۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۵۰۹۷۴
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور/

عشایر در میان خشم برنوهای خود، سروده های لطیف شاعرانه دارند

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: چون عشایر با طبیعت خو دارند و از قید و بندها رها هستند غالبا شعرای حماسی پرورش داده و در میان خشم برنوهای خود شعرهای لطیفی دارند و بر روی این برنو شعرهایی به قدمت تاریخ هک شده است.
عشایر در میان خشم برنوهای خود، سروده های لطیف شاعرانه دارند
به گزارش جهانبین نیوز؛ سرهنگ احمد سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایری کشور عصر امروز در آیین شب شعر شهدای جامعه عشایری کشور که با عنوان "شهدای ایل" نامگذاری شده است، اظهار کرد: چرایی و چیستی برگزاری شب شعر در حاشیه کنگره ملی شهدای جامعه عشایری این است، شعر رگه های نبوغ هنری یک جامعه را نشان می‌دهد و مانند هنرهای دیگر نشان از استعدادهای یک جامعهردارد.
 
وی افزود: شعر در آموزه های اسلام و رویکرد مقام معظم رهبری جایگاه ویژه ای دارد و در هدایت انحراف افکار چون ابزار تاثیر بسزایی دارد و هر جایی قرار است برای شعر ارزش گذاری کنیم هدف سرودن آن مطرح می شود.
 
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور ادامه داد: شهدا در ایران در مقاطع مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس به خوبی ایفای نقش کردند.
 
سعیدی عنوان کرد: چون عشایر با طبیعت خو دارند و از قید و بندها رها هستند غالبا شعرای حماسی پرورش داده و در میان خشم برنوهای خود شعرهای لطیفی دارند و بر روی این برنو شعرهایی به قدمت تاریخ هک شده است.
 
وی از علاقه عشایر به شاهنامه یاد کرد و گفت: ظرفیت بالقوه ای در بین عشایر وجود دارد که شب شعر شهدای ایل مقدمه ایی بر این موضوع است.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۸:۲۷:۵۳

19 Jun 2022