۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۵۱۳۸۹
وزیر نیرو مطرح کرد

پیش بینی چهار سامانه جهت رفع کسری آب چشمه کوهرنگ/ دو سامانه جبرانی آب چشمه از امروز وارد مدار شد

وزیر نیرو گفت: هم زمان چهار سامانه را برای جایگزین کردن آب چشمه کوهرنگ در حال اجرا داریم که در دو سامانه امروز وارد مدار شد و بخشی از آب چشمه را تامین کرده و دو سامانه دیگر هم امیدواریم طی روزهای آینده به مدار وارد شود که با وارد مدار شدن این دو سامانه کسری آب در شهر به طور کامل رفع می شود.
پیش بینی چهار سامانه جهت رفع کسری آب چشمه کوهرنگ/ دو سامانه جبرانی آب چشمه از امروز وارد مدار شد
به گزارش جهانبین نیوز ؛ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی سیل های اخیر ۲۰ استان کشور در گیر شد، که در حوزه های آب و برق کشور در بحث زیرساخت از جمله برخی نقاط در استان چهارمحال و بختیاری خسارت های جدی به وجود آمد۔
 
 وی با اشاره به اینکه سیل اخیر خسارت عمده ایی به چشمه کوهرنگ وارد و به شدت آن را کدر کرد، تصریح کرد: در این دولت اقداماتی صورت می گیرد که خسارات جبران شود۔
 
 محرابیان افزود: کدورت چشمه کوهرنگ در واقع از حد استاندار عبور کرد و متاسفانه این کدورت همچنان ادامه دارد.
 
وی بیان داشت : امروز از محل چشمه بازدید صورت گرفت، وضعیت این چشمه نسبت به روزهای اولیه مقایسه شد و کدورت از گذشته کمتر شده است، اما امروز کدورت قدری بالاتر رفته لذا با توجه به وضعیت کدورت در پی جایگزین کردن سهم چشمه کوهرنگ بودیم و هستیم تا بتوانیم این میزان آب که حدودا ۵۰ درصد آب شهرکرد از این چشمه تامین می شد را با سامانه های اضطراری جایگزین کنیم.
 
 محرابیان عنوان کرد: این حجم آب مورد نیاز حجم بالایی است و اجرای سامانه هم کار زمان بری است، با این حال تمام امکانات هم در وزارت نیرو، هم از مرکز، هم خود استان و هم استان های دیگر که بعضا دور دست هستند به چهارمحال و بختیاری گسیل شد.
 
وزیر نیرو ادامه داد: هم زمان چهار سامانه را برای جایگزین کردن آب چشمه کوهرنگ در حال اجرا داریم که در دو سامانه امروز وارد مدار شد و بخشی از آب چشمه را تامین کرده و دو سامانه دیگر هم امیدواریم طی روزهای آینده به مدار وارد شود که با وارد مدار شدن این دو سامانه کسری آب در شهر به طور کامل رفع می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برخی نقاط شهر با کمبود جدی آب مواجه هستند و برخی طبقات ساختمان هایی طبقاتی آب را فقط در طبقه اول یا حداکثر دوم در اختیار دارند و ما بقی طبقات آب ندارند۔
 
محرابیان یاد آور شد: وضعیت نسبت به روز گذشته به نسبت بهتر شده اما رضایت بخش نیست و تمام تلاش ما و همکاران این است که امکانات طی این چند روز فراهم شود و دستورات لازم را برای این مهم صادر کردیم، اعتبارات لازم به صورت نقدا پرداخت شد.
 
وی با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است که طی یکی دو روز آینده شرایط به وضعیت قبل بازگردد، گفت: ضمن تشکر از صبوری مردم خواهش من این است که در مصرف آب صرفه جویی کنند به خصوص نقاطی که امکان افزایش حجم مخازن در سطح شهر به وجود آید تا این آب بتواند با فشاری که در مخازن به وجود می آید به تمام شهر برسد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۸:۰۹:۵۰

14 Aug 2022