۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۵۱۳۰۸
اینجا کنار سختی ها آسانی هم نمایان می شود؛

گروه های جهادی تا آخرین لحظه کنار مردم سیل زده هستند/ آبگیری 40 درصدی سدهای خاکی در چهارمحال و بختیاری

بارندگی های اخیر اگرچه خسارت هایی را به بار داشت اما حضور به موقع مسئولین و گروه های جهادی موجب شد که این معضل در کوتاه ترین زمان ممکن حل شود و این تهدید به یک فرصت از جمله آبگیری سدهای خاکی در چهارمحال و بختیاری شود.
گروه های جهادی تا آخرین لحظه کنار مردم سیل زده هستند/ آبگیری 40 درصدی سدهای خاکی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ بارش شدید باران در چند روز اخیر در چهارمحال و بختیاری موجب جاری شدن سیل در برخی مناطق این استان  از جمله روستای بارده از توابع شهرستان بن شده و خسارات زیادی به مناطق روستایی و شهری وارد کرده است.

اما در کنار تمامی مشکلات موجود بازهم بسیج و سپاه، مردم عادی، برخی از مسئولین در کوتاه ترین زمان با حضور در میدان به یاری مردم شتافته و در کنار امداد رسانی به سیل زدگان و حل مشکلات آنان برای بازسازی مناطق آسیب دیده اعلام آمادگی کردند.

و همچنان این خدمات رسانی و کمک به مردم سیل زده این منطقه ادامه دارد.



سپاه و بسیج تا آخرین لحظه در کنار مردم سیل زده هستند/بیش از 40 گروه جهادی در منطقه بارده حضور دارند

علی محمد اکبری گفت: گروه های جهادی تا زمان ضرورت و نیاز در کنار مردم خواهند بود و مجموعه سپاه و بسیج این آمادگی را دارد تا با کمک نهاد های مربوطه از جمله بیناد مسکن، کمیته امداد و سازمان بهزیستی با همدلی و همراهی همچون در گذشته به مردمی که امروز نیازمند کمک رسانی هستند امداد رسانی کنیم
.
سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم  بالاخص شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در چنین اتفاقاتی مردم از حاج قاسم سلیمانی بیشتر یاد می کنند، سیل و زلزله هرجا که بود حاج قاسم سلیمانی جزو اولین نفرات بود که حاضر می شد.

وی افزود: رسالت سپاه و بسیج حفظ انقلاب اسلامی و دستاورد های آن می باشد و ماموریت های بسیج و سپاه از جمله ماموریت هایی است که در هر زمان و مکان نیاز به حضور باشد، در بحث های دفاعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، امداد رسانی و بالاخص در سیل و زلزله سپاه و بسیج در کنار مردم خواهد بود.

اکبری بیان کرد: بارش های اخیر که موجب ایجاد سیل در اکثر شهرستان های چهارمحال و بختیاری شد، خساراتی را به مردم استان وارد کرد، از جمله در روستای بارده از توابع شهرستان بن که بیشترین خسارت ها به مردم این روستا وارد شد، اما از همان لحظات اولیه بسیجیان ما در قالب گروه های جهادی بدون ابلاغ خاصی وارد عمل شدند و با هر امکاناتی اقدام به کمک رسانی کردند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) تصریح کرد: از ساعات بعد از ایجاد سیل، گروه های جهادی حاضر در منطقه بارده سازماندهی و برای کمک رسانی به مردم اقدامات لازم را انجام دادند.

سردار اکبری گفت: بیش از 40 گروه جهادی از طرف سازمان بسیج استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان بن در بارده حضور پیدا کردند و با امکانات اولیه به کمک مردم شتافتند.

وی ضمن قدردانی از حضور اولیه مسئولین در روستای بارده و دیگر مناطق عشایری استان عنوان کرد: علاوه بر گروه های متعدد جهادی گروه های مردمی، نهادهای حمایتی و خدماتی نیز تلاش بسیار ارزشمندی را در راستای امداد رسانی به مردم سیل زده داشتند.

اکبری ضمن اعلام آمادگی سپاه در بحث بازسازی تخریب های صورت گرفته مناطق سیل زده ابراز کرد: گروه های جهادی تا زمان ضرورت و نیاز در کنار مردم خواهند بود و مجموعه سپاه و بسیج این آمادگی را دارد تا با کمک نهاد های مربوطه از جمله بیناد مسکن، کمیته امداد و سازمان بهزیستی و با همدلی و همراهی همچون گذشته به مردمی که امروز نیازمند کمک رسانی هستند امداد رسانی کند.

