۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۵۱۴۰۸
از زبان معاون استاندار چهارمحال و بختیاری صورت گرفت

تشریح آخرین اقدامات درخصوص آبرسانی به شهرکرد

سرپرست هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری آخرین اقدامات درخصوص آبرسانی به شهرکرد در قالب دو طرح فدک و عمان را تشریح کرد.
تشریح آخرین اقدامات درخصوص آبرسانی به شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز; علی حیدری امشب در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تنها اتصال خط انتقال آب سامان به سمت شهرکرد باقی مانده است.
 
وی افزود: اگر قرار بود اتصال خط لوله انتقال آب سامان به شهرکرد (طرح عمان) به صورت مستقیم انجام می‌شد باید حدود سه ساعت آب را از لوله تخلیه می‌کردیم چون هم‌اکنون این خط لوله آب سامان را به شهرکرد می‌آورد.
 
سرپرست هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سه ساعت طول می‌کشید تا آب لوله‌ها تخلیه شود، حدود سه ساعت زمان برای جوشکاری صرف می‌شد و حدود سه ساعت دیگر هم پر کردن مجدد، برآوردهای کارشناسی نشان ‌می‌داد در این حدود ۹ ساعت چیزی حدود ۷ هزار مترمکعب آب را از دست می‌دادیم.
 
حیدری عنوان کرد: لذا برای جلوگیری از این هدررفت آب بعد از جمع‌بندی‌های انجام گرفته، قرار شد از یک سیستم نوین که به تازگی به کشور وارد شده است استفاده کنیم، این سیستم در حال حاضر در شهر یزد قرار دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: این سیستم نوین از شهر یزد به چهارمحال و بختیاری ارسال شده است و با وجود آن دیگر نیازی به قطع آب نخواهیم داشت.
 
سرپرست هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری درخصوص طرح فدک، اضافه کرد: بخشی از طرح انتقال آب بن به بروجن به طول ۵۵ کیلومتر را برای آبرسانی استفاده کردیم، در بخش دیگر اتصالاتی وجود داشت، همچنین فیلترهای شنی که برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گرفت، کمی زمان بر بود. 
 
حیدری بیان کرد: با پیشرفت کاری که از دیروز تا امروز در طرح عمان صورت گرفت، پیش‌بینی می‌شود این خط انتقال آب هم تا فردا شب وارد مدار شود.
 
وی تاکید کرد: طرح فدک در فاصله ۵۵ کیلومتری شهرکرد واقع شده است، اگر این آب بخواهد به شهرکرد برسد با توجه به اینکه لوله هم باید شستشو شود، زمان بر است که با توجه به مشخصات هیدرولیکی بین یک تا دو روز زمان برای این کار لازم خواهد بود تا آب به شهرکرد برسد.
 
سرپرست هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با انجام دو طرح آبرسانی فدک و عمان، شهرکرد دیگر مشکلی برای تامین آب شرب نخواهد داشت.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۲۱:۲۰:۰۰

16 Aug 2022