۰
plusresetminus
سرهنگ احمد سعیدی مسئول بسیج عشایر کشور گفت: آنچه مهمتر از ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته می‌باشد، استمرار و تداوم رویکردهای کنگره است که در توفیق شرفیابی به محضر ولی فقیه‌مان عهد و پیمان بستیم و معظمُ له بر ادامه و استمرار رویکردهای کنگره و خدمات رسانی به جامعه عشایر تأکید فرمودند.
استمرار و تداوم رویکردهای کنگره مهم تر از اقدامات انجام شده است/ قرارگاه محرومیت زدایی و سازندگی در بسیج عشایر فعال می شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ احمد سعیدی مسئول بسیج عشایری کشور در مراسم اختتامیه اجلاسیه نهایی کنگره ملی یازده هزار شهید جامعه عشایری کشور گفت: دفاع مقدس صحیفه کریمه ای است که آیات آن، رادمردان و پارسایانی هستند که هستی خود را در طبق اخلاص نهاده اند و سوار بر مرکب عشق تا جاودانگی تاریخ تاختند و مضمون عشق، ایثار، عزت، عدالت و شرف را در بستر کارزار همیشه حق و باطل نگاشته و رسم و آیین نو در انداختند، که قطعا نام عشایر و فرزندان آن بر تارک تاریخ ایران اسلامی و هشت سال دفاع مقدس خواهد درخشید.
 
وی افزود: به لطفِ خداوندِ قادرِ مُتعال، در پرتو تدابیر حکیمانه‌ رهبر معظم انقلاب، مبنی بر گرامیداشت یاد و نام و راه شهدا و با هدایت و راهبری ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین،بر آن شدیم تا با همت وتلاش فرماندهان و مسئولین رده‌های مقاومت بسیج عشایری در سه سال گذشته، مقدمات برگزاری کنگره ملی بیش از یازده هزار شهید جامعه عشایر کشور را با سه رویکرد فراهم شد. 
 
سعیدی در ادامه با اشاره به رویکرد فرهنگی کنگره گفت: در رویکرد فرهنگی  آمار و اطلاعات بیش از 11 هزار شهید جمع آوری شد و در سایت «شهدای ایل» در بستر فضای مجازی  بارگذاری شد. 
 
وی افزود : در راستای برگزاری کنگره بیش از 3000 یادواره شهدا در سطوح پایگاهی، حوزه‌ای و استانی، ملی  و ملی 1080 شهید فرهنگی و دانش آموز عشایر و یادواره ملی 216 شهید زن عشایر برگزار شد.
 
مسئول بسیج عشایری کشور گفت: از جمله اقداماتی که در این کنگره انجام شده چاپ و نشر 21عنوان کتاب ویژه شهدای شاخص عشایر و همینطور مستندهای تلویزیونی با موضوع نقش عشایر در دفاع مقدس می باشد.
 
وی افزود:  برگزاری جشنواره های فرهنگی، ورزشی،بازیهای بومی محلی و  برگزاری مسابقه سراسری تیراندازی ویژه بسیجیان عشایر از دیگر اقدامات فرهنگی کنگره بود. 
 
سعیدی با اشاره به ذوق شعر و ادب در بین عشایر گفت: شبی را نیز دراین کنگره به شب شعر شهدای ایل اختصاص دادیم و شعرای برتر اقوام گرد هم امدند و اشعار خود را قرائت نمودند.
 
مسئول بسیج عشایری کشور گفت: عشایر نه تنها در هشت سال جنگ تحمیلی حضور فعال داشتند، بلکه در جبهه مقاومت هم خوش درخشیدند و 57 شهید تقدیم نمودند و در دومین شب از مراسم کنگره یادواره شهدای مدافع حرم را برگزار نمودیم. 
 
سعیدی در ادامه به تشریح رویکرد دوم کنگره اشاره کرد و گفت: در این رویکرد ما به خدمات رسانی به عشایر و محرومیت زدایی از مناطق عشایری پرداختیم که اقدامات ارزنده ای در این زمینه انجام شد.
 
وی گفت: با راه اندازی بیش از1270 گروه جهادی و تخصصی در حال خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در عرصه‌های مختلف از جمله کمک به حل مشکل کم‌آبی، ساخت و تعمیر مساجد، حسینیه‌ها، مدارس ، خانه محرومین، سرویس بهداشتی ، حمام ثابت و سیار، ساخت آبشخور دام و حمام ضدکنه و دیگر نیازمندی‌ها هستند و در کاشت بیش از یکصد و هشتاد و سه هزار اصله درخت در مناطق عشایری مشارکت نمودند.

سعیدی بیان داشت: عشایر غیور نیز با راه اندازی پویش‌های نذر قربانی و اهداء دام سبک و سنگین به تعداد بیش از بیست و دو هزار رأس دام، در نهضت کمک های مومنانه مشارکت نمودند.
 
