۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۵۰۷۷۵
جهانبین نیوز گزارش می دهد؛

بازهم بروکراسی اداری مردم را کلافه کرد/نبود پرسنل کافی و صف های طولانی جداسازی یارانه

متاسفانه افرادی که می خواهند یارانه خود را از سرپرست خانوار جدا کنند باید مراحل دست و پا گیری را دنبال کرده تا بتوانند این کار را انجام دهند، که همین امر کلافگی مردم را در پی داشته است.
بازهم بروکراسی اداری مردم را کلافه کرد/نبود پرسنل کافی و صف های طولانی جداسازی یارانه
به گزارش جهانبین نیوز؛ اخیرا دولت با تعریف یارانه جدید به مبلغ ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان، افراد را با معیارهایی در ۱۰ دهک قرار داده است که مشمولان دهک پایانی یارانه دریافت نمی‌کنند.

این اقدام نارضایتی هایی را به دنبال داشت چراکه برخی از افراد در دهک 9 و 10 قرار گرفته و همین امر باعث شد بسیاری به فکر جداسازی یارنه خود باشند.

متاسفانه افرادی هم که می خواهند یارانه خود را از سرپرست خانوار جدا کنند باید مراحل دست و پا گیری را دنبال کنند تا بتوانند این کار را انجام دهند، که همین امر کلافگی مرذم را در پی داشته است.

در همین راستا خبرنگار ما بر این فکر افتاد که سری به پلیس +10 بزند و روند این کار را جویا شود که یکی از پرسنل آنجا مراحل را به این گونه شرح داد که فرد باید ابتدا به دادگستری رود و نامه ای را از آنجا گرفته و بعد به فرمانداری و نهایت نامه فرمانداری را به پلیس +10 تحویل دهد تا بتوان یارانه را جداسازی کرد.

حال جای این سوال باقی می ماند که چرا فرد باید این روند طولانی را طی کند و وقت زیادی را سپری کند در حالی که قبلا برای جدا سازی یارانه مراحل ساده تر بوده و دیگر اینگونه پیچیدگی و بروکراسی های ادارای پیش پای مردم نبوده است.

مسئولین می توانند با اعلام اینکه مردم با در دست داشتن چه مدارکی به کجا رجوع کنند شاید چالش ها را کمتر کند.

هرچند با یک برنامه ریزی صحیح می توان این کار را به یک ارگان یا نهاد سپرد و دیگر نیازی به پیچاندن مسئله نباشد.

تمام این پیچیدگی کارها به یک طرف و زمانی که فرد وارد فرمانداری می شود و در صف طولانی می ایستد به یک طرف.

متاسفانه آشفته بازار در فرمانداری شهرکرد به حدی بود که هم پرسنل و هم مردم را کلافه کرده است.

هرکس به دنبال روشی برای گرفتن نوبت زودتر بود.

پرسنل تنها دو نفر بودند با دو سیستم فرسوده که هربار یک مشکل برای این کار به وجود می آمد.

نظمی در راه انداختن ارباب رجوع وجود نداشت ، هیچکسی از روی نوبت کارش انجام نمی شد.

هرکی داد و بیداد بیشتری داشت کارش هم زودتر راه می افتاد.

اقای فرماندار بد نبود به جای دو نفر از پرسنل تعداد بیشتری را برای این کار به کارگیری می کردید که هم مردم سردرگم نباشند و هم پرسنل خسته نشوند .

ما همچنان منتظر روزی هستیم که مردم برای انجام دادن یک کار ادارای دچار بروکراسی نشوند و پرسنل ادارات کاملا شفاف و بدون هیچ کم و کاستی اطلاعات را در اختیار ارباب رجوع قرار دهند که فرد دچار سردرگمی نشود، قطعا ان روز اعصبانیت در چهره مردم موج نمی زند.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۳۴:۱۸

23 May 2022