۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۵۰۷۵۴
نماینده ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری؛

پیش قراول شهدای کشور، شهدای جامعه روحانیت است

پیش قراول شهدای کشور شهدای جامعه روحانیت است که در همه جریان های انقلاب اسلامی ثمره داشتند.
پیش قراول شهدای کشور، شهدای جامعه روحانیت است
سید امان الله حسینی صدر نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدا بویژه شهدای روحانیت اظهار کرد: پیش قراول شهدای کشور شهدای جامعه روحانیت است که در همه جریان های انقلاب اسلامی ثمره داشتند.

وی افزود: رسالت علما رسالت انبیاء و پیامبران است و این وظیفه سختی بر عهده روحانیت بود ، آنها رذالت ها کشیدند و برای نظام هزینه ها پرداخت کردند.

  حسینی صدر ضمن اشاره به استاد بهشتی و مطهری که از علمای غنی دوران مبارزات هستند بیان کرد: شهید اول و ثانی از علما بودند و در دوران مبارزات حوزه های علمیه هزینه های کلان دادند.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس هم بدلیل اینکه یک کار انسانی عظیم برای حفاظت از ایران و اسلام شکل گرفت ، روحانیت وظیفه حضور در صحنه های مختلف جنگ از جمله معنویت و دفاع را داشت ، روحانیت بعد از جنگ هم در صحنه های تبلیغات و حوزه های مختلف دینی و دفاع حریم اهل بیت در سوریه نیز حضور داشتند.

وی عنوان کرد: مبارزه با طاغوت ، بصیرت سیاسی ، انقلابی گری ، ولایت مداری ، تعبد ، تشویق مردم در پشتیبانی از انقلاب ، تقویت مشروئیت دفاع مقدس ، فرماندهی و هدایتگری نظامی ، تبری از معاندین انقلاب و ضد انقلاب و اخلاق و عرفان و سلوک از ویژگی های روحانیت در زمان جنگ بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان افزود: کنگره ملی شهدای روحانی کشور در روز چهارم خرداد ماه 1401 در شهر مقدس قم با سخنرانی رئیس جمهور برگزار می شود ، آثار شهدای روحانی از جمله خاطرات ، دست نوشته و دل نوشته در موزه شهدای دفاع مقدس یادداشت خواهد شد.
 
وی ادامه داد: همزمان در سایر مراکز استان ها این کنگره به صورت ویدئو  کنفراس برگزار خواهد شد ، در استان ما نیز این برنامه ارزشمند در مدرسه ولایت مرکز استان (شهرکرد) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ساماندهی در خصوص آثار این شهدا و تبیین روحیه شهادت طلبی و ایثارگری در دفاع مقدس  ، تقویت و نهادینه سازی فرهنگ شهادت و تجلیل شهدا و تکریم خانواده های آنها از دیگر اقدامات این کنگره است.

سید امان الله حسینی صدر گفت: 4 هزارشهید روحانی در کشور وجود دارد که 3739 نفر آنها روحانی شیعه و 149 نفر آنها از اقلیت های دینی ، 57 شهید از روحانی سطوح بالا علمی ، 111 نفر شهدای ترور ، 38 روحانی شهید مدافع حرم ، 48 روحانی شهید غیر ایرانی که در خاک ایران دفن شدند و 93 روحانی مفقوالاثر در کشور وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه روحانیت در زمان دفاع مقدس فرماندهی تیپ ها و گردان و گروهان های جنگی را بر عهده داشتند بیان کرد: 222 شهید فرمانده گردان ، 50 شهید مسئول تبلیغات ، هزار شهید امدادگر و غواص و تک تیر انداز از جامعه روحانیت در جنگ وجود داشت.

حسینی صدر افزود: در جنگ هشت ساله ایرانی روحانیت با سطح تحصیلات مقدماتی تا درس خارج و از سنسن نوجوانی تا کهن سالی وجود داشت و بیشترین شهید با سن 18 سال ، بیشترین شهید در سال 1365 و بیشترین شهدای عملیات کربلای 4 و 5 به تعداد 1214 شهید ، 514 شهید از سادات ، 567 شهید در عملیات کربلای 5 از شهدای روحانی بودند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) گفت: فردا یادواره شهدای روحانی استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع فرهنگی تفریحی اقامتی لاله شهرکرد برگزار می شود و بیش از 500 روحانی استان در این یادواره شرکت می کنند.

وی در پایان با بیان اینکه طلیعه این کنگره ملی متبرک است به پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تصریح کرد: 81 شهید روحانی در استان وجود دارد که در استقبال از کنگره ملی  10 هزار شهید عشایری کشور شهید روحانی مدافع حرم محمد علی قلی زاده به عنوان شهید شاخص عشایری نیز شناخته شده است ، همچنین 140 جانباز و 11 آزاده روحانی در استان وجود دارد و 2 جانباز بالای 70 درصد در استان وجود دارد.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۵۳:۰۴

21 May 2022