۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۵۱۳۸۸
فرماندار شهرستان بن:

310 خانوار در بارده لوازم زندگیشان را از دست داده‌اند/ 30 واحد باید آورابرداری شود

فرماندار شهرستان بن گفت: 310 خانوار در بارده وجود دارند که به‌طور کلی لوازم زندگی‌شان از بین رفته است و باید تامین شود، تلاش ما بر این است که مباحث مربوط به ساخت و سازها در اسرع وقت صورت گیرد.
310 خانوار در بارده لوازم زندگیشان را از دست داده‌اند/ 30 واحد باید آورابرداری شود
رضا علی‌بیگی فرماندار شهرستان بن در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: متاسفانه در اثر بارندگی‌هایی که پنجم، ششم و هفتم مردادماه به‌صورت پیاپی در شهرستان بن با محوریت روستای بارده رخ داد، شاهد وقوع سیل در این روستا بودیم.
 
وی با بیان اینکه سیل اخیر در اراضی کشاورزی شهرستان بن خسارات بسیاری به بار آورد، در روستای بارده سیل وارد روستا شده و تعداد زیادی از منازل مسکونی و مردم را در خطر انداخت، تعداد زیادی دام به خطر افتاد و خسارات بسیاری به بار آورده شد.
 
علی‌بیگی بیان داشت: طی دو هفته گذشته با تشکیل ستاد مدیریت بحران در محل روستا و حضور در محل، اقدامات اولیه در راستای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان انجام شد.
 
فرماندار شهرستان بن یادآور شد: پروژه‌ای درخصوص جوی و جداول کشاورزی اهالی روستا درحال انجام است و ارزیابی‌ها در کنار این اقدامات توسط بنیاد مسکن و جهادکشاورزی درحال انجام است و این ارزیابی‌ها تا حدودی به پایان رسیده است.
 
وی ادامه داد: درحال حاضر 11 دستگاه بیل مکانیکی، چهار دستگاه لودر، یک دستگاه بولدوزر و هشت دستگاه کامیون در کل شهرستان فعال هستند و درحال آواربرداری در بارده هستند، که تاکنون هشت ساختمان آواربرداری شده و 30 واحد باید آواربرداری شود.
 
علی‌بیگی بیان داشت: تلاش می‌کنیم بنیاد مسکن را در روستای بارده مستقر کنیم برای اینکه مدارک مربوط به مجوزات ساخت و ساز‌های جدید در دسترس مردم قرار گیرد.
 
فرماندار شهرستان بن ادامه داد: ساختمان دهیاری روستای بارده به‌طور کلی در سیل از بین رفت و تمامی اسناد و مدارک و امکانات آن نابود شد، به همین دلیل به دنبال آنیم در اسرع وقت مجوزات لازم برای بازسازی آن را دریافت کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است که زندگی مردم به روال عادی باز گردد، افزود: کمک‌های امدادی به‌صورت مستمر از طریق مراکز هلال احمر و مراکز خیری درحال انجام است.
 
علی‌بیگی ادامه داد: 310 خانوار در بارده وجود دارند که به‌طور کلی لوازم زندگی‌شان از بین رفته است و باید تامین شود، تلاش ما بر این است که مباحث مربوط به ساخت و سازها در اسرع وقت صورت گیرد، در این زمینه 220 واحد در سطح کل شهرستان غیرقابل سکونت در اثر سیل است.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۱۷:۳۹

14 Aug 2022