۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۵۰۸۴۵

موج اعلام برائت هنرمندان از بیانیه سینماگران

موج انصراف و برائت هنرمندان از بیانیه توهین آمیزی که روز گذشته یکشنبه در فضای مجازی در قالب ترغیب به شکستن امنیت ملی کشورمان منتشر شد، از دقایق ابتدایی امروز، دوشنبه تا این لحظه شاهد اعلام برائت ۴۳ تن از هنرمندانی که نامشان به صورت غیر قانونی در فهرست اعلامی درج شده بود، بوده ایم.
موج اعلام برائت هنرمندان از بیانیه سینماگران
به گزارش جهانبین نیوز؛ پس از انتشار بیانیه ای با لحن براندازانه به بهانه حمایت از مردم آبادان با اسامی برخی سینماگران در فضای مجازی و بازتاب آن در رسانه های ضدانقلاب خارج از کشور پیگیری های خبرنگاران مشخص کرد که تعداد قابل توجهی از امضاکنندگان این نامه از محتوای جهت دار آن اطلاعی نداشته اند و پس از سواستفاده دشمنان جمهوری اسلامی امضای خود را پس گرفته اند. بر این اساس تاکنون ۴۳ نفر از امضا کنندگان ضمن اعلام همدردی با هموطنانمان که داغدار حادثه تلخ متروپل هستند، اعلام کردند با مضمون بیانیه مورد اشاره صریحا مخالفند.
 
در پیگیری های اولیه مشخص شد افرادی معلوم الحال به بهانه همدردی با مردم آبادان اقدام به جمع آوری امضا از سینماگران نمودند، در حالیکه متن الصاق شده که شبیه به یک بیانیه برانداز مضحک است به رویت ایشان نرسیده!
 
در این زمینه اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما با تأکید بر اینکه آنچه به ایشان اعلام شده بیانیه ای در حمایت از مردم آبادان بوده اظهار داشت: من هرگز چنین بیانیه ای را امضا نکرده ام و از خبرگزاری سینماپرس خواهان آن هستم که در این مورد افشاگری کند و اجازه ندهد افکار عمومی بیش از این از ما آزرده شوند. ما هرگز بیانیه ای ضد نظام را امضا نکرده و نمی کنیم و پشتیبان کشورمان هستیم.

همچنین عبدالله باکیده کارگردان مطرح سینما که نام او نیز به عنوان یکی از امضا کنندگان در بیانیه آمده به «عصر سینما» گفت: این متن مورد تایید وی نیست و تنها بحث همدردی با داغ دیدگان آبادان بوده نه چنین متنی!

داریوش یاری نیز یکی دیگر از سینماگرانی بود که در گفتگو با خبرگزاری مهر به شدت در این باره موضع گرفت و اساسا امضای این بیانیه سیاسی را رد کرد.

همچنین محمدجعفر باقری‌نیا، کارگردان سینما ضمن اعلام پس گرفتن امضایش پای این بیانیه به خبرگزاری فارس گفت: در زمان امضای این متن، من بدرستی متوجه هشتگ «تفنگت را زمین بگذار» که در زیر این متن آمده بود نشدم. در واقع در آن موقعیت که احساسات ما جریحه‌دار بود، متوجه بار سیاسی این نامه نبودم و آن را بدون مطالعه دقیق امضا کردم، چرا که مسئله من همدردی با مردم آبادان بود.

وی ادامه داد:قطع به یقین من باید توجه بیشتری می‌کردم و بعد زیر این نامه را امضاء می‌زدم. بار سیاسی این نامه و تفاوت محتوایی آن با اصل موضوعی که من در همراهی مردم آبادان قصد انجام آن را داشتم، موجب شد تا من امضای خود را از زیر این نامه پس بگیرم.

به نظر می رسد با توجه به اینکه برخی چهره های معلوم الحال که پیش از این در دادگاه های صالحه محکوم شده بودند جزو امضاکنندگان این بیانیه هستند و با توجه به سوء استفاده صورت گرفته از افراد مطرح سینمایی، لازم است دستگاه های قضایی و نظارتی به ماجرای حرکت خزنده شبه براندازان در پوشش سینما ورود کنند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۹:۳۷:۱۲

2 Jun 2022