۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۵۰۹۷۶
در جلسه شورای اسلامی شهرکرد مطرح شد؛

از تقویت سرمایه‌گذاری در شهر تا برنامه‌ریزی برای توسعه میدان میوه و تره‌بار/انحصار بازار میوه و تره‌بار میدان شهرکرد شكسته شود

اعضای شورای اسلامی شهرکرد در نودوپنجمین نشست علنی شورای اسلامی راهکارهایی را در خصوص موضوعات و حل مشکلات شهروندان مطرح کردند که توسعه میادین و بازارچه‌های میوه در راستای بهبود کیفیت وکاهش قیمت‌ میوه، ساماندهی برخی مشاغل از جمله نمایشگاه‌های خودرو، استفاده از نیروهای با تجربه و تخصص مرتبط در واحدهای شهرداری و توجه ویژه به ساختار اداری از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
از تقویت سرمایه‌گذاری در شهر تا برنامه‌ریزی برای توسعه میدان میوه و تره‌بار/انحصار بازار میوه و تره‌بار میدان شهرکرد شكسته شود
به گزارش جهانبین نیوز، محمدرضا بیاتی شامگاه یکشنبه در نود و پنجمین نشست علنی شورای اسلامی با بیان اینکه کنگره ۱۱ هزار شهید عشایری بزرگترین رویداد فرهنگی استان در حال برگزاری است، گفت‌: ما مدیون شهداء هستیم و باید برنامه‌های مدیریت شهری در خدمت به شهروندان، در پاسداشت خون شهدا و در راستای اهداف آنان و نظام جمهوری اسلامی باشد.
 
رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به اینکه مصوبات در بازارچه‌ها ومیدان میوه توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری با استفاده از روش «BOT» به معنای مشارکت بخش خصوصی در توسعه پروژه‌های زیربنایی، پیش‌بینی، طراحی و اجرایی شود، افزود: شرکتهای تعاونی و ازجمله شرکت تعاونی «یادگاران ماندگار» که متقاضی مشارکت در طرح های توزیعی وخدماتی می باشند، میتوانند در رفاه بیشتر اجتماعی شهروندان اثر بسزایی داشته باشند، پس از این فرصت استفاده و بستر سرمایه‌گذاری را در همه زمینه‌ها بایستی فراهم کرد.
 
انحصار بازار میوه و تره‌بار میدان شهرکرد شكسته شود
 
فرشاد چراغپور در ادامه این جلسه با بیان اینکه متاسفانه قیمت میوه در استانی که خود تولید کننده است نسبت به قیمت میوه در شهرها و استان‌هایی که مقصد  صادرات ما هستند بالاتر است، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در غرفه‌های میدان میوه و تره‌بار شهرکرد استفاده شود تا انحصاری بودن قیمت‌ها شکسته شود.
 
نايب رئیس شورای اسلامی شهرکرد يادآور شد: با اجاره دادن غرفه‌ها تنها به فکر سود برای شهرداری نباشیم بلکه باید تصمیمی اتخاذ شود تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود. 
 
 استفاده از نیروهای با تجربه، متخصص و کارآمد نظارتی بر پروژه‌های عمرانی
 
رئیس کمیسیون بودجه، مالی و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه با تاکید بر استفاده از نیروهای با تجربه، متخصص و کارآمد نظارتی بر پروژه‌های عمرانی، گفت: سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شهرکرد در رشته‌های عمران، شهرسازی و معماری با كمبود نیروی متخصص مواجه است.
 
داوود نجفی با بیان اینکه استفاده از نیروی باتجربه نیازمند پالایش نیروها به صورت تخصصی است، تصریح‌ کرد: انتظار داریم با پیگیری‌های انجام شده بتوانیم تعدادی نیروی کارآمد از مهندسین شهرداری وارد سازمان عمران و بازآفرینی شهری شود که در این شرایط قطعاً نظارت‌ها بر عملکرد پیمانکاران عمرانی افزایش یافته و پروژه‌ها با کیفیت انجام شود.
 
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد نیز در پایان با بیان اینکه چندان قابل قبول نیست که شوراها تنها بیان مشکلات را وظیفه خود بدانند، افزود: زمانی شوراها در جای واقعی خود قرار می‌گیرند که در برابر هر خواسته و مشکلی که از سوی آن‌ها مطرح می‌شود راه کارهای لازم نیز در مورد آن موضوع خاص نیز بیان شود.
 
مصطفی حیدری با بیان اینکه مشارکت بین مردم و مدیریت شهری باید دوسویه باشد گفت:  در برنامه‌های شهری و موضوعات مطرح شده درجلسات باید بجای ۹۰ درصد مخالفت و ۱۰ درصد موافقت بالعکس باشد تا انتظارات و دغدغه‌های مردم رفع شود.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۲۱:۴۴

20 Jun 2022