۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۵۱۰۱۹
رئیس شورای شهر شهرکرد:

۸۴ هکتار بافت فرسوده شهری در شهرکرد شناسایی شده است/آزاد کردن پارکینگ های شهری در دستور کار شورای شهر

رئیس شورای شهر شهرکرد گفت:شهرکرد دارای ۸۴ هکتار بافت فرسوده است ، محلات مهدیه، اشکفتک و چالشتر دارای بافت ناکارآمد است که مشمول بازآفرینی می شود به این صورت که صدور پروانه باید رایگان باشد و ۵۰ درصد آن را شهرداری و ۵۰ درصد را وزارت راه و شهرسازی باید قبول کند.
۸۴ هکتار بافت فرسوده شهری در شهرکرد شناسایی شده است/آزاد کردن پارکینگ های شهری در دستور کار شورای شهر
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمد رضا بیاتی رئیس شورای شهر شهرکرد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهردار منتخب بعد از گرفتن مدارک وی به وزارت کشور برای مراحل گزینش نهایی معرفی می شود و زارت کشور مثبت یا منفی را اعلام می کند.
 
وی با اشاره به اینکه سلیقه شخصی در انتخاب شهردار مطرح نیست تصریح کرد: رئیس شورا رای متفاوتی با دیگر آرا ندارد و انتخاب شهردار بسته به رای تمام شورا می باشد.
 
بیاتی با اشاره به برگزاری اجلاسیه بیان داشت: هر سه ماه یک بار اجلالسیه در کلان شهرها و مراکز استان ها برگزار می شود، ۳ کمیته در این اجلاسیه تعیین که شامل کمیته شهرسازی،معماری و باز آفرینی بوده است که مباحث شهری در این ۳ کمیته بررسی می شود و نتایج به اجلاس اعلام و در اجلاس با دعوت از مسئولین کشوری مسائل مورد بحث قرار می گیرد.
 
وی  با بیان اینکه در اجلاسیه مشکلات و خلا های قانونی مطرح می شوند تشریح کرد: منابع درآمد پایدار شهرداری، بافت فرسوده و نا کار آمد شهری ، مدیریت حریم شهرهاو ... مورد بررسی قرار می گیرد.
 
بیاتی با تاکید بر اینکه شهرکرد دارای ۸۴ هکتار بافت فرسوده است گفت: محلات مهدیه، اشکفتک و چالشتر دارای بافت ناکارآمد است که مشمول بازآفرینی می شود به این صورت که صدور پروانه باید رایگان باشد و ۵۰ درصد آن را شهرداری و ۵۰ درصد را وزارت راه و شهرسازی باید قبول کند.
 
وی افزود: وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت این مناطق قیر رایگان باید به شهرداری بدهد، طرح های محرکه توسعه باید اجرا شود، کانون های فرهنگی و ... در این محلات داده شود.
 
بیاتی با بیان اینکه ۱۲ اتوبوس شهری به شهرکرد داده می شود عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ اتوبوس فعال بخش خصوصی و ملکی داریم.
 
وی در بخش دیگر از صحبت های خود به تملک پارکینگ های سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: پارکینگ های سطح شهر باید برابر با نقشه اضافه شوند، ما برنامه آزاد کردن پارکینگ ها را در دستور کار خود داریم، اما شرایط مالی شهردهری مناسب نیست و در حد پرداخت حقوق ها و اجرای برخی از پروژه ها است.
 
بیاتی با تاکید بر اینکه تعریض معابر تنها راه کار نیست گفت: با تعریض معابر بار ترافیک جدید هدایت می شود ، طرح جامع ترافیک در حال تکمیل است.
 
وی یاد آور شد: طرح جامع ترافیک شهرکرد هم زمان با طرح جامع شهر در حال انجام است که این کار هم می تواند عیب و هم حسن باشد، عیب از این جهت که متاثر از همدیگر این روند طولانی تر می شود اما در بحث ترافیک چند کار باید انجام شود تا مشکلات شهر کمتر شوند، برای حل مشکل ترافیک شهرکرد باید اقداماتی مانند اتصال کمربند جنوبی شهرکرد برای روان‌سازی ترافیک شرق و غرب، اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح، اتصال بلوار امام علی منظریه به میرآباد غربی، ایجاد پارکینگ در سطح شهر و پیاده‌روسازی چند خیابان اصلی شهرکرد در دستور کار قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۴ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۲۶:۱۱

25 Jun 2022