۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۵۱۰۰۴
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح کرد

کنترل رفتارهای مخاطره آمیز معتادان، با انجام تمهیدات لازم

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در کل با توجه به سیاست های وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، تغییر ساختار مراکز بهداشتی و درمانی و انجام اقدامات روانشناسی و علمی خطر رفتارهای پُرمخاطره از سوی افراد معتاد که منجر به شیوع بیماری می شود تا حدی کنترل شده است.
کنترل رفتارهای مخاطره آمیز معتادان، با انجام تمهیدات لازم
به گزارش جهانبین نیوز; علیمراد سلیمیان مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مجموعه دانشگاه به واسطه وظیفه ذاتی خود در دو بخش در حوزه مواد مخدر فعالیت دارد که شامل پیشگیری و درمان است.
 
وی افزود: مهم ترین بحث در مبارزه با مواد مخدر آموزش است که با هدف همه افراد جامعه در خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت انجام می شود.
 
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: غربالگری اولیه مصرف مواد مخدر، الکل و دخانیات در افراد مراجعه کننده ۱۵ تا ۶۰ سال انجام می شود، همچنین غربالگری تکمیلی برای افرادی که تست آن ها در مرحله اول مثبت اعلام شده است نیز انجام می شود.
 
سلیمیان عنوان کرد: مراکزی با عنوان موبایل سنتر در سطح پاتوق های شهر شهرکرد ایجاد شده است تا اقداماتی ازجمله تحویل سرنگ، انجام تست سریع، آموزش و... را به جامعه هدف ارائه دهد، این مسئله از بروز رفتارهای پُر خطر که بعضا به دلیل استفاده از سرنگ مشترک دیده می شود، جلوگیری می کند.
 
وی به مراکز درمان سرپایی و MMT اشاره و خاطرنشان کرد: ازجمله اهداف راه اندازی این مراکز تامین اقلام مورد نیاز فرد معتاد به جهت جلوگیری از رفتارهای پر خطر و شیوع بیماری، جایگزین روش های دیگر به جای استفاده از دارو و... است.
 
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۵ مرکز دولتی ترک اعتیاد، ۵۸ مرکز خصوصی که ۱۶ مرکز آن دوشیفته فعالیت می کند، یک مرکز تشخیص بیماری های رفتاری و ۹ مرکز آزمایشگاه مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.
 
سلیمیان آمار مراجعه کنندگان به آزمایشگاه های مواد مخدر چهارمحال و بختیاری را ۲۳ هزار و ۴۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۸۵۵ نفر زن و بقیه مرد هستند، همچنین ۳۴ هزار و ۵۴۹ نفر مورد آزمایش موادمخدر و همین تعداد مورد آزمایش مواد محرک قرار گرفتند، از کل موارد تست شده آزمایش یک هزار و ۵۱۴ نفر مثبت اعلام شد.
 
وی افزود: یکی از راه های انتقال بیماری های خطرناک به واسطه اعتیاد استفاده از وسایل مشترک مثل سرنگ در بین معتادان است به همین دلیل مراکز موبایل سنتر تشکیل شد.
 
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در انتها عنوان کرد: در کل با توجه به سیاست های وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، تغییر ساختار مراکز بهداشتی و درمانی و انجام اقدامات روانشناسی و علمی خطر رفتارهای پُرمخاطره از سوی افراد معتاد که منجر به شیوع بیماری می شود تا حدی کنترل شده است.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۴۰:۲۵

22 Jun 2022