۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۵۱۴۰۹
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری:

مشکل بی آبی مردم شهرکرد هرچه سریعتر حل شود/ضرورت جلوگیری از بحران آب

سیاوش سلیمانی دشتکی رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بعد از وقوع سیل و بارندگی شدید در شهرستان کوهرنگ، آب شرب مصرفی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری به دلیل گِل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ از چهارشنبه ۱۹ مرداد تا به امروز قطع است و مردم شهرکرد در بی آبی به سر می برند لذا انتظار داریم زودتر مشکل مرتفع گردد.
مشکل بی آبی مردم شهرکرد هرچه سریعتر حل شود/ضرورت جلوگیری از بحران آب
به گزارش جهانبین نیوز ، سیاوش سلیمانی دشتکی رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در هفتمین اجلاس این شورا خاطر نشان کرد: زمانی در استان رونق اقتصادی ایجاد می شود که راه های ارتباطی استان توسعه یابند لذا از مدیران ذیربط انتظار داریم نسبت به جذب اعتبار جهت تکمیل چهارخطه ها و ایجاد محورهای مواصلاتی در استان بیش از پیش تلاش و پیگیری کنند.
 
وی افزود: شورای اسلامی استان بعنوان عالی ترین سطح شورایی در استان در صورتی که مطالبات مردمی را با پیگیری شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و طبق سلسله مراتب از شوراهای اسلامی شهرستان ها دریافت نماید، با برگزاری جلسات فوق العاده با مدیران مربوطه، قطع به یقین تا حصول نتیجه موضوعات را در دستورکار قرار می دهد بر همین اساس رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی پر تلاش و خستگی ناپذیر در سطح استان باید همچون گذشته مقتدرانه جهت پیگیری مطالبات مردمی اهتمام ویژه ورزند و مطمئن باشند که در این دولت مردمی به نتیجه خواهند رسید.
 
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: قرارگرفتن اعضای شوراهای اسلامی در مسیر خدمت به مردم موهبتی الهی است که باید قدر این دوران را دانسته و بعنوان رابط بین مردم و دولت ، ضمن پیگیری درخواست های مردمی، فاصله بین مردم و مسئولین را کمتر نموده تا تحقق اهداف مقدس در نظام جمهوری اسلامی تسهیل گردد.
 
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: از مسئولین ارشد شهرستانی نیز انتظار داریم با تمکین بر قوانین از رئیس و یا نماینده شوراهای اسلامی در جلسات شورای اداری و سایر جلسات تصمیم ساز شهرستانی دعوت نمایند تا جایگاه این نهاد مردمی متزلزل نگردد.
 
وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر برخی مردم استان چهارمحال و بختیاری با مشکل سیل مواجه شدند، افزود: مردم ما قدردان زحمات مسئولین استان هستند اما در شرایط بحرانی که رخ داد انتظار می رود که خسارات وارده به بخش کشاورزی ، دام، مسکن ، اماکن شهری و روستایی و از بین رفتن چادرها و زندگی های عشایری که به قول فرمایش امام (ره) ذخایر انقلاب هستند، با قید فوریت جبران گردد چراکه مردم نجیب استان چهارمحال و بختیاری شایسته بهترین ها هستند و بی سرپناه شدن عشایر در دل کوه ها و تخریب منازل مردم کم درآمد و بی بضاعت و نابودی اموال برخی مردم بی گناه و بی توجهی برخی مسئولین زیبنده نیست و باید با حضور مستمر و جبران به موقع خسارات، دلگرمی در مردم ایجاد کرد.
 
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بمنظور جبران خسارات وارده ناشی از سیل به کلیه نقاط استان خصوصاً مناطقی که حجم بارندگی و میزان آسیب ها بیشتر بود از جمله بارده از توابع شهرستان بن و برخی شهرها و روستاهای شهرستان لردگان و همچنین عشایر در کلیه نقاط استان باید بصورت ویژه و در اولین فرصت تأمین اعتبار گردند.
 
وی گفت : از مسئولین استان بابت پیگیری مشکلات مردم تشکر می کنیم و انتظار داریم آسیب فراوان که به عشایر و اراضی کشاورزی  شهرستان کوهرنگ ‌وارد شد، پیگیری گردد.
 
سلیمانی دشتکی به نمایندگی از شوراهای شهرستان اردل در شورای اسلامی استان ، در خصوص خسارات وارده سیل اخیر در شهرستان اردل گفت: تخریب جوی های کشاورزی در تمامی روستاهای بخش میانکوه و مرکزی ،ورود حجم زیاد سیل و روان آب همراه با شن و ماسه به شالیزارها ، سیاه شدن گندم و جوهای کشاورزان به خاطر عدم جمع آوری ، تخریب جاده های بین اراضی کشاورزی در بخش میانکوه و مرکزی، گرفتگی معابر و پل های  روستایی به خاطر حجم زیاد گل و لای در سیلاب های اخیر در بخش میانکوه و مرکزی، عدم وجود هلال احمر در بخش میانکوه با توجه به خطرات فراوان و فاصله هفتاد تا صدو بیست کیلومتری تا شهر اردل و خسارت به احشام و اموال عشایر بخش میانکوه و مرکزی شهرستان اردل و تخریب کامل ایل راه های عشایری از عمده مطالبات مردم این شهرستان می باشد و باید در دستور کار قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: بعد از وقوع سیل و بارندگی شدید در شهرستان کوهرنگ، آب شرب مصرفی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری به دلیل گِل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ از چهارشنبه ۱۹ مرداد تا به امروز قطع است و مردم شهرکرد در بی آبی به سر می برند لذا انتظار داریم زودتر مشکل مرتفع گردد.
 
سلیمانی دشتکی یاد آور شد: چرا باید چهارمحال و بختیاری که جزء پر آب ترین استان هاست، هرساله بالاخص در فصول گرم سال با مشکل آب شرب مواجه گردد ؟ مشکل کجاست؟ آیا جلوگیری از بحران آب شرب بصورت کارشناسی در چهارمحال و بختیاری ضروری نیست؟

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۲۸:۴۱

17 Aug 2022