۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۵۱۵۸۵
رئیس حوزه‌های علمیه کشور;

نظام اداری سالم، مشکلات را برطرف می‌کند/ قوای سه‌گانه به‌دنبال رفع آشفتگی‌های این حوزه

رئیس حوزه‌های علمیه کشور گفت: نظام اداری اگر سالم باشد همه چیز درست می‌شود، در حال حاضر شاهد آشفتگی‌هایی در این بخش‌ها هستیم و تلاش قوای سه‌گانه برای رفع این آشفتگی‌ها و سر و سامان دادن به امور است.
نظام اداری سالم، مشکلات را برطرف می‌کند/ قوای سه‌گانه به‌دنبال رفع آشفتگی‌های این حوزه
به گزارش جهانبین نیوز؛ آیت الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه کشور ظهر امروز در شورای اداری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از نشانه‌های انسان کامل این است که از فردیت و نگاه‌های محدود به خود بیرون می‌آید.
 
وی افزود: انسان هر چقدر از حیوانیت خود به سمت انسانیت پرواز کند، خودفردی وی بیشتر بروز می‌کند.
 
رئیس حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: خارج از تعارفات اداری و بدون فکر به مسؤولیت‌ها، شب هنگام به خودمان برگردیم که در طول روز تا چه اندازه به دیگران فکر کرده‌ایم.
 
اعرافی با اشاره به اینکه اگر مسؤولی سعه وجودی و نگاه بلند به محرومان داشته باشد، در رفتارش منعکس می‌شود، عنوان کرد: هر مدیر یا مسؤولی باید بخشی از شبانه‌روز را به پاکسازی درونی و رشد معنویت در خود اختصاص دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی ایران همه ما برادری و یک بودن را دیدیم و این حس انسانی_اسلامی و تعاون اجتماعی در دفاع مقدس و دفاع از حرم به اوج خود رسید.
 
رئیس حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: نظام اداری باید مشکلات را ببیند و گره‌ها را باز کند، نگاه راهبردی معجزه می‌کند و مسؤولان یک سازمان باید همه روزه در پرتو خواسته‌های نظام برای خود یک راهبرد مشخص کنند.
 
اعرافی بیان کرد: نظام اداری اگر سالم باشد همه چیز درست می‌شود، در حال حاضر شاهد آشفتگی‌هایی در این بخش‌ها هستیم و تلاش قوای سه‌گانه برای رفع این آشفتگی‌ها و سر و سامان دادن به امور است.
 
وی تصریح کرد: سلامت اداری یعنی یک نظام اداری کوشا، فعال، بیدار و منزه از آسیب و این محقق نمی‌شود مگر اینکه مدیران ارشد این سلامت را تحت نظر داشته باشند.
 
رئیس حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه ارتباطات مردمی از عوامل موفقیت است، افزود: اداره و دستگاه باید از روزمرگی خارج شود و یک حرکت نو و بدیع در آن بوجود آید.
 
اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: فرهنگ هیچ گاه جدای از سایر بخش‌ها نبوده و همه طرح‌ها و اقدامات توسعه‌ایی باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه همه پروژه‌ها باید پیوست نگاری به لحاظ نوع ساخت و ساز، معماری و... داشته باشد، گفت: پیوست نگاری بار بر زمین مانده کشور است.
 
رئیس حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: سه نهاد را باید بزرگ بدانیم تا آینده بزرگی داشته باشیم، این سه نهاد آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه هستند که سعادت و شقاوت کشور به آن ها مربوط می‌شود، این خدمت به جامعه اس و نتایج آن به خود ما بازمی گردد، بهترین خدمات باید در اختیار این سه نهاد قرار گیرد.
 
اعرافی خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی، علمی و حوزوی باید در کنار هم و از یک نگاه جامع و برنامه کلان برخوردار باشند، ضمن اینکه حوزه علمیه علاوه بر مطالبه‌گری ارزش‌های اسلامی و انقلابی باید پاسخگوی مسائل فرهنگی نیز باشد.
 
وی افزود: در عرصه‌های مختلف باید استعدادهای جوانان را شناسایی کنیم و نخبگان را در مسیر تعالی معنوی کشور قرار دهیم.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۴:۵۷:۵۰

8 Sep 2022