۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۵۱۲۹۹
فوق تخصص ریه و مجاری تنفسی کودکان:

ابتلا به کرونا فرایند خاص و پیچیده‌ایی ندارد/ حساسیت وعفونت باکتریال دلیلی بر سماجت علائم تنفسی

فوق تخصص ریه و مجاری تنفسی کودکان گفت: وقتی عضوی از خانواده به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده باشد و یکی دیگر از اعضای خانواده علائم تنفسی و حتی گوارشی از خود بروز دهد، احتمال اینکه کرونا باشد بسیار زیاد است، نباید تصور شود مراحل خاص و پیچیده‌ایی برای ابتلا به کرونا وجود دارد و اهمیت مراقبت درخصوص این بیماری را دوچندان باشد.
ابتلا به کرونا فرایند خاص و پیچیده‌ایی ندارد/ حساسیت وعفونت باکتریال دلیلی بر سماجت علائم تنفسی
غلامرضا پناهنده، فوق تخصص ریه و مجاری تنفسی کودکان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از قرار این ویروس آزاردهنده که بسیاری از شئونات زندگی را متاثر کرده است دست بردار نیست.
 
وی افزود: نه‌تنها کرونا بلکه سایر ویروس‌های تنفسی هم عوارضی همچون عفونت گوش میانی، درگیری سینوسی، شعله‌ور شدن حساسیت‌های فصلی در برخی افراد که زمینه آن را دارند و.... دارد، شکایت از درد قفسه صدری در مرحله حاد و بعد از آن در مبتلایان به کرونا به‌ویژه اطفال می‌بینیم.
 
فوق تخصص ریه و مجاری تنفسی کودکان ادامه داد: واقعیت این است که علائم خطر مهم‌تری مثل وجود بیماری‌های زمینه‌ایی مثل دیابت، چاقی مفرط، نقص در سیستم ایمنی و... و یا نشانه‌های تنفسی مثل تند نفس کشیدن، ناله کردن، کبودی، کاهش میزان اکسیژن خون و... در کرونا وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
پناهنده عنوان کرد: اگر فردی مبتلا به کرونا شده و درگیری ریوی داشته باشد، مراقبت‌ها درخصوص بیمار به میزان درگیری ریوی وی بستگی دارد، اگر کم باشد با یک مراقبت اولیه و یک اکسیژن مکمل مشکل رفع می‌شود، اما برخی نیاز به مراقبت‌های ویژه‌تری دارند، اما اینکه دارویی برای رفع این بیماری وجود داشته باشد، اینگونه نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: اینکه داروهای ضدالتهاب می‌توانند جلوی پیشرفت بیماری کرونا را بگیرند، اثبات شده است؛ به شرط آنکه به موقع و به جا از آن‌ها استفاده شود، اینکه فرد کمبود ویتامین‌ها ازجمله ویتامین D نداشته باشد در جلوگیری از ابتلا بسیار موثر است.
 
فوق تخصص ریه و مجاری تنفسی کودکان اضافه کرد: وقتی عضوی از خانواده به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده باشد و یکی دیگر از اعضای خانواده علائم تنفسی و حتی گوارشی از خود بروز دهد، احتمال اینکه کرونا باشد بسیار زیاد است، نباید تصور شود مراحل خاص و پیچیده‌ایی برای ابتلا به کرونا وجود دارد و اهمیت مراقبت درخصوص این بیماری را دوچندان باشد.
 
پناهنده بیان کرد: روزهای قرنطینه که برای سوش‌های قبلی در نظر گرفته شده بود دو هفته و بیشتر بود، در گونه اُمکرون بین 7 تا 10 روز زمان قنطینه اعلام شد، اما سماجت علائم تنفسی بعد از بهبود ممکن است به دلیل حساسیت، عفونت باکتریال و... باشد در این حالت نیاز به آنتی بیوتیک است تا این عوارض برطرف شوند.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۵۵:۴۹

1 Aug 2022