۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۵۰۹۴۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

پیش‌بینی احداث 70 هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری/ 5 طرح کشاورزی در شهرکرد بهره‌برداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر چیزی حدود 45 هکتار کشت گلخانه‌ای در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، همچنین 30 هکتار دیگر در حال احداث است که انتظار می‌رود تا پایان سال بالغ بر حدود 70 هکتار گلخانه در سطح استان ایجاد ‌شود.
پیش‌بینی احداث 70 هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری/ 5 طرح کشاورزی در شهرکرد بهره‌برداری شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ عطا الله ابراهیمی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح طرح‌های حوزه کشاورزی در شهرکرد به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، اظهار کرد: در پنجمین روز از هفته جهاد کشاورزی شاهد بهره‌برداری از پنج طرح هستیم.
 
وی افزود: دو طرح گلخانه‌ای در شهرکرد بهره‌برداری شد، که شامل گلخانه سبزی صیفی با کشت دلمه‌ای و گلخانه با کشت گوجه زیتونی است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از این گلخانه‌های با مساحت 3 هزار و 200 متر و دیگری با حدود 3 هزار و 300 متر مجموعا بالغ بر 6 هزار مترمربع است که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 
ابراهیمی عنوان کرد: در مجموع حدود 8 نفر در هر کدام از این گلخانه‌ها مشغول به کار خواهند شد و آورده‌ای بالغ بر 6 میلیارد تومان در این طرح‌ها هزینه شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که طرح‌های گلخانه‌ای می‌تواند در بهره‌وری منابع آبی نقش به سزایی داشته باشند و از طرف دیگر در ایجاد اشتغال موثر هستند، امید است با توسعه کشت گلخانه‌ای علاوه براینکه بهره‌وری را بخش کشاورزی بالا می‌بریم بتوانیم دغدغه ایجاد اشتغال در سطح استان را نیز از بین ببریم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حال حاضر چیزی حدود 45 هکتار کشت گلخانه‌ای در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، این یک جهش بسیار خوب در این حوزه است، همچنین 30 هکتار دیگر در حال احداث است.
 
ابراهیمی بیان کرد: با ایجاد این 30 هکتار گلخانه تا پایان سال بالغ بر حدود 70 هکتار گلخانه در سطح چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۴۴:۱۷

15 Jun 2022