۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۵۰۹۳۹
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری/

مصرف گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری کاهشی است/ رشد 35 درصدی جوجه ریزی در فروردین ماه

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف مرغ در بین مردم در هفته‌های ابتدایی اجرای طرح اصلاح قیمت‌ها کم شد که بخشی از آن مربوط به بار روانی حاکم در جامعه بود، در حال حاضر وضعیت مصرف مرغ بهتر شده اما شبیه روزهای قبل از اجرای طرح نیست، مرغ به اندازه کافی وجود دارد اما باید قدرت خرید مردم را نیز مد نظر قرار دهیم.
مصرف گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری کاهشی است/ رشد 35 درصدی جوجه ریزی در فروردین ماه
سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تا بیست یکم اردیبهشت ماه با خرید نهاده مورد نیاز مرغداری‌ها با ارز ترجیحی انجام شد، از این تاریخ به بعد خرید نهاده با راز نیمایی صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: در حوزه دام نیز بیست روز اول اردیبهشت ماه خرید نهاده (سویا، ذرت و جو) با ارز ترجیحی انجام شد، از این تاریخ به بعد نیز خرید با ارز نیمایی انجام می‌شود.
 
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با ارز ترجیحی، خرید از بندر، جو هر کیلو 1800 تومان، ذرت 1900 تومان و سویا 3300 تومان انجام می‌شد، در خرید با ارز نیمایی هر کیلو جو 11 هزار و 300، هر کیلو ذرت 11 هزار و 300 و هر کیلو سویا 16 هزار و 300 خریداری می‌شود.
 
مردانی عنوان کرد: از زمان اجرای طرح اصلاح قیمت‌ها و هدفمندی یارانه‌ها قیمت مصوب مرغ چون خرید نهاده با استفاده از ارز ترجیحی بوده است 59 هزار و 800 تومان اعلام شد ولی اعلام شد اگر قیمت این کالا زیر قیمت مصوب هم آمد خرید و فروش آن انجام شود، در حال حاضر قیمت مرغ برای مصرف کننده 41 هزار و 750 تومان است.
 
وی خاطرنشان کرد: مصرف مرغ در بین مردم در هفته‌های ابتدایی اجرای طرح اصلاح قیمت‌ها کم شد که بخشی از آن مربوط به بار روانی حاکم در جامعه بود، در حال حاضر وضعیت مصرف مرغ بهتر شده اما شبیه روزهای قبل از اجرای طرح نیست، مرغ به اندازه کافی وجود دارد اما باید قدرت خرید مردم را نیز مد نظر قرار دهیم.
 
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: قیمت تمام شده مرغ بنا به دلایلی در برخی از استان‌های شمالی کمتر از این استان است، برخی استان‌ها مازاد تولید مرغ داشتند به همین دلیل آن را در بازار استان‌های دیگر توزیع کردند اما هم اینک قیمت مرغ مشابه استان‌های همجوار و حتی کمتر از قیمت در حال عرضه است.
 
مردانی بیان کرد: در فروردین ماه حدود یک میلیون و 585 هزار، در اردیبهشت‌ماه نیز یک میلیون و 330 هزار و در خردادماه 928 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری انجام گرفت.
 
وی تاکید کرد: نیاز چهارمحال و بختیاری در شرایط قبل که مصرف بهتر بود حدود یک میلیون و 100 هزار قطعه جوجه ریزی بود، قیمت مرغ به نسبت دیگر اقلام بهتر بود و مردم نیاز پروتئینی خود را از آن تامین می‌کردند.
 
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ظرفیت صادرات مرغ و تخم مرغ در کشور وجود دارد و کشتارگاه‌های این استان نیز باید به خط دو (کیفیت تولید) مجهز شوند تا در زمینه صادرات مشکلی نداشته باشند.
 
مردانی ادامه داد: کشتارگاه‌های مرغ در چهارمحال و بختیاری ظرفیت محدودی برای انجماد و بسته بندی این کالا دارند، در مجموع 40 تن مرغ را می‌توان در این کشتارگاه‌ها منجمد و ذخیره سازی کرد.
 
وی عنوان کرد: در فروردین امسال نسبت به سال قبل حدود 35 درصد افزایش جوجه ریزی داتشیم، در اردیبهشت ماه این رقم برابر سال قبل بود و در خرداد امید است به رقم سال گذشته خواهیم رسید.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۱۰:۰۱

14 Jun 2022