۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۵۱۱۵۳
شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری آب برای کارگرانشان ندارند!

کارگری با لب‌های تشنه/ کارگران شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در حسرت جرعه‌ای آب

کمبود آب در چهارمحال و بختیاری همچون یک غده سرطانی که هر روز در بدن بیمار گسترده شده و درد و رنج را برای وی به ارمغان می‌آورد، مشکلات فراوانی برای مردم این استان فراهم کرده است، از نبود آب شرب مناسب در روستاها و شهرهای استان گرفته تا انجام همین کار برای تامین آب در شهرک‌های صنعتی استان.
کارگری با لب‌های تشنه/ کارگران شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در حسرت جرعه‌ای آب
به گزارش جهانبین نیوز؛ معضل تامین آب شرب در چهارمحال و بختیاری روز به روز به جاهای باریک‌تر کشیده می‌شود.
 
کمبود آب در چهارمحال و بختیاری همچون یک غده سرطانی که هر روز در بدن بیمار گسترده شده و درد و رنج را برای وی به ارمغان می‌آورد، مشکلات فراوانی برای مردم این استان فراهم کرده است، از نبود آب شرب مناسب در روستاها و شهرهای استان گرفته تا انجام همین کار برای تامین آب در شهرک‌های صنعتی استان.
 
مردم استان چهارمحال و بختیاری در سرشاخه‌های سه رود بزرگ کشور عمق دردناک جمله دوکلمه‌ای " آب نیست" را با گوشت و پوست خود حس می‌کنند و دستشان به جایی نمی‌رسد تا حق خود را احقاق کنند.
 
بی آبی در چهارمحال و بختیاری داد مردم و فریاد تولیدکنندگان و کشاورزان را درآورده است، اینکه دبیر انجمن فلزی استان چهارمحال و بختیاری و مدیر عامل شرکت متین ذوب چهارمحال می‌گوید 17 سال است که آب خوردن مورد نیاز خود را از خانه بر سر کار می‌آورد یا رییس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی فریاد می‌زند که ما زیرساخت نمی‌خواهیم تنها آب شرب ما را تامین کنید، یعنی کار خیلی وقت است که از وعده و وعید گذشته است.
 
 
احداث تقاطع غیرهم سطح نمی‌خواهیم، ما آب شرب می‌خواهیم
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ امین مالکی رییس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی این استان اظهار کرد: موضوع اصلی امروز صنعتگران استان احداث تقاطع غیر هم سطح در شهرک صنعتی نیست بلکه تامین آب و برق است. 
 
وی افزود: دولت، دولت جهادی و انقلابی است، اگر مدیران چهارمحال و بختیاری نیز جهادی و انقلابی هستند چرا نباید در شورای مهم گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان حضور ندارند.
 
رییس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سه روز است کارخانه ها و کارگاه های تولیدی در شهرک صنعتی شهرکرد آب ندارند.
 
 
آب شرب شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با تانکر تامین می‌شود
 
حمیدرضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برنامه بسیار گسترده‌‎ای در حوزه تامین آب مورد نیاز شرکت شهرک‌های صنعتی داریم.
 
وی افزود: یکی از مکانیزم‌هایی که چندین سال است جهت تامین آب شرب روی آن برنامه‌ریزی شده است و همه طرح‌ها را معطل آن است، پروژه انتقال آب شرب بن به بروجن است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اما با تدابیری که اندیشده شد معطل شدن برای این طرح جهت تامین آب شرب در شهرک صنعتی شهرکرد نشدیم.
 
فلاح عنوان کرد: به همین دلیل به سمت استفاده از پساب برای کاهش بار استفاده از آب شرب در شهرک صنعتی رفتیم، اگر استفاده از آب شرب با جایگزینی پساب کاهش یابد، این آب برای مصرف کارگران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحد تولیدی در شهرک صنعتی شهرکرد وجود ندارد که به دلیل کمبود آب تعطیل شده باشد و از راه‌هایی همچون آبرسانی سیار با استفاده از دو تانکر 10 سرویس آب از منظریه به شهرک صنعتی حمل می‌شود تا آب شرب مورد نیاز واحدهای صنعتی تامین شود.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای شهرک صنعتی بلداجی، گندمان، سفید دشت و سامان (علی رغم اینکه در کنار زاینده رود واقع شده است ) نیز آبرسانی با تانکر انجام می‌شود.
 
