۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۵۰۹۱۶
کارشناس مسائل سیاسی:

منافع ما در خطر بیفتد؛ منافع استکبار جهانی ناامن می شود /ایران از حقوق عامه خود کوتاه نمی آید

علیرضا اسلامی کارشناس مسائل سیاسی گفت: توقیف کشتی های یونان پیامی بود برای استکبار جهانی که هر وقت منافع ما در خطر بیفتد، منافع آنها نیز ناامن می شود.
منافع ما در خطر بیفتد؛ منافع استکبار جهانی ناامن می شود /ایران از حقوق عامه خود کوتاه نمی آید
علیرضا اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ به شهادت شهید صیاد خدایی اشاره کرد و گفت: در خصوص انتقام شهید خدایی می‌توان گفت بهترین عملکرد را جمهوری اسلامی ایران داشته است چرا که بر اساس بیان صریح رهبر معظم انقلاب و فرماندهان عالی رتبه نظامی انقلاب اسلامی ، حیفا و تل آویو در دسترس موشک‌ها و پهبادهای ایران اسلامی هست و آنچه می‌تواند برای رژیم جعلی صهیونیستی بیش از هر چیزی خطرناک و رعب انگیز باشد نا امن شدن کشورهای منطقه برای این رژیم اشغالگر است .
 
وی تصریح کرد:  در واقع ترور افسران رژیم صهیونیستی در کشورهای منطقه حاوی یک پیام روشن برای سران این رژیم منحوس است که : پروژه عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای منطقه با شکست مواجه شده و با اشراف اطلاعاتی و توان عملیاتی انقلاب اسلامی ، این رژیم نه در داخل مرزها و نه خارج از مرزهای جعلی خودش امنیت ندارد .
 
اسماعیلی خاطر نشان کرد:  به طور کلی می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که تغییر ریل حرکت دولت ، که مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته صرفا در سیاستگذاری داخلی نیست و این تغییر رفتار دولت ایران در تعامل با کشورهای منطقه و بویژه همسایگان و تقابل هوشمندانه با دنیای استکبار نیز کاملا مشهود است .
 
 وی بیان داشت:  سیاست اعلامی و اجرایی انقلاب اسلامی در سیاست خارجی ، مقاومت در برابر استکبار ، و پاسخ قاطع به زورگویی ها و تهدیدات در همان سطح  است که این رویکرد را در توقیف دو کشتی یونانی ، انتقام شهید صیاد خدایی و قبل تر در موشکباران عین الاسد و ... دیده ایم .
 
اسماعیلی تشریح کرد:  نکات مهم و قابل تاکید در این رویکرد را می‌توان به اختصار این گونه بیان کرد:  اولا این رویکرد مبنای قرآنی دارد  فاذاعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثله، ثانیا سیره و گفتمان فکری امامین انقلاب اسلامی تایید کننده این نگاه هست، و اساسا تاکید و توصیه رهبر معظم انقلاب همواره به مقاومت هوشمندانه و قاطع در برابر تهدیدات و زورگویی ها بوده و هست، سوم اینکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب هزینه  ایستادگی و مقابله با دشمنان به مراتب کمتر از سازش هست و هر کجا در مقابل دشمنان انقلاب دچار سستی و رخوت شده ایم هزینه های بسیار بیشتری پرداخت کرده ایم.
 
وی اظهار کرد: کما اینکه می‌بینیم وقتی در مقابل دزدی نفت ایران مقتدرانه می ایستیم و محموله نفتی آنها را توقیف میکنیم ، مجبور به رفع توقیف کشتی نفتی ما می‌میشوند، لذا این تغییر نگاه و تغییر ریل حرکت دولت در سیاست خارجی نوید بخش بازیابی اقتدار بین المللی ایران اسلامی در نظام بین الملل هست که یقینا در همه شئونات سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بویژه رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت‌ ما موثر خواهد بود.
 
اسماعیلی بیان داشت: بعد از اتفاق توقیف نفتکش جمهوری اسلامی با محموله ی 700 هزار بشکه نفتی، سپاه پاسداران با توقیف نفت‌کش‌های یونانی درس خوبی به استکبار جهانی داده است.
 وی تصریح کرد:  توقیف کشتی های یونان پیامی بود برای استکبار جهانی که هر وقت منافع ما در خطر بیفتد، منافع آنها نیز ناامن خواهد شد.
 
اسماعیلی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت ابتدا به صورت تهاجمی اقدام به عملیات ننموده است بیان داشت: اقدامات ما همیشه در پاسخ به شیطنت‌های طرف مقابل بوده است اما آنچنان اقتدار آمیز بوده که توانسته موازنه وحشت در خلیج فارس و آبهای منطقه ای و بین المللی را به نفع ایران تغییر دهد.
 
 وی خاطر نشان کرد: در توقیف نفتکش یونانی این پیام راهبردی وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران هشدار می دهد که در صورت تعرض به محموله‌های نفتی خود چند برابر معمول دست به تنبیه متجاوز خواهد زد.
 
اسماعیلی با اذعان بر اینکه کشورهای دیگر بدانند که جمهوری اسلامی ایران از حقوق عامه ملت خود کوتاه نخواهد آمد عنوان کرد: اگر اقدامی را با تکیه بر حمایت کشورهای استعمارگری همچون آمریکا انجام دهند بدانند که نظام جمهوری اسلامی ایران مقابله خواهد می کند.
 
 وی با تاکید بر اینکه این اقدام جمهوری اسلامی ایران به دشمن درس عبرت داد اظهار کرد: این اقدام عزت و اقتدار کشور در عرصه دریایی را به همگان نشان داد.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۷:۳۳:۱۰

11 Jun 2022