۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۵۱۰۳۸
متخصص بیماری‌های داخلی مطرح کرد

تعریق زیاد، تپش قلب، لرزش دست‌ها و کاهش وزن، از علائم پُرکاری تیروئید

متخصص بیماری‌های داخلی گفت: علائم پُرکاری تیروئید متنوع است که از آن جمله می‌توان به تعریق زیاد، تپش قلب، لرزش دست‌ها، کاهش وزن، فشار خون، تغییرات چربی خون، تغییرات در آزمایشات و.... اشاره کرد.
تعریق زیاد، تپش قلب، لرزش دست‌ها و کاهش وزن، از علائم پُرکاری تیروئید
فاطمه عظیمیان متخصص بیماری‌های داخلی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در مواردی که کم کاری تیروئید وجود دارد باید ابتدا آزمایش‌های تیروئید تست شود، باید از این نظر که آیا تیروئید کنترل است یا خیر، در مرحله بعد آزمایش‌هایی به لحاظ کم خونی باید انجام شود، اگر تیروئید کنترل باشد معمولا علت افزایش وزن به این دلیل نیست و باید سایر علل بررسی شود.
 
وی افزود: برای کنترل تیروئید به ویژه در بیمارانی که برای اولین بار این عارضه تشخیص داده می‌شود، در کم کاری‌های تیروئید، 6 تا 8 هفته بعد دومین آزمایش انجام می‌شود و براساس آن دوز دارو تنظیم می‌شود، بعد از آن مجددا هر 2 تا 3 ماه آزمایشات تکرار و دارو مصرف می‌شود، درمورد پُرکاری تیروئید هم همین قضیه مطرح است، ممکن است تواتر در پرُکاری نزدیک بهم باشد و زودتر انجام شود.
 
متخصص بیماری‌های داخلی ادامه داد: آنتی بادی‌ها در بدن افراد نشان می‌دهد که آیا بیماری تیروئید در فرد زمینه ژنتیکی دارد، اگر شخصی بیماری تیروئید دارد با یک بار آزمایش دادن می‌توان طول درمان بیماری را برای وی تعیین کرد، ولی اگر شخصی سابقه بیماری تیروئید ندارد و یک بار آنتی بادی‌های موجود در بدن وی چک شده باشند دیگر دلیل بر تست مجدد آن‌ها نیست.
 
عظیمیان عنوان کرد: علائم پُرکاری تیروئید متنوع است که از آن جمله می‌توان به تعریق زیاد، تپش قلب، لرزش دست‌ها، کاهش وزن، فشار خون، تغییرات چربی خون، تغییرات در آزمایشات و.... اشاره کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: بیماری‌های التهابی روده به دو دسته تقسیم می‌شود یا کرون هستند یا کولیت اولسروز، نوع درمان این دو با یکدیگر متفاوت است.
 
متخصص بیماری‌های داخلی اضافه کرد: در افراد بالای 40 یا 45 سال، اولین تشخیص در سردردهای اول صبح فشار خون بالا است، لذا اگر فردی این علائم را دارد در ابتدا باید اقدامات تشخیصی اولیه به لحاظ کنترل فشار خون را داشته باشد، بعد از آن ضعف صبگاهی است که به دلیل کم خونی ایجاد می‌شود و باید چکاپ انجام شود.
 
عظیمیان بیان کرد: بیماری IBS یک بیماری بسیار شایع است که معمولا به دلیل استرس ایجاد می‌شود، درمان یا داروی خاصی برای آن نمی‌توان عنوان کرد، براساس دردها و نوع دردهای شکمی که ایجاد می‌شود نوع درمان را تغییر می‌دهد.
 
وی تاکید کرد: ازجمله علائم کم کاری ریزش و خشکی مو و پوست، حتی ریزش یک سوم ابروها و... ذکر شده است.
 
متخصص بیماری‌های داخلی تصریح کرد: علائمی تهال بزرگ علل مختلفی دارد، عفونت‌های ویروسی، بیماری‌های کبد، رماتیسم، خونی و... نیز باعث بروز تهال بزرگ می‌شوند.
 
عظیمیان اظهار داشت: درمورد نفخ معده علت مهم است، چراکه درمان باید براساس تشخیص علت باشه، توصیه‌های کلی به بیماران برای رفع عوارض نفخ معده عدم مصرف غذاهای نفاخ، آدامس، مصرف داروهای کنترل کننده نفخ و... است.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۱۹:۲۵

28 Jun 2022