فلاح بیان کرد: برای تامین آب شرب در شهرک‌های صنعتی استان فشار زیادی متحمل می‌شویم اما اجازه ندادیم واحدی به دلیل این مشکل تعطیل شود گرچه این معضل باعث کاهش میزان تولید شده است.
 
وی تاکید کرد: تامین آب شرب در واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری برای  20 هزار نفر شاغل در این شهرک‌ها است.
 
 
آب شرب را از خانه با خود سر کار می‌برم/ کیفیت و سلامت آب شرب در شهرک صنعتی شهرکرد بسیار پایین است
 
شهرام زارع عضو هیئت رئیسه شهرک صنعتی شهرکرد، دبیر انجمن فلزی استان چهارمحال و بختیاری و مدیر عامل شرکت متین ذوب چهارمحال درخصوص مشکلات آب شرب در شهرک‌های صنعتی این استان به ویژه شهرک صنعتی شهرکرد، اظهار کرد: تا 50 سال دیگر هم شهرک صنعتی شهرکرد آب شرب نخواهد داشت.
 
وی افزود: در حال حاضر آب شرب را با ظرف از خونه سر کار می‌بریم.
 
مدیر عامل شرکت متین ذوب چهارمحال ادامه داد: به جایی رسیده‌ایم که همه آب‌های زیرزمینی را با حفر چاه مصرف کردیم، به همین دلیل سطح آب‌های زیرزمینی بشدت افت کرده است.
 
زارع عنوان کرد: در شهرک صنعتی شهرکرد چهار چاه وجود دارد اما سیستم کلرزنی مکانیزه ندارند و به صورت دستی کلر در آن ریخته می‌شود و هر کسی هم از آب خوردن این شهرک با این وضعیت استفاده کند قطعا دچار مشکلاتی در سلامتی‌اش می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: 17 سال است که آب خوردن را از خانه سر کار می‌برم.
 
عضو هیئت رئیسه شهرک صنعتی شهرکرد اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری باید آب مورد نیاز خوراکی برای کارگران و دیگر افراد حاضر در شهرک صنعتی شهرکرد را فراهم کند.
 
زارع بیان کرد: 300 لیتر آب شرب مختص صنعت داریم، که در صورت تحقق آن باز هم وارد مخزن می‌شود، باید علاوه بر تامین آب، زیرساخت‌های مناسب برای آب شرب سالم در شهرک فراهم شود.
 
وی تاکید کرد: مشکل اصلی در حوزه آب شرب در سراسر کشور زیرساخت‌ها است، امری که در همه کشورها به صورت ویژه به آن پرداخته شده و آب سالم از طریق تجهیزات مربوطه در اختیار همه اقشار مردم قرار دارد، این در حالی است که در این کشورها آب شرب با آب برای مصارف دیگر کاملا مجزا و متفاوت است.
 

 
به گزارش جهانبین نیوز؛ زمان وعده و وعید و کار امروز را به فردا موکول کردن گذشته است، دنیای صنعتی امروز منتظر نمی‌ماند مسؤولان در چهارمحال و بختیاری بخواهند هر روز با سعی و خطا رفتار کنند.
 
نبود زیرساخت تامین آب شرب در شهرک صنعتی شهرکرد، عدم وجود سیستم کلرزنی برای تامین سلامت آب در این شهرک، آبرسانی به واحدهای تولیدی با استفاده از تانکر، استفاده پرسنل شهرک‌های صنعتی از آب شرب ناسالم و... هیچ کدام زیبنده نیست و باید به دور از وعده‌ها سریعا این مشکلات برطرف شود.
 
قرار است در شهرک صنعتی شهرکرد از پساب برای مصرف صنعت استفاده شود که به نوبه خود کار بسیار خوبی است چراکه آب سالم از بین نمی‌رود و به مصرف کارکنان و کارگران در شهرک می‌رسد، اما مسؤولان برای ایجاد زیرساخت‌های تامین آب شرب سالم نیز اقداماتی انجام و تمهیداتی بیاندیشند.

گزارش از سمیه نظری زاده
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۲۱:۳۶:۱۶

6 Sep 2022