۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۵۰۹۵۹
سرپرست اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری/

تبصره ماده ۱۰۰ با شرایط اقتصادی چهارمحال و بختیاری هماهنگ است/ بیش از ۸ هزار میلیارد ریال رقم معوقات استان

سرپرست اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای تبصره ماده ۱۰۰ با شرایط اقتصادی استان کاملا هماهنگ است، ۱۸ هزار اظهارنامه در بخش مشاغل وصول شد که ۸۵ درصد آن تبصره ماده ۱۰۰ بوده است.
تبصره ماده ۱۰۰ با شرایط اقتصادی چهارمحال و بختیاری هماهنگ است/ بیش از ۸ هزار میلیارد ریال رقم معوقات استان
به گزارش جهانبین نیوز; حمیدرضا منتظری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ظرفیت اقتصادی این استان در حوزه کشاورزی و دامپروری است، این ظرفیت‌ها از مصادیق برخی معافیت‌های مالیاتی هستند.
 
وی افزود: رقم قابل توجهی از وصولی درآمدهای مالیاتی که ۱۶ درصد مالیات در چهارمحال و بختیاری است، مربوط به حقوق کارکنان دولت و بخش خصوصی است و رقم کمی از مالیات مربوط به نقل و انتقال، اجاره املاک و... است.
 
سرپرست اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رقم مالیات سال گذشته استان در مشاغل ۶۴ میلیارد تومان بود، یعنی ۴ درصد درآمدهای استان، ادامه داد: اجرای تبصره ماده ۱۰۰ با شرایط اقتصادی استان کاملا هماهنگ است، ۱۸ هزار اظهارنامه در بخش مشاغل وصول شد که ۸۵ درصد آن تبصره ماده ۱۰۰ بوده است.
 
منتظری عنوان کرد: رویکرد اخذ مالیات به سمت مالیات عدالت محور، مردم مدار و توجه به اظهارات مؤدیان مالیاتی است.
 
وی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری درخصوص ماده ۱۰۰ استقبال خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: اشخاصی که حجم فعالیت اقتصادی آن‌ها تا ۴۸ میلیارد ریال است می‌توانند از تبصره ماده ۱۰۰ استفادا کنند.
 
سرپرست اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برخی اصناف یا تمایل ندارند از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند یا شرایط آن را ندارند، این افراد می‌توانند اظهارنامه خود را ارائه دهند، همچنین منتظر تمدید ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی تا ۱۵ تی ماه هستیم که به احتمال زیاد این اتفاق رخ می‌دهد.
 
منتظری بیان کرد: سازمان امور مالیاتی و نظام مالیاتی کشور در حال گذار از سیستم سنتی مبتنی بر قضاوت مأموران مالیاتی به سمت روش هوشمندسازی است، در چهارمحال و بختیاری نیز هم مأموران و هم مؤدیان باید آمادگی لازم را برای اجرای طرح سامانه مؤدیان مالیاتی داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد مالیاتی چهارمحال و بختیاری برای سال ۱۴۰۱ بود که با پیگیری‌های انجام گرفته یک هزار میلیارد تومان آن کاهش یافت، درآمد مالیاتی استان در سطح کشور به 0/5 درصد هم نمی‌رسد.
 
سرپرست اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه معوقات مالیاتی در این استان ۸ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال است، گفت: ۶۴۰ میلیارد تومان نیز رقم معوقاتی است از محل سوءاستفاده برخی اشخاص از کارت بازرگانی افراد ضعیف در این استان حاصل شده است.
 
منتظری با اشاره به اینکه فرار مالیاتی از سال ۹۵ با پیش‌بینی جرم مالیاتی عجین شد، افزود: مؤدیان مالیاتی در چهارمحال و بختیاری شناسنامه‌دار و قانونی هستند و اگر تخلفی صورت گیرد با استفاده از اجرای طرح سامانه مؤدیان این موارد نیز رفع می‌شوند.
 
وی ادامه داد: مالیات بر خانه‌های خالی در شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر اجرا می‌شود، در این مسئله سازمان امور مالیاتی مجری است و اطلاعات خانه‌های خالی را باید دستگاه‌هایی مثل راه و شهرسازی، شهرداری، شرکت برق و... که بانک اطلاعات در اختیار دارند ارائه دهند.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۱۰:۳۵

16 Jun 2022