فراتر از عالم اسلام است و این همایش عظیم معنوی می‌رود تا ظرفیت‌های نهفته را نمایان کند. این همایش، یک ظرفیت استکبارستیز، استکباربرانداز و طاغوت‌زدا و نقش‌آفرین در حاکمیت ولایت است. اربعین در پیوند جوامع اسلامی و شکل دادن جامعه متمدن اسلامی نقش ایفا می‌کند و تمام امور و کارها را تحت‌الشعاع قرار داده است.

نکونام با اشاره به سفر دو روزه آیت‌الله اعرافی به چهارمحال‌وبختیاری و شکل‌گیری جمع‌ها و جلسات خوب و راهگشا، بیان کرد: حوزه‌های علمیه از زمان امام باقر(ع) تاکنون در پیشبرد اهداف و تداوم مبانی حیات‌بخش اسلام با قوت پیش آمده و نقش‌آفرینی کرده‌ و زمینه رشد و تعالی جوامع اسلامی را فراهم کرده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در استان به سفر اخیر خود به ۳۵ روستای سخت گذر شهرستان‌های کوهرنگ و اردل اشاره کرد و افزود: این روستا‌ها فاقد بسیاری امکانات از جمله راه‌های ارتباطی هستند و با جمعیت قابل توجهی که در این روستا‌ها ساکن هستند، هر چه سریع‌تر باید مشکلاتشان پیگیری و رفع شود.

امام‌جمعه شهرکرد در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه ،  با تأکید بر اینکه شایسته است منابع طبیعی استان برای ایجاد راه‌های مواصلاتی در این مناطق صعب‌العبور مجوزات لازم را صادر کند، افزود: اگرچه صیانت از درختان و جنگل‌ها لازم و ضروری است اما عدم صدور مجوز به دلیل جلوگیری از قطع درختان برای احداث راه در این مناطق ضایعه‌های به مراتب سنگین‌تری را تحمیل می‌کند.

نکونام گفت: مردم این مناطق به دلیل نبود امکانات اولیه ناچار هستند از درختانی که باید از آنها صیانت کنیم، برای ساخت مسکن و دیگر امورات استفاده کنند.

انتهای پیام/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۱۷:۱۰

9 Sep 2022