وی در آخر ضمن ابراز اینکه مردم روستای بارده مردم انقلابی و کم توقعی هستند افزود: نباید از خسارات وارده بر مردم این روستا قافل شد زیرا که این منطقه در بحث کشاورزی، دامداری، مسکن، جاده، آب، برق و گاز دچار خسارت های سنگینی شده است و باید به نحو ممکن جبران شود.
 

فرهنگیان به کمک مردم سیل زده شتافتند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری از همیاری فرهنگیان شهرستان‌های بن و سامان با مردم سیل‌زده روستای بارده خبر داد.

افشین امیریان مدیرکل آموزش‌و‌پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در پی وقوع سیل در روستای بارده و خسارات متعدد به منازل و اماکن عمومی در این روستا، فرهنگیان همچون همیشه به یاری مردم خسارت دیده شتافتند.

افشین امیریان افزود: 50 نفر از همکاران فرهنگی شهرستان‌های بن و سامان در قالب گروه جهادی معلم شهید الیاس احمدی بنی با همکاری بسیج فرهنگیان شهرستان بن جهت لایروبی، تعمیر و بازسازی منازل و معابر در روستای سیل زده بارده حاضر و مشغول به فعالیت شدند.

امیریان همچنین از در اختیار گذاشتن منابع و اماکن آموزش‌وپرورش جهت پیشرفت هرچه سریع‌تر امور خدمات رسانی در این روستا خبر داد و گفت: سالن ورزشی به مساحت 700 متر مربع و مدرسه حجاب روستای بارده با 5 کلاس جهت اسکان گروه‌های جهادی و برگزاری جلسات ستاد بحران با همکاری هلال احمر و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آماده‌سازی و در اختیار این گروه‌ها قرار گرفته است.



آبگیری 40 درصدی سدهای خاکی در چهارمحال و بختیاری/ بارندگی‌ها شادابی کشاورزان را به دنبال داشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 40 درصد ظرفیت بندهای خاکی در بارندگی‌های اخیر آبگیری شده است، گفت: 115 سد خاکی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، این بندها 15 میلیون مترمکعب آب را در پشت خود نگه‌داری می‌کنند که هم‌اکنون 6.5 میلیون مترمکعب آب در پشت آن مهار شده است.
 
حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: طی روزهای گذشته شاهد بارش‌های سیل‌آسا در اکثر نقاط کشور و بهویژه این استان بودیم.
 
وی افزود: اگرچه بنابه دلایلی مثل تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها شاهد برخی حوادث ناگوار در دل بارندگی‌ها بودیم اما این بارش‌ها پرشدن تالاب‌ها و سدها، شادابی کشاورزان از تأمین آب و نگاه شاکرانه آن‌ها به درگاه خداوندی را به دنبال داشته است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دریچه‌های بندهای خاکی در استان باز شده است و خوشبختانه وضعیت مناسبی دارند، ادامه داد: خوشبختانه به‌واسطه بارش‌های اخیر ظرفیت بندهای خاکی در مناطقی که شدت بارش بالا بود تکمیل شده است.
 
برزگر با بیان اینکه 40 درصد ظرفیت بندهای خاکی در بارندگی‌های اخیر آبگیری شده است، عنوان کرد: 115 سد خاکی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، این بندها 15 میلیون مترمکعب آب را در پشت خود نگه‌داری می‌کنند که هم‌اکنون 6.5 میلیون مترمکعب آب در پشت آن مهار شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه بارش‌ها چه تابستانه و چه زمستانه سراسر نعمت و برکت به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: با وجود بارش‌های اخیر که در چهارمحال و بختیاری به وقوع پیوست علاوه بر آبگیری سدها و بندهای موجود در استان شاهد شادابی و طراوت مراتع و اراضی کشاورزی هستیم و امید است شاهد افزایش میزان برداشت محصولات باشیم.



در بارندگی‌های اخیر سطح تالاب ها تغییر زیادی نداشت

سعید یوسف پور مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:  میزان آب تالاب چغاخور در حال حاضر بیست و دو میلیون متر مکعب بوده که حدود پنج میلیون متر مکعب آن رسوب و گل و لای است.

وی تصریح کرد:  همچنین آب تالاب گندمان حدود ششصد تا هفتصد هزار متر مکعب برآورد می شود.

یوسف پور یادآور شد:  در بارندگی‌های اخیر سطح تالاب ها تغییر زیادی نداشت.

به گزارش جهانبین نیوز، اگر چه سیل اخیر خساراتی را به برخی از مناطق استان چهارمحال و بختیاری وارد کرد اما حضور به موقع مسئولین و گروه های جهادی به همه دنیا ثابت کرد که مردم و مسئولین  باهم و در کنار هم و کمک به یحکدیگر  می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن از بحران عبور کرده و شرایط را به حالت عادی برگردانند.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۰۷:۴۰

2 Aug 2022