سعیدی گفت: در راستای حل مسائل و ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز عشایر و با هدف افزایش بهره وری دام در قالب « طرح همگام با عشایر»، اقدام به تشکیل شبکه دامداران و مدرسین نموده و با همراه سازی گروه های جهادی تخصصی درکنار نهادها و ارگان های مربوطه، اقدام به واکسیناسیون و درمان بیش ازدو میلیون و پانصدهزار راس دام سبک عشایر و برگزاری کارگاه های آموزشی برای دامداران عشایر نمودیم و با تکیه بر علوم دانش بنیان و با مشارکت مراکز علمی، تلاش برای احیای نژادهای اصیل بومی دام را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
سعیدی در ادامه گفت:  ارائه خدمات تخصصی پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی در کنار حضور مسئولین ملی و استانی در قالب میزِ خدمتِ ادارات و نهادها در مناطق عشایری ازدیگر خدمات به عشایر بوده است.
 
سعیدی در ادامه گفت : از آنجائیکه وحدت ، رمز پیروزی انقلاب و به عنوان یک مسئله استراتژیک و از اصول اسلام می‌باشد و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تلاشند تا از هر رخنه، روزنه و شکافی بین اقوام، ایلات، طوایف و مذاهب اختلاف ایجاد نمایند.

وی ادامه داد: در سازمان بسیج عشایری با شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی سران، بزرگان و معتمدینِ جامعِهِ عشایر در سطوح مختلف و با ایجاد تعامل و ارتباط مستمِر و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، تلاش می‌نمائیم نسبت به وحدت بیش از پیش و همگرایی و همسویی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداشته و یکی از رویکردهای کنگره را با همین عنوان نامگذاری نمودیم.

سعیدی عنوان کرد:  کما اینکه در دفاع مقدس نیز رنگین کمان اقوام و مذاهب در ذیل پرچم جمهوری اسلامی ایران و بیرق ولایت، در جبهه ای واحد با دشمن متخاصم جنگیدند.
 
 وی افزود: آنچه مهمتر از ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته می‌باشد، استمرار و تداوم رویکردهای کنگره است که در توفیق شرفیابی به محضر ولی فقیه‌مان عهد و پیمان بستیم و معظمُ له بر ادامه و استمرار رویکردهای کنگره و خدمات رسانی به جامعه عشایر تأکید فرمودند.
 
سعیدی تاکید کرد: جامعه عشایر با همه ظرفیت هایی که در عرصه های مختلف از جمله تولید 25 درصد از گوشت قرمز  و نقش آن در تأمین امنیت غذایی کشور ،حضور در 59 درصد از مساحت جمهوری اسلامی ایران و تأمین امنیت پایدار مردمی و پدافند غیر عامل، تولید 35 درصد از محصولات صنایع دستی، میراث داری از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی و دیگرعرصه ها )داراست و تأکیدات امامین انقلاب بر رسیدگی به امورات عشایر، که البته وضعیت موجود جامعه عشایر و خدماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به عشایر داشته، که از همه مهمتر، هویت دهی و شأن و مقام والای آن است و قابل مقایسه با وضعیت عشایر قبل از انقلاب نیست؛ اما نیازمند توجه و حمایت بیش از پیش مسئولین دلسوز و انقلابی می‌باشد؛ چرا که باور و یقین داریم که عشایر مردمانی هستند قابل تقدیر، قابل ستایش و ارزشمند به اینکه خود را خادم آنها بدانیم، که البته این یقین و باور برگرفته از اصول و رویکردهای انقلاب و امامینش به عشایر عزیز بوده 
 
مسئول بسیج عشایری کشور گفت: خلأ حضور دستگاه‌های فرهنگی به گونه‌ای مشهود و نمایان است که ولی فقیه‌مان فرمانده معظم کل قوا به صراحت تذکر دادند، لذا می‌طلبد همه سازمان‌ها، نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول در حوزه فرهنگی نسبت به انجام وظیفه و تقویت روحیه مذهبی, دینی و ملی ،  در جامعه عشایر تلاش کنند که البته قرارگاه جهاد فرهنگی را در کنار قرارگاه‌های محرومیت زدایی و سازندگی در سازمان بسیج عشایری فعال خواهیم کرد.
 
سعیدی در پایان خاطر نشان کرد: در پایان، از آحاد مردم عزیز و ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری، مسئولین محترم ادارات و نهادها، صدا و سیمای استان و به طور خاص سردار اکبری فرمانده محترم سپاه حضرت قمر بنی هاشم و همکارانشان به ویژه همکاران خودم در ناحیه مقاومت بسیج عشایری  و ناحیه شهرکرد و معاونتهای سپاه استان، جهت تقبل میزبانی این کنگره، تقدیر و تشکر می‌نمایم. همچنین از سردار سلیمانی ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین که از ابتدا تا به امروز در این امر مهم ما را هدایت و راهبری نمودند. تشکر ویژه و وافر دارم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۴۲:۱۸

21 Jun 2022