۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۵۰۸۰۴
روانشناس خانواده:

بازی یکی از مهم‌‌ترین راه‌های پرورش خلاقیت در کودک است

روانشناس خانواده گفت: بازی یکی از مهم‌‌ترین راه‌های پرورش خلاقیت است، درواقع یک کودک در حال بازی همچون یک کودک نشسته روی نیمکت مدرسه است با این تفاوت که این بار معلم خودش است.
بازی یکی از مهم‌‌ترین راه‌های پرورش خلاقیت در کودک است
نوید روانشناس خانواده در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ در خصوص انتخاب نوع اسباب‌بازی و همچنین تأثیر بازی والدین با کودکان، اظهار کرد: اهمیت بازی کردن برای کودکان همچون اهمیت کار کردن برای بزرگ‌سالان است.

وی افزود: مهارت، تجربه و آموزه‌هایی که کودک در بازی کردن به دست می‌آورد در آینده در زندگی و کار وی مفید خواهد بود، بازی خوب مثل کار خوب و بازی بد مثل کار بد است.

روانشناس خانواده ادامه داد: بازی خوب باعث شادمانی کودک می‌شود و این شادمانی خلاقیت و لذت از زیبایی را در کودک ایجاد می‌کند.

نوید عنوان کرد: اگر به بازی کودکان که در دنیای خیالی خود غرق می‌شود، به‌جای تک‌تک شخصیت‌های ذهنی خود صحبت می‌کند، می‌خندد و گریه می‌کند و... توجه کنیم می‌بینیم که کودک دائم در حال فکر کردن است تا بتواند بر مشکلات فردی و آفریده ذهن خودش در بازی غلبه کند.

وی خاطرنشان کرد: بازی یکی از مهم‌‌ترین راه‌های پرورش خلاقیت است، درواقع یک کودک در حال بازی همچون یک کودک نشسته روی نیمکت مدرسه است با این تفاوت که این بار معلم خودش است.

روانشناس خانواده اضافه کرد: دقیقاً به همین دلیل است که انتخاب یک اسباب‌بازی مناسب برای کودک مهم می‌شود، کودک در مدرسه اسباب‌بازی‌ها یاد می‌گیرد که چگونه از خلاقیت و فکر خود استفاده کند.

نوید یادآور شد: نباید فراموش کنیم دنیای اسباب‌بازی‌ها برخلاف تصور ما یک دنیای فانتزی نیست، بلکه یک دنیای کاملاً واقعی است.

وی تأکید کرد: همه بازی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که فعالیت ذهنی و فکری توأمان باهم را داشته باشد، برای مثال اگر برای کودک خود یک ماشین بخریم و این ماشین را خودمان به حرکت درآوریم و درواقع کودک هیچ اراده‌ای برای بازی با این اسباب‌بازی نداشته باشد، ذهن کودک پرورش نمی‌یابد تا جایی که این کودک در آینده نمی‌تواند از پس مشکلات خود بربیاید.

روانشناس خانواده بیان کرد: والدین معمولاً در کنترل بازی کودکان خود دچار اشتباه می‌شوند، برخی نمی‌دانند که کودکان خود بهتر از هرکسی می‌دانند که چگونه باید بازی کنند، برخی دیگر از والدین خود  در بازی کودکان دخالت می‌کنند، این درواقع یعنی والدین هستند که از بازی لذت می‌برند نه کودک.

نوید اظهار داشت: محل بازی کودک همیشه باید پاکیزه و منظم باشد، بهترین اسباب‌بازی چیزی است که کودک را به خود جذب کند و دوباره به سمت آن برود.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۰۵:۴۸

28 May 2022