۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۵۱۰۲۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری/

افزایش قیمت نهاده‌ها، تولیدکننده را متضرر کرده است/ گوشت هر کیلو 300 هزار تومان، شایعه است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، قیمت نهاده ها دامی مثل جو، ذرت و سویا چندین برابر شده است از طرفی قیمت گوشت افزایش چندانی پیدا نکرده است، بنابراین در چنین شرایطی فردی که متضرر می‌شود تولید کننده است.
افزایش قیمت نهاده‌ها، تولیدکننده را متضرر کرده است/ گوشت هر کیلو 300 هزار تومان، شایعه است
عطا الله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز; اظهار کرد: با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، قیمت نهاده ها دامی افزایش پیدا کرده است.
 
وی افزود: این افزایش قیمت در نهاده‌هایی مثل جو، ذرت و سویا چندین برابر شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از طرفی قیمت گوشت افزایش چندانی پیدا نکرده است، بنابراین در چنین شرایطی فردی که متضرر می‌شود تولید کننده است، برای آنکه تولیدکننده ضرر نکند و تولید پایداری داشته باشد و در کنار آن امنیت غذایی تامین شود نیاز است که تجدید نظری در قیمت گوشت قرمز شود.
 
ابراهیمی عنوان کرد: اینکه گفته می‌شود قیمت گوشت به 300 هزار تومان یا دیگر مبالغ می‌رسد شایعه است، قیمت شاید رشد کند اما این رقم نخواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: قیمت فعلی گوشت که از عشایر خریداری می‌شود، یعنی هر کیلو گوشت گوسفندی 60 هزار تومان اجحاف در حق تولیدکننده و دامدار است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اینکه باید قیمت کوشت افزایش پیدا کند تا به یک قیمت متعادل برسد که مصرف کننده و تولیدکننده ضرر نکنند یک ضرورت است که حتما باید اتفاق بیفتد.
 
ابراهیمی با اشاره به خرید تضمینی دام از عشایران، بیان کرد: از طریق پشتیبانی امور دام پیگیر این موضوع هستیم، مکاتباتی انجام شده و امید است بتوانیم پشتیبانی امور دام را متقاعد کنیم که دام مازاد عشایر را بخرد.
 
وی تاکید کرد: خرید دام مازاد عشایر می‌تواند پشتوانه خوبی باشد تا در شرایطی که بازار بنا به دلایلی دچار مشکل می‌شود با تزریق آن بازار کنترل شود.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۴۷:۱۷

27 Jun 2022