۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
کد مطلب : ۵۱۴۱۵
استاندار چهارمحال و بختیاری:

نبود تصفیه خانه در مسیر انتقال آب علت ایجاد بحران/4 خط پدافندی وارد شهرکرد شد

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 4 خط پدافندی سامان، عمان، فدک و چشمه دیمه تجهیز شده که هم اکنون 3 خط پدافندی اجرایی شده و خط پدافندی چشمه دیمه نیز در حال اجرایی شدن است، 100 لیتر آب به سامان اضافه شد و تمامی نیروها در 3 شیفت بصورت شبانه روزی مشغول کار هستند تا در اسرع وقت مشکل بیشتر مناطق شهرکرد و روستا ها رفع گردد.
نبود تصفیه خانه در مسیر انتقال آب علت ایجاد بحران/4 خط پدافندی وارد شهرکرد شد
به گزارش جهانبین نیوز؛غلامعلی حیدری استانمدار چهارمحال و بختیاری امروز بعداز ظهر در سالن جلسات طراحی زندگی دانشگاه دولتی شهرکرد و در جمع اعضای شورای تبیین ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان در خصوص  روشن سازی بحران قطعی 8 روزه آب در شهر شهرکرد و برخی روستاهای استان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری به آن تاکید نموده اند همین بحث جهاد تبیین در مقابله با دشمنان است.

وی افزود: بالاترین سطح مبارزه از نظر اسلام جهاد است و جهاد تبیین در این عرصه از ارزش دو چندانی بهره می برد، دشمنان کشورمان و انمقلاب اسلامی در مقابل کار وسیع و گسترده ای که ما انجام می دهیم تمام توان خود را بکار می گیرند تا بگویند نظام و انقلاب اسلامی توان اداره کشور را ندارد و نا کار آمد است.

حیدری ادامه داد: جمهوری اسلامی به عنوان یک مدل نشان داده است که می تواند مشکلات مردم را حل کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در اتاق فکر دشمنان کشور عزیزمان ایران همچون آمریکا و اسرائیل، با ظرفیت عظیم و پول زیادی که در دست دارند، همیشه تلاش می شود تا نا امیدی و یأس و بن بست در بین مردم ترویج شود و می کوشند تا آینده را تیره و تار جلوه دهند و هیچ نقطه روشنی را در جلو چشمان ملت ایران قرار ندهند.

حیدری تنها راه مقابله با این حربه های دشمنان را جهاد تبیین معرفی کرد و گفت: مدیریت کار سختی است و سختترین آن مدیریت در میدان جنگ و عمل است، ابتکار عمل در دوران هشت سال دفاع مقدس وقتی بدست رزمندگان افتاد که همواره به آنان تهمت و افترا می بستند و آنهارا اذیت می کردند.

وی با اشاره به رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس و اتهام کودتایی که به این شهید بزرگوار زدند افزود: در زمان جنگ تحمیلی رزمندگان در شرایط سختی می جنگیدند، اتهام نباید مارا ضعیف کند و از میدان بدر کند، جهاد تبیین کنیم و آن را یک کار عادی جلوه ندهیم، باید شبانه روز در تلاش باشیم و واقعا خدمات نظام و اسلام را بشناسیم.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در مسئله اخیر آب که برخی نقاط استان را با بحران و مشکل مواجه کرد یکسری سوء استفاده گری ها شد و زخم های چرکین گذشته سر باز کرد.

وی ضمن بیان اینکه در سیل اخیر در استان 4 هزار میلیارد خسارات مالی برآورد شده است گفت: ما در استان در هفته های گذشته درگیر سیل بودیم و خدارا شاکریم که با توجه به شدت خسارات وارده تلفات جانی نداشتیم ، تمامی دستگاه ها آماده باش بودند و با تلاش های شبانه روزی قصد داشتیم تا بتوانیم از این بحران بخوبی عبور کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص گل آلودی آب چشمه کوهرنگ بیان کرد: در طول تاریخ سابقه نداشته است که آب چشمه کوهرنگ گل آلود شود اما با بارش بارندگی و ایجاد سیل در این شهرستان این چشمه بالای 50 درصد آب شرب مردم شهر شهرکرد و روستاهایی که در مسیر خط لوله انتقال این آب به شهرکرد بود را با کدورت مواجه کرد.

وی ابراز کرد: در روزهای اول کدورت چشمه کوهرنگ 4 هزار بود که در حال حاضر به 120  رسیده است و امیدواریم در روزهای آینده به 70 الی 80 برسد که بتوان آن را تصفیه و وارد مدار کرد.

حیدری گفت: اولین اشکال وارده به این بحران، نبود فیلتر طراحی شده و تصفیه خانه در مسیر انتقال آب است و نبود مخزن و منبع کافی در شهر شهرکرد با توجه به اینکه شهرهایی همچون یزد منبع و مخازن وسیعی دارند که میتواند در وقوع بحران آب منطقه را یک هفته تامین کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نبود خط پدافندی در شهرکرد و نبود مهندسی از دیگر اشکالات وارده در این بحران است.

حیدری بیان کرد: 15 حلقه چاه توسط کشاورزان به مدار آب شهرکرد وصل شد و تعداد زیادی نیروهای فنی از 5 الی 6 استان با تجیزات در استان مشغول رفع مشکل هستند،600 میلیارد تومان تجهیزات در شهرکرد وارد شد و کار 3 الی 6 ماهه تقریبا در یک هفته انجام شد.

وی اظهار کرد: 4 خط پدافندی سامان، عمان، فدک و چشمه دیمه تجهیز شده که هم اکنون 3 خط پدافندی اجرایی شده و خط پدافندی چشمه دیمه نیز در حال اجرایی شدن است، 100 لیتر آب به سامان اضافه شد و تمامی نیروها در 3 شیفت بصورت شبانه روزی مشغول کار هستند تا در اسرع وقت مشکل بیشتر مناطق شهرکرد و روستا ها رفع گردد.

استاندار در آخر افزود: در سفر ریاست جمهور به استان 3800 میلیارد تومان برای آب بودجه گرفتیم و حداقل دوسال زمان میخواست تا طرح های اصلاحی آب استان اجرایی شود اما با وجود بحران تمامی پیشنهاد ها به وزیر و معاون ایشان که در این 8 روز در شهرکرد حضور دارند شده و قبول کرده اند، در حال حاضر 70 تانکر در استان تا رفع کامل بحران آب مشغول آبرسانی هستند و بزودی مشکل آب اکثر نقاط استان حل خواهد شد.


انتهای پیام/1030ج


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۲۲:۰۴:۲۸

17 Aug 2022