۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۵۱۰۰۲
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری/

پرونده مامور شهید نیروی انتظامی در دادگاه در حال پیگیری است/ تریاک، صدرنشین مصرف مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: تعرض قاچاقچیان به مأمور نیروی انتظامی که در سال‌های گذشته در شهرکرد صورت گرفت و منجر به شهادت وی شد، مشهود است و پرونده این واقعه در مراکز قضایی در حال پیگیری است.
پرونده مامور شهید نیروی انتظامی در دادگاه در حال پیگیری است/ تریاک، صدرنشین مصرف مواد مخدر
به گزارش جهانبین نیوز; سلیمان ریاحی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر یکی از وظایف ویژه پلیس به خصوص پلیس مبارزه با مواد مخدر است.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان و استکبار جهانی درصدد ضربه زدن به سلامت جامعه ایرانی هستند، افزود: معاملات و تجارت مواد مخدر دومین تجارت پُرسود جهان به شمار می‌رود و ورود این مواد به کشور جنبه اقتصادی و امنیتی دارد.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد و بیش از ۳ هزار نفر از مجرمین در ارتباط با اعتیاد شامل معتادان متجاهر، معتادان ساده، واردکنندگان مواد مخدر و... نیز دستگیر شدند.
 
ریاحی عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری یک استان مصرفی در حوزه مواد مخدر است و همچون دیگر استان‌ها بارانداز مواد محسوب نمی‌شود به همین دلیل صرفا مناطقی که با قاچاقچیان استان‌های دیگر ارتباط داشته باشند مشکلات و آسیب‌های بیشتری دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: اقدامات پلیس در مراکز و مناطق آلوده شامل جمع آوری اطلاعات، در اختیار قرار دادن اطلاعات به دستگاه‌های متولی، پاکسازی مناطق آلوده با همکاری مردم و دستگاه قضا و شناسایی و دستگیری افراد بزهکار است.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در سال‌های اخیر درخصوص پلمپ اماکن و منازلی که مرکز تهیه و توزیع مواد مخدر بودند اقدامات خوب و مناسبی صورت گرفته است، سال گذشته ۵۵ منزل که اقدام به فروش مواد می‌کردند و امسال ۱۶ منزل دیگر پلمپ شدند.
 
ریاحی بیان کرد: تعرض قاچاقچیان به مأمور نیروی انتظامی که در سال‌های گذشته در شهرکرد صورت گرفت و منجر به شهادت وی شد، مشهود است و پرونده این واقعه در مراکز قضایی در حال پیگیری است.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچگونه مواد مخدر جدیدی وارد بازار نشده است، هم‌اینک تریاک همچنان به لحاظ مصرف بیشترین شیوع را دارد کما اینکه این گیاه از قدیم به صورت سنتی در این استان کشت می‌شده است.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف گُل در حال رشد است و علت آن این است که افراد از عوارض آن آگاهی ندارند غافل آنکه این ماده مخدر بسیار توهم زا است، بعد از گُل هیروئین و شیشه در ردیف‌های بعدی بیشترین مصرف قرار دارند.
 
ریاحی در انتها عنوان کرد: سن مصرف مواد مخدر در کشور و چهارمحال و بختیاری در حال کاهش است، ۶۰ درصد از افرادی که در رابطه با مواد مخدر دستگیر می‌شوند زیر ۴۰ سال سن دارند.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۵۰:۱۶

22 Jun 2022