۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۵۱۳۲۶
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

پرداخت بیش از 104 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری/استاندار سازی مشاغل خانگی در دستور کار قرار گیرد

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری  گفت: لازم است مشاغل خانگی از رشته‌های قدیمی و سنتی فاصله بگیرند و به سمت رشته‌های نوینی همچون تولید کتاب صوتی و یا رشته‌های متناسب با زیست‌بوم حرکت کنند تا شاهد رونق آن‌ها و بازار کار بالا در این حوزه باشیم.
پرداخت بیش از 104 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری/استاندار سازی مشاغل خانگی در دستور کار قرار گیرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ محسن مولوی سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مشاغل خانگی یکی از چندین راهکار موجود برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است.

وی با اشاره به اینکه مشاغل خورد کوچک و متوسط می تواند به رشد اقتصادی کمک کند بیان داشت: نگاه ویژه ای به این دسته مشاغل وجود دارد که در مقایسه با طرح های بزرگ سطح بیشتر جامعه را در بر می گیرد.

مولوی فرهنگ سازی برای ایجاد کسب و کارهای خانگی را یکی از ضروریات دانست و خاطر نشان کرد: طرح نوین مشاغل خانگی به عنوان پایلد در 9 استان شروع شد و هدف این بود که در این طرح 20 هزار نفر توانمند شوند و سهم این استان از این آمار 2 هزار نفر بود.

وی همچنین به طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در 24 استان شروع شد و سهم این استان توانمند سازی 800 نفر بود.

مولوی با اشاره به اینکه  در سال 99 کل تسهیلات مشاغل خانگی  6 میلیارد تومان بود که باید بین شهرستان های مختلف تقسیم می کردیم بیان داشت: کل تسهیلات مشاغل خانگی از دو بانک عامل رفاه و توسعه  تعاون پرداخت شد.

وی در ادامه گفت: یک هزار و 921 نفر به مبلغ 63 میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی تا کنون پرداخت شده است.

مولوی با بیان اینکه 513 فرصت شغلی برای مشاغل خانگی وجود دارد خاطر نشان کرد: شغلی که در خانه می توان انجام داد، جذب نیرو مد نظر نیست، از معافیت مالی برخوردار هستند،نرخ تسهیلات 4 درصد و ... از جمله مزایای طرح های مشاغل خانگی است.

وی یادآور شد: در طرح مشاغل خانگی 90 درصد سرمایه ای که نیاز است از طریق تسهیلات تامین می شود و بصورت پشتیبان به ازای هر نفر 40 تا 50 میلیون پرداخت می شود.

مولوی با بیان اینکه 513 رشته شغلی در طرح مشاغل خانگی وجود دارد گفت: تولیدات دامی، طراحی جلد کتاب، گوینده کتاب صوتی ، طراحی پارچه و لباس، دکوراسیون داخلی و ... از جمله رشته هایی است که می تواننند تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه زیر ساخت های لازم برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی باید محیا شود گفت: تسهیلات به کسانی پرداخت می شود که شرایط لازم را داشته باشند .
 
انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۳۸:۳۴

3 Aug 2022