۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۵۱۰۲۲
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری/

کشت لوبیا در چهارمحال و بختیاری آغاز شد/ پیش‌بینی برداشت حدود 12 هزار تن لوبیا از سطح اراضی استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کشت لوبیا در اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه اول تیرماه سال زراعی جاری ادامه خواهد داشت.
کشت لوبیا در چهارمحال و بختیاری آغاز شد/ پیش‌بینی برداشت حدود 12 هزار تن لوبیا از سطح اراضی استان
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کشت لوبیا در اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه اول تیرماه سال زراعی جاری ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: سطح زیر کشت لوبیا در چهارمحال و بختیاری به 3 هزار هکتار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این سطح در پایان کشت به 4 هزار و 800 برسد، بیشترین سطح زیر کشت لوبیا در استان به شهرستان شهرکرد، فارسان، لردگان و اردل تعلق دارد.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 50 درصد اراضی کشت لوبیا در این استان به صورت نشتی و 50 درصد دیگر به صورت مکانیزه انجام می‌شود.
 
برزگر عنوان کرد: به طور متوسط از هر هکتار کشت لوبیا 2 هزار و 600 کیلوگرم عملکرد حاصل می‌شود و پیش‌بینی می‌شود حدود 12 هزار تن در سطح اراضی کشت و برداشت شود.
 
وی خاطرنشان کرد: کشت لوبیا در چهارمحال و بختیاری به صورت مکانیزه انجام می‌شود و در 75 درصد از اراضی، این کشت به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ارقام لوبیای کشت شده در این استان شامل قرمز، چیتی و سفید است.
 
برزگر بیان کرد: 40 درصد لوبیای مصرف شده در چهارمحال و بختیاری برای مصرف در استان و مابقی تولیدات به خارج از استان صادر می‌شود.
 
وی تاکید کرد: سال گذشته 14 هزار تن لوبیا از سطح اراضی چهارمحال و بختیاری برداشت شد، امسال به دلیل آیش و خشکسالی برداشت 2 هزار تن کمتر است.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۲۴:۴۶

26 Jun 2022