۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۵۱۵۴۴
امام‌جمعه فارسان:

راهپيمايي اربعين همه فرقه‌های مذهبی را زير پرچم محبت امام حسين (ع) گرد هم می‌آورد

امام‌جمعه فارسان گفت: امروز امت بزرگ اسلامی بيش از هر زمان ديگری درد و رنج تفرقه را لمس می‌کند اما احيای راهپيمايی و اين جلوه کنگره اربعين، رنگ و جان تازه‌ای به مقوله وحدت مذاهب در اسلام و وحدت اديان در دنيا داده است.
راهپيمايي اربعين همه فرقه‌های مذهبی را زير پرچم محبت امام حسين (ع) گرد هم می‌آورد
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان به اهميت راهپيمايي اربعين اشاره داشت و گفت: اهميت بـُعد بين‌المللي راهپيمايي اربعين يکپارچگي دنياي اسلام «حُبُّ الحُسَين يَجْمَعُنا» به معناي واقعي، بيانگر ابعاد بين‌المللي اين کنگره بزرگ الهي است که همه اديان و فرقه‌هاي مذهبي را زير پرچم محبت امام حسين (ع) گرد هم مي‌آورد.
 
وي افزود: امروز امت بزرگ اسلامي بيش از هر زمان ديگري درد و رنج تفرقه را لمس مي‌کند اما احياي راهپيمايي و اين جلوه کنگره اربعين، رنگ و جان تازه‌اي به مقوله وحدت مذاهب در اسلام و وحدت اديان در دنيا داده است. روشن است که اربعين، غير از جلوه‌هاي مذهبي، يک صف‌آرايي سياسي و ديپلماتيک عليه جريان زر و زور و تزوير در عالم است. جاييکه امروز جريان استکبار جهاني تلاش‌هاي زيادي کرده تا ابعاد اين رويداد بزرگ جهاني را تحت شعاع قرار دهد، اما رهبران جريان مقاومت با تدارکات گسترده امنيتي، قدرت‌نمايي عظيمي کرده و مي‌کنند.
 
وي بيان داشت: بخصوص امسال که جريانات داخلي عراق در رسيدن به وحدت نظر براي تشکيل دولت، اختلافات زيادي دارند، تهديدات رژيم منحوس صهيونيستي عليه مردم مظلوم فلسطين و البته منابع انرژي لبناني‌ها زياد شده و از سوي ديگر مردم مظلوم يمن همچنان تحت‌فشارهاي سياسي و اقتصادي هستند و مردم ستمديده افغانستان و پاکستان از اختلافات داخلي سياسيون خود رنج مي‌برند، برگزاري راهپيمايي گسترده اربعين، مي‌تواند دست برتر محور مقاومت را در اين کشورها را بيش‌ازپيش عيان کند؛ و وحدت الان بسيار مهم است زائرين اربعين هم از بگومگو و بحث با شيعيان عزيزعراقدر مورد اتفاقات اخير پرهيز کنند
 
امام‌جمعه فارسان به مذاکرات اشاره داشت و اظهار داشت: يک نکته مهم در رابطه با مذاکرات عرض کنم؛ واشنگتن پس از دريافت بسته پيشنهادي اروپايي‌ها که توسط تهران اصلاح‌شده بود، نظراتش را اعلام کرده که دستگاه ديپلماسي کشورمان بررسي کرده و نظرش را فرستاده. ايران پيش‌ازاين، بارها متذکر شده که شرط لازم براي احياي برجام بسته شدن پرونده‌هاي ادعايي آژانس است و براي شروط کافي جهت احياي برجام آمريکايي‌ها بايد زمينه تضمين منافع اقتصادي ايران را بدهند.
 
وي افزود: اما نکته مهم و قابل‌ستايش، عملکرد دقيق، حرفه‌اي و با اعتمادبه‌نفس تيم جديد مذاکره‌کننده يعني بخصوص آقاي دکتر باقري است. بله تيم قبلي مذاکره هم بر اساس رويکرد و نگاه خاص خود، اقداماتي را انجام داد، اما آن چيزي که از مواضع دشمنان نظام و انقلاب و مردم شنيده مي‌شود، رويکردها، ابتکارات و پيشنهادت تهران در اين دو دور مذاکرات فشرده سبب شده، فرياد ترس و وحشت آن‌ها به آسمان برود.
 
وي بيان داشت: دشمنان ما در روزگار سختي به سر مي‌برند. نفس‌هاي آخرشان است. نبايد فرصت جديدي براي تجديدقوا به آن‌ها داد. ما را با برجام دچار خسارت محض کردند. هنوز سؤال براي ما هست و ابهام هم وجود دارد که آيا از ليست گروه‌هاي تروريستي، سپاه پاسداران خارج‌شده است يا نه؟ اگر خارج نشده چگونه مي‌توانيم ما انتقام سخت از کساني که قاسم سليماني را به شهادت رساندند بگيريم؟ هنوز اين سؤال هست.

انتهای پیام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۱۹:۳۴

2 Sep 2022