۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۵۱۵۸۶
امام‌جمعه فارسان

راز طولانی شدن مذاکرات فقط دریک جمله است؛ تکرار بازی مقصر نمایی ایران

امام جمعه فارسان گفت: راز طولانی شدن مذاکرات فقط دریک جمله است؛ تکرار بازی مقصر نمایی ایران! از نظر آمریکا توافق سازنده و متن خوب یعنی آنچه بر خواسته های آمریکا صحه بگذارد وگرنه مقصر طرف مقابل است.
راز طولانی شدن مذاکرات فقط دریک جمله است؛ تکرار بازی مقصر نمایی ایران
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز از فارسان، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: در برخی روایات بیان‌شده كه در بهشت سه نعمت روحانی است كه بالاتر و بزرگ‌تر از تمام نعمت‌هاى بهشت است: یكى نعمت خلود و دیگر همسایگى با محمّد و آل محمّد (ص) و سوم رضوان خدا؛ و به‌راستى آن ساعتى كه روح پاك مؤمن با قلب سلیم وارد بهشت مى‌شود؛ درحالى‌كه به پروردگارش دل‌خوش است و مى‌فهمد كه خدا هم از او راضى است، آن حظّ و لذت به وصف نمى‌گنجد.
 
امام‌جمعه فارسان به مذاکرات اشاره داشت و افزود: ببینید عزیزان پینگ‌پنگ متن و پیشنهاد بین ایران و ۴+۱ ماهها است ادامه دارد. رد و بدل پیشنهادات در هفتههای اخیر اوج گرفته و فرازوفرودهای زیادی داشته است. راز طولانی شدن مذاکرات فقط دریک جمله است؛ تکرار بازی مقصر نمایی ایران! از نظر آمریکا توافق سازنده و متن خوب یعنی آنچه بر خواسته های آمریکا صحه بگذارد وگرنه مقصر طرف مقابل است.
 
وی بیان داشت: در طول مذاکرات، طرف غربی بهصورت مکرر با بهرهگیری از ابزارهای فرا مذاکراتی و فشارهای سنگین رسانهای، تلاش کرده، ایستادگی ایران بر مواضع منطقی و اصولی خود را مانعتراشی برای دستیابی به توافق معرفی و اینگونه القاء کند که تهران اساساً به دنبال حصول توافق نیست.
 
وی اظهار داشت: این رفتار آمریکا پس از ارائه آخرین پاسخ ایران به پیشنهادات این کشور نیز با «غیر سازنده» عنوان کردن پاسخ ایران، همچنان ادامه دارد و بیانگر آن است که ظاهراً واشینگتن پس از ماهها مذاکره سخت و پیچیده، هنوز حاضر نیست مسئولیت اشتباهات گذشته خود را با نشان دادن حسن نیت در پذیرش مطالبات منطقی و قانونی ایران بپذیرد. رفتار آمریکاییها تاکنون موجب طولانی شدن روند مذاکرات و دستیابی به توافق شده اما گذشت زمان به‌هیچ‌وجه تغییری در رویکرد ایران نسبت به پیگیری قاطعانه منافع ملت ایران ایجاد نخواهد کرد. ان شا الله...
 
حجت‌الاسلام ملک پور به شناور شهید سلیمانی هم اشاره داشت و گفت: میدانید تقویت نیروهای مسلح ایران از مهم‌ترین عوامل بازدارندگی فعال است که همواره مورد تأکید فرماندهی معظم کل قوا بوده و هست. شناور شهید سلیمانی در این مسیر یک گام بلند و اصلی است. شناور شهید سلیمانی مجهز به نخستین سامانه پرتاب ترکیبی موشکهای برد کوتاه و متوسط سطح به سطح (اساسام)، بهرهمندی از اتاق عملیات مبتنی بر نرمافزار بومی مدیریت یکپارچه صحنه نبرد باقابلیت تشخیص نوع هدف یا تهدید و تخصیص آنها به سامانههای آفندی و پدافندی است.
 
 
وی افزود: پیشتازی ایران در دریا و اقیانوس در سالهای گذشته دوستان و دشمنان را به حیرت واداشته است؛ اقداماتی که علیرغم تحریمهای فشرده و هوشمند نهتنها باعث قدرتمندتر شدن ایران در پهنههای آبی شده، بلکه نشان داده است که تهران با تحریمها در خشکی و دریاها متوقف نخواهد شد.
 
امام‌جمعه فارسان به راهپیمایی بزرگ اربعین اشاره داشت و اظهار داشت: اربعین در واقع اسم رمز دوام و بقا حماسه حسینی (ع) است. زمان و زمانه ما شاهد اعجاز عظیم الهی در ماه صفر است. زمانه به بار نشستن تقدیر الهی که با تدبیر اولیا خدا، بهعنوان نقشه اقدام در آخرالزمان و در مسیر آمادهسازی جهان، برای ظهور منتقم آل محمد (ص)، طراحیشده و در حال ظهور و تجلی است.
 
وی افزود: با سرمایهگذاری سیدالشهدا (ع) در عاشورا، در حقیقت خطر بزرگی که اسلام عزیز را تهدید میکرد و میرفت که به تعبیر امام حسین علیهالسلام، فاتحه اسلام خوانده شود، رفع شد و این قیام الهی توانست جلوی انحطاط بزرگ ارتداد و بازگشت به جاهلیت را بگیرد.
 
وی در پایان بیان داشت: نکتهی مهمی را لازم است عرض کنم، مسئله دشمنشناسی، شناخت دشمنان اسلام، دشمنان حق و یزیدیان زمان! کسانی که با همان شاخصههای قاتلان اباعبدالله (ع) در زمانه ما شناخته می‌شوند. جریان استکبار جهانی، استکبار آمریکایی، رژیم صهیونیستی و اعوان و انصار آن‌هاست. در حقیقت حرکت اربعین یک راهپیمایی بزرگ و یک مانور عظیم بر علیه جریان شرک و کفر و جاهلیت مدرن و برعلیه دشمنان شناختهشدهی این زمان، حسین زمان ما است.

انتهای پیام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۴:۵۸:۳۰

9 Sep 2022