۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۵۰۷۴۷
امام جمعه فارسان:

دولت به فکر درست شدن ساختار مشکلات به‌خصوص مسائل اقتصادي است

امام‌جمعه فارسان گفت: اين دولت به فکر سياست‌بازي و کارهاي نمايشي و پوپوليستي نيست و دغدغه درست شدن ساختاري مشکلات به‌خصوص مسائل اقتصادي را دارد که از همين سال اول برخلاف دولت‌هاي گذشته اقدام خودش را شروع کرده است و الا مي‌توانست به روش گذشتگان عمل کند و خود را به دردسرهاي اين‌چنيني نيندازد
دولت به فکر درست شدن ساختار مشکلات به‌خصوص مسائل اقتصادي است
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت تقواي الهي دعوت مي‌کنم.‌ اهل تقوا غافل از ياد مرگ نيستند.مرگ حقيقتي قطعي و غيرقابل‌انکار براي هر موجود زنده مي‌باشد که خداوند چشيدن طعم آن را به‌عنوان يک قانون کلي بيان نموده، مي‌فرمايد: ياد مرگ، نقشي بسيار سازنده در زندگي انسان دارد به‌گونه‌اي که پيامبر اکرم صلي‌الله عليه و آله به ياد آورندگان آن را، هم‌درجه شهدا معرفي مي‌کند: به رسول خدا صلي‌الله عليه و آله عرض کردند: آيا کسي با شهدا محشور خواهد شد؟ فرمود: بلي، کسي که در شبانه‌روز بيست مرتبه مرگ را ياد کند.

امام‌جمعه فارسان افزود: در حال حاضر تمرکز دشمن بر روي کارکرد نظام است. دشمن در صدد است در افکار عمومي جا بيندازد که نظام اسلامي در مقابله با مشکلات اساسي و خصوصاً اقتصادي ناکارآمد است! اين در حالي است که همه مي‌دانيم؛ نسخه اصلي انقلاب، عبارت است از؛ بيانات امامين انقلاب و قانون اساسي؛ و باز همه مي‌دانيم که زماني مي‌توان از ناکارآمدي نظام سخن گفت که مسئولان و مردم به نسخه‌هاي اصيل انقلاب عمل کرده باشند و پس از عمل دقيق به آن نسخه‌ها؛ مشکلات حل‌نشده باشند.

وي تصريح کرد: اما آيا مشکلات کنوني از عمل کردن به نسخه انقلاب است يا عمل نکردن به آن؟ واضح است که مشکلات کنوني محصول عدم توجه به نسخه اصيل انقلاب و گفتمان ولايت است. نقطه محوري در جنگ اقتصادي يک نکته جعلي و دروغين است و آن اين‌که؛ «تنها راه‌حل مشکلات اقتصادي» حل مشکلات روابط سياسي با آمريکا و اروپا است.

وي اظهار داشت: در اين نبرد هم رسانه‌هاي استکباري و هم عوامل داخلي آنان و هم برخي افراد واداده يا جاهل به اين مطلب غلط دامن مي‌زنند و دوباره درصددند تا راه چاره را در بن‌بست روابط با آمريکا معرفي کنند. اين همان پنداشت غلطي است که هشت سال مملکت را معطل آن کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور گفت: خوب عزيزان مي‌بينيد که يکي از بحث‌هاي داغ و مهم روز بحث اصلاح يا مردمي کردن يارانه‌هاست. در اين فضا شيطان هم دست‌به‌کار شده و بازار دين فروشي را رونق داده است. عده‌اي بدون اينکه واقع‌بين باشند و يا به همه جهات موضوع اشراف داشته باشند راه افراط و يا تفريط را طي مي‌کنند و مطالبي مي‌گويند که امنيت رواني جامعه را به هم مي‌زنند.

وي بيان داشت: در اين روزها تحليل گرانِ کارشناس، مطالب خوبي را عرضه مي‌کنند و مستندات و بر اساس آمار و ارقام نظر مي‌دهند که قابل‌استفاده است و همه بايد توجه کنند جاي تقدير و تشکر دارد که رئيس‌جمهور محترم صادقانه بدون اينکه اظهار عدم اطلاع کند و خود را به بي‌خبري بزند و بگه خودم هم صبح جمعه فهميدم. مطالب موردنياز را براي مردم بيان کرد. بالاخره مردم در سختي بسر مي‌برند و بايد قدردان مردم بود به خاطر صبوري‌ها و همراهي‌هايي که دارند. مردم ما به‌خوبي اين را متوجه هستند که تلاش‌ها براي بهتر شدن اوضاع است وقتي ناچار به جراحي‌شده‌ايم بايد صبر داشت تا از اين مرحله عبور کنيم و بدانيم که قطعاً «إِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا» خواهد بود.

ملک پور اظهار داشت: اين دولت به فکر سياست‌بازي و کارهاي نمايشي و پوپوليستي نيست و دغدغه درست شدن ساختاري مشکلات به‌خصوص مسائل اقتصادي را دارد که از همين سال اول برخلاف دولت‌هاي گذشته اقدام خودش را شروع کرده است و الا مي‌توانست به روش گذشتگان عمل کند و خود را به دردسرهاي اين‌چنيني نيندازد و از اين حجم تخريب در فضاي مجازي و حقيقي و اين اغتشاشات که همه شما لمس کرديد در امان باشد و فقط آمده پولي که به‌واسطه ها ميداده و اين واسطه‌ها هم معمولاً سيري نداشتند داده به خود مردم.

امام‌جمعه فارسان به‌روز ملي جمعيت هم اشاره داشت و گفت: امروز روز ملي جمعيت است درباره بحث جمعيت بايد يک نگاه آينده‌نگرانه داشت. آينده‌اي که درباره آن حرف مي‌زنيم، چندان دور نيست. آينده‌اي است که بسياري از جوانان و ميان‌سالان امروز ما آن را خواهند ديد. ما اگر به مشکلاتي که در اثر کم شدن جمعيت به سراغمان خواهد آمد، فکر کنيم، متوجه خواهيم شد که نبايد با نگاه به مشکلات امروز براي آينده تصميم بگيريم؛ زيرا با اين نگاه، آينده‌مان را خراب خواهيم کرد.

انتهاي پيام/590پ

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

ساعت:

۱۶:۱۸:۳۳

20 May 2022