۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۵۱۲۹۵

تشکیل کمیته «نما و منظر شهری» با هدف رعایت الگوی ایرانی اسلامی در شهرکرد

رییس کميسيون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد افزود: تشکیل کمیته «نما و منظر شهری» سازندگان بناها را به رعایت بیشتر الگوهای ایرانی و اسلامی در احداث نما برای ساختمان‌ها ترغیب می‌‌کند.
تشکیل کمیته «نما و منظر شهری» با هدف رعایت الگوی ایرانی اسلامی در شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز ، محمدرضا بیاتی رییس کميسيون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد در یکصدوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد، گفت: تشکیل کمیته نما و منظر شهری در شهرداری شهرکرد مورد تاکید اعضای شورا قرار گرفت.

رییس کميسيون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد، افزود: تشکیل کمیته نما و منظر شهری سازندگان بناها را به رعایت بیشتر الگوهای ایرانی و اسلامی در احداث نما برای ساختمان‌ها ترغیب می‌‌کند.

وی بیان داشت: با این روش جنس و متریال نماها نیز در ضوابط جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت وبا رعایت نکات سازه ای خطرات احتمالی در لرزه ها و زلزله و همچنین در واقع عادی کاهش می‌یابد.

 بیاتی ادامه داد: بر اساس اصول و مبانی شهرسازی و همچنین با بهره گیری و در نظر گرفتن تجارب موفق، نمای ساختمان‌ها در هر منطقه و شهر باید تابع شرایط جغرافیایی، فرهنگی، باورهای دینی و نگرش‌های اجتماعی آن اقلیم باشد.

رییس کميسيون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه تشکیل کمیته نما در شهرداری شهرکرد بی‌شک به ارتقاء سیما و منظر شهری در مرکز استان کمک شایانی می‌کند، افزود: البته باید مد نظر داشته باشیم که پیاده‌سازی ضوابط با همراهی شهروندان باشد.

بیاتی ادامه داد: نمای ساختمان در مجاورت با  مکان‌های تاریخی باید متناسب با بافتِ منطقه باشد و اجازه نداد که فضاهای مناسبی که از قابلیت لازم برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار هستند، به اغتشاش بصری دچار شوند.

وی اظهار داشت: تشکیل کمیته نما و منظر شهری مقدمه ای برای رسیدن به وحدت نما می‌باشد و با این طرح ساختمان‌ها در مباحثی همچون خط آسمان، نما، فضای سبز، محوطه بیرونی و نصب مبلمان شهری دارای وجه اشتراک می‌شوند تا شهر به آراستگی و زیبایی لازم دست یابد و به معنی واقعی کلمه شهر ما خانه ما باشد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۰۷:۱۸

1 Aug 2022