۰
plusresetminus
امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مسئولیت اول و بزرگ در رعایت حجاب برعهده خانواده‌ها است و باید از ابتدا بکوشند بدون اینکه فرزند خود را مورد آزار قرار دهند و با روش‌های زیبا او را با حجاب، موضوع محرم و نامحرم و... آشنا سازند.
مسئولیت اول و بزرگ در رعایت حجاب برعهده خانواده‌ها است/ فرزند خود را با روش‌های زیبا موضوع محرم و نامحرم را آشنا کنید
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه امروزه برخی افراد مدعی می‌شوند رعایت حجاب در دین اسلام مورد سفارش و تاکید قرار نگرفته است اظهار کرد: سند اصلی دین مبین اسلام قرآن کریم است و در این کتاب آسمانی نیز شاهد دستورات صریح درخصوص رعایت حجاب هستیم.
 
وی تصریح کرد: معجزه بزرگی که درخصوص حیات امام زمان(عج) وجود دارد، این معجزه این است که گذر زمان اثری بر وجود مقدس ایشان ندارد یعنی زمانی که بندگان خاص خداوند در زمان غیبت با امام عصر (عج) ملاقات دارند و یا پس از ظهور ایشان را مردی ۳۵ تا ۴۰ ساله می‌بینند راز این موضوع نیز در کلمه صاحب الزمان نهفته است چراکه هیچ یک از ائمه و انبیا لقب صاحب الزمان را ندارند و این لقب نیز توسط ائمه اطهار به حضرت مهدی (عج) داده شده است.
 
فاطمی در بخش دیگر از صحبت های خود به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: در زمان طاغوت برخی افراد سفارشات دین اسلام به رعایت حجاب را انکار می‌کردند اما متاسفانه امروزه نیز برخی افراد به دلایل نداشتن اطلاعات کافی مدعی می‌شوند رعایت حجاب در دین اسلام مورد سفارش و تاکید قرار نگرفته است درصورتی که سند اصلی دین مبین اسلام قرآن کریم است و در این کتاب آسمانی نیز شاهد دستورات صریح درخصوص رعایت حجاب هستیم.
 
وی خاطر نشان کرد: روایتی از ام سلمه یکی از زنان پیامبر اکرم (ص)، وجود دارد، ایشان می‌فرمایند "پس از نزول آیات الهی درخصوص تاکید بر رعایت حجاب زنان مومن، ما در زمان ضرورت به گونه‌ای حجاب می‌کردیم که از سر تا پای خود را توسط پارچه‌ای مشکی پوشانده می‌شد" بنابراین با توجه به آیات الهی و وجود چنین روایاتی امکان انکار حجاب وجود ندارد.
 
فاطمی با بیان اینکه  آنچه را که دین اسلام مورد سفارش و تاکید قرار می‌دهد و توسط پیامبر اکرم به مردم رسیده است به این دلیل که دستور خداوند هستند عنوان کرد:  باید به صورت ویژه  دستورات خداوند مورد توجه قرار بگیرند چراکه خداوند خالق هستی است و تمامی دستورات او در جهت حفظ مصلحت بندگان و جوامع است و طهارت جامعه را در پی دارد.
 
امام جمعه موقت شهرکرد عنوان کرد: برخی مواقع نادانی نیز به گونه‌ای دیگر نمایان و مشکل‌ساز می‌شود برای مثال در جشن‌های عروسی بسیاری افراد با حجاب و متعصب به حجاب به توجه به شرایط جشن حجاب خود را برمی‌دارند اما افرادی اقدام به فیلم‌برداری کرده و پس از مراسم این فیلم در دسترس افراد نامحرم قرار می‌گیرد بنابراین در این مجالس نیز باید بسیار مراقب بود که یا حجاب برداشته نشود و یا فیلمبرداری انجام نشود چراکه انتشار فیلم و عکس از اینگونه مجالس می‌توانند مشکلات فراوانی در پی داشته باشد بنابراین دستور خداوند در رعایت حجاب برای طهارت و مصلحت جامعه است.
 
فاطمی با اشاره به اینکه  مسئولیت اول و بزرگ در رعایت حجاب برعهده خانواده‌ها است و باید از ابتدا بکوشند بدون اینکه فرزند خود را مورد آزار قرار دهند و با روش‌های زیبا او را با حجاب، موضوع محرم و نامحرم و... آشنا سازند خاطر نشان کرد: البته مسئولان نیز وظایفی برعهده دارند و باید در حوزه تبلیغ و ترویج موارد دینی مانند نماز، حجاب و... در ارگان‌هایی مانند صدا و سیما کارهای متنوعی انجام شود تا اهمیت این موضوعات در جامعه تبیین شود و در این صورت انجام کاری برخلاف این ارزش‌ها برای افراد دشوار خواهد شد.
 
انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۸:۰۰:۲۱

24 Jun